Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jo plussanneet, kauanko kesti tärpätä?

19.01.2006 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun meillä puuhat alkamassa. Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta. Mutta jotenkin sellanen olo, että kakkosta saadaan odotella kauan...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen aloittamisesta ja pillereiden jättämisestä 4 vuotta. Vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduimme tutkimuksiin, missä syytä ei löytynyt ja kirjattiin selittämätön lapsettomuus. Noihin vuosiin mahtui 4 inseminaatioo, 1 IVF ja yksi PAS, sekä tämä onnellinen, onnistunut ihme, ICSI-raskaus. Onneksi aloittaessamme olimme kuitenkin suhteellisen nuoria, 25 - vuotiaita ja hakeuduimme heti hoitoon. Lisää lapsia ei uskalla edes ajatella, saati sitten toivoa.....

Terveisin

mine + piiperoinen rv 34 + 2

Vierailija
2/44 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin aivan varma, että toista saisi odotella, mutta ensimmäisestä kierrosta tärppäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että joukkoon mahtuu myös näitä, ekasta kierrosta tärpänneitä, antaa toivoa. Miettisin, että pitäiskö ottaa ovistikut heti käyttöön, vai antaa muutaman kuukauden mennä omalla painollaan. Kierto on aika heittelevä, hormonaalista ehkäisyä ei ole käytetty esikon syntymän jälkeen, joka antaa pientä toivoa siihen ettei menisi kauaa. Taidan kyllä liikkaa ajatella asiaa, mutta vaikeeta on olla ajattelemattakaan!

Vierailija
4/44 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai alkunsa ihan heti kun yritettiin. Söin n. 7päivää kuukautisten siirtopillereitä häiden takia :) ja kierto tietty heitti ns. uuteen kohtaan. Mutta siis heti tällä " uudella" kierrolla tärppäsi. Olin kyllä enemmän kun ihmeissäni koska ajattelin että nuo siirtopillerit olis vaikuttanu jotain, mutta onneks ei :)

Onnea teille kakkosen yritykseen!!

Vierailija
5/44 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tärpännyt heti ekasta kierrosta, tosin ensimmäinen niistä meni kesken. Pikkukakkosta tehdessä laskin päiviä ja kuulostelin ovulaatiotuntemuksia, ja olin ihan varma että ei onnistu. Stressasin, testasin kärsimättömänä liian akaisin monta negaa, kuukautisetkin alkoi tuhrulla niin kun aina, mutta sitten tuhru loppuikin ja testasin plussan =)

Vierailija
6/44 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aika nopeasti ja sopivasti. ;)

Muutama on mullekin silti ihmetellyt, että mites se niin kauan kesti. Ihmisillä on niin eri odotukset ja luulot raskautumisen helppoudesta.

K. rv 21

Vierailija
7/44 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen raskaus 7. kierrosta (keskenmeno -04), kolmas raskaus

2. kierrosta (tuli poika -05) ja nyt neljäs raskaus 2. kierrosta (rv 8+2) eli aika nopeasti ovat tärpänneet keskimäärin.

Vierailija
8/44 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän toisen kanssa tärppäsi toisesta kierrosta, eli aika helpolla ollaan päästy.

39+0

Vierailija
9/44 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolitoista vuotta. Olin jo aivan varma, että meissä on joku vika. Tai oikeastaan ajattelin, että minussa on. Emme kuitenkaan menneet hoitoihin tai edes keskustelleet siitä. Sitten yhtäkkiä minulle tuli raskausoireita, rintojen arkuus ja pahoinvointia, en vieläkään tajunnut. Kaikki oli jotenkin jännää yhteensattumaa sillä, kaksi parasta ystävääni olivat myöskin hiljattain raskautuneet. Toinen 4:llä kuulla, ja toinen valitettasti teki abortin ihan alussa (päivää ennen omaa testausta, olin hänen tukenaan).

Tämä raskaus meni kesken rv 10. Siitä meni 4 kk ja olin uudelleen raskaana. Tälläkään kerralla en tajunnut raskautta heti. Vasta kun eräs ilta aloin pohtimaan edellisiä kuukautisia, tuli mieleeni, että ei himskatti...ja niin punainen oli testiviiva! Nyt rv 32 menossa ja esikoinen tulossa!

Elisa

Vierailija
10/44 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa kesti 2 vuotta ja km:a ol ivalissa. Ja toinen tarppasi heti ekasta kerrasta.

Vierailija
11/44 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...söin pillereitä kokonaiset 15 vuotta. Lokakuussa 2004 söin viimeiset pillerit ja joulukuussa 2004 alettiin yrittämään. Toukokuussa 2005 sitten natsasi, eli sellaiset 5 kk meni.

Sasuliini 38+4

Vierailija
12/44 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista tehtiin yli vuosi ja clomeilla tärppäsi, kakkonen tärppäsi 3. kierrosta luomuna. Ihana parannus tahtiin! nyt 12+0

Vierailija
13/44 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa yritettiin 10 kk ja kyllä yritettiinkin kovasti, opin tuntemaan kroppani tosi hyvin siinä ajassa. Toista yritettiin neljä kuukautta ja silloinkin kova stressi, kun piti tiettyyn aikaan mennessä onnistua, jotta äitiyspäiväraha säilyi kohtalaisena. Kummastakin olen kiittänyt homeopatiaa. Heti on tärpännyt kun olen homeopaattisia lääkkeitä ottanut.

Kolmas sitten nappasi ihan yllättäen ekasta kierrosta ilman minkäänlaisia paineita. En tiedä onko tolla stressitekijällä vaikutusta, mutta tää oli suuri ylläri. En uskonut ilman homeopaattisia lääkkeitä tulevani raskaaksi, joten oltiin hiukan ' huolettomia' . Tarkoitus oli alkaa varsinaisesti vauvanteko puuhat myöhemmin keväällä. Niin se elämä yllättää :)

Vierailija
14/44 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen, kolmas ja neljäs tärppäsivät heti ensimmäisestä kerrasta : ) Eli aikamoinen ero ensimmäiseen!

Vierailija
15/44 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärppäsi ekasta laskelmoidusta kierrosta, mutta tätä toista saatiinkin sitten tehdä oikein 10kk kaikenmaailman ovistikkujen ja lämpöjen mittailujen kanssa =)... tosin juuri tää täsmäyritys varmaan aikaa pidensikin, mutta kun ei osannu vaan olla tjot-meiningillä parin kierron jälkeen.

-Monkey rv. 31+1-

Vierailija
16/44 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan odottaakkin ja kauan että tärppää. On niin vaikeata tosiaan OIKEESTI ajatella tjot. Aina niin voi sanoa..

Vierailija
17/44 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärppäsi heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Toinen osui kohdalleen toisella yrityskierrolla esikoisen ollessa 9kk. Tätä kolmatta saatiin odottaa 11kk. Mutta yritys alkoi kyllä heti synnytyksen jälkeen koska poika kuoli kohtuun rv37. Joten ei tainnut elimistö vaan olla heti uudestaan " raskauskunnossa" .

Vierailija
18/44 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetettiin ehkäisy hääpäivään (ehkäisyrengas) puoli vuotta siinä sitten kuitenkin meni-pikkuisen ehdittiin jo huolestuakin. yritettiin joka kierrossa ihan " tosissaan" laskettiin päiviä ja tehtiin ovulaatiotestejä

Vierailija
19/44 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta neljättä tehty kesäkuusta 2005 lähtien. Joulukuussa keskenmeno, nyt rv5+0 =)

Vierailija
20/44 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yli puolitoista vuotta... kaksi keskenmenoa siihen mahtui, toinen tuulimuna ja toinen varh.km. Nyt 8+0 ja syke nähty. Suuri kiitos tästä kuuluu myös Väestöliiton ihanalle lääkärille!