Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys lähenee, tsemppiviestejä kaivataan

Vierailija
14.01.2015 |

Odotan esikoistani ja laskettuun aikaan on enää muutama viikko aikaa. Kaikki järkevä mitä etukäteen voi tehdä on mielestäni tehtynä, tavarat hankittu, laukku pakattu, kroppa on toimintakunnossa vielä ja tähän asti ollaan selvitty ilman ongelmia. Pelko ja lievä pakokauhu synnytyksestä on kuitenkin ottamassa valtaa ja ajatukset pyörivät synnytyksessä heti kun muuta ajateltavaa ei ole. Oma selviytyminen tilanteessa ja vauvan hyvinvointi pelottavat. Olisiko jollain jaettavana posiitiivisia neuvoja raskauden loppuvaiheeseen? Kaikki kannustusviestit otetaan vastaan! Odotettavissa on normaali alatiesynnytys ja vauva on normaalikokoinen ja raivotarjonnassa.   

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin odotan esikoista, 4 viikkoa laskettuun aikaan. Näyttää siltä, että suurin osa täällä ei tosiaan osaa tsempata :D Tottakai me tiedetään, että sattuu ja kaikki voi mennä pieleen. Mutta se, että uskoo itseensä ja siihen, että kaikki sujuisi hyvin edes auttaa ainakin sitä, ettei synnyttämään lähdetä ns. pelko perseessä. Kyllä me ap selvitään, kohta ainakin tiedetään miltä se tuntuu! :D Nyt ei mietitä mikä kaikki voisi mennä pieleen vaan pysytään positiivisina! <3

Vierailija
22/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:53"]

Mua jännittää kans! En kehtaa synnyttää kun mun mies kattoo :D Jotenkin, en halua olla meikitön karjuva ällötys! En todella anna sen kattella alas, tai katkasta napanuoraa! Ajattelin, että meen niin nopsaa kun pääsen niin suihkuun ja pistän vähän meikkiä, niin kehtaa edes esitellä uusinta tulokasta :) Mut niin, tsemppii sielunsisko <3 kyl me pärjätään!

Et ole tosissas?

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jännittää kans! En kehtaa synnyttää kun mun mies kattoo :D Jotenkin, en halua olla meikitön karjuva ällötys! En todella anna sen kattella alas, tai katkasta napanuoraa! Ajattelin, että meen niin nopsaa kun pääsen niin suihkuun ja pistän vähän meikkiä, niin kehtaa edes esitellä uusinta tulokasta :) Mut niin, tsemppii sielunsisko <3 kyl me pärjätään!

[/quote]

Tää on kyllä melko erikoinen tapaus! (joka tulee kokemaan pari yllätystä. Mut ei hätää, kyllä niistäkin selviää!)

Vierailija
24/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:55"]

Et ole tosissas?

[/quote]

[/quote]

No anteeks kun en halua olla niinkun valtaväestö naisista synnytyksen jälkeen. Ruma ja meikitön

Vierailija
25/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon synnyttänyt neljä. Ja ootan viidettä. Silti aina synnytyksen lähestyessä mieti ihan samoja asioita. Mutta kun vauhtiin pääsee synnytyksessä niin ne mietteet unohtuu ja keskittyy siihen tilanteeseen. Mä aina pelkään että menisin paniikkiin mutta niin ei ole käynyt. En edes silloin kun kuulin että en ehdi saada mitään kivunlievitystä koska synnytin niin vauhdilla. Mun kokemukset on ollut ihan hyviä, ei kait sitä muuten uskaltais viidettä....Että älä huoli! Sun mietteet on ihan normaaleja!

Vierailija
26/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:55"]

Et ole tosissas?

[/quote]

[/quote]

No anteeks kun en halua olla niinkun valtaväestö naisista synnytyksen jälkeen. Ruma ja meikitön
[/quote]

Hahaaaaa Siperia opettaa sinuakin lapsoseni. Tai sitten olet Porvoosta.

Vierailija
27/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsi ei selviä synnytyksestä. Ala tie synnytykset ovat lasten kidutusta. Jos aijot synnyttää ala teitse toivon että saat pahat repeämät ja sulla on helvetilliset tuskat.

Vierailija
28/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistat olla käyttämättä kivunlievityksiä. Osta rauhottavia eteerisiä öljyjä, ne oikeinhengitettynä saavat rentoutumaan. Juo vettä, ja muista oikeanlainen hengitystaktiikka. Itse en kylläkään sairaalaan lähtisi, mutta toimintatapansa kullakin. Jos jostain syystä päädyt sairaalaan, niin toivon, että saat lapsesi terveenä kotiin, eikä täysin rokotettuna ja sairaana. 

Vierailija
29/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:06"]Toivottavasti lapsi ei selviä synnytyksestä. Ala tie synnytykset ovat lasten kidutusta. Jos aijot synnyttää ala teitse toivon että saat pahat repeämät ja sulla on helvetilliset tuskat.

[/quote]

Ota lääkkeet!!!

Vierailija
30/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras saamani neuvo: ponnista niin kuin kakkaa. Toimi loistavasti. Ainoa hetki koko äitiyteni aikana, kun todella tiesin mitä pitää tehdä! Sen jälkeen kaikki onkin ollut vaikeampaa...

Vierailija
31/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:07"]Kunhan muistat olla käyttämättä kivunlievityksiä. Osta rauhottavia eteerisiä öljyjä, ne oikeinhengitettynä saavat rentoutumaan. Juo vettä, ja muista oikeanlainen hengitystaktiikka. Itse en kylläkään sairaalaan lähtisi, mutta toimintatapansa kullakin. Jos jostain syystä päädyt sairaalaan, niin toivon, että saat lapsesi terveenä kotiin, eikä täysin rokotettuna ja sairaana. 
[/quote]

Ota lääkkeet!!!

Vierailija
32/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap,

Olen toiminut kätilönä kuutisen vuotta. Täytynee sanoa, että synnytysten määrää en millään muista enää, mutta niitä on monta. Yhdessä synnytyksessä olen ollut mukana, missä lapsi synnytettiin kuolleena ulos, mutta raskaus oli riski, ja ennusteet eivät olleet hyvät. Yksi tuhansista synnytyksistä. Kaikki muut ollaan keinolla tai toisella saatu pihalle, toisilla siihen menee enemmän aikaa, lääkkeitä, huutoa ja itkua, kun taas toisilla synnytykset ovat nopeita, kivunlievityksiä ei ole, ja äiti on hiljainen kuin huopatossutehdas. Jokainen synnytys on yksilöllinen. Kuten joku aiemmin mainitsi, teet synnytyksessä lapsesi kanssa yhteistyötä, ja muut autamme teitä parhaamme mukaan. Nautinnollista se ei tule olemaan, sitä on turha kaunistella, mutta turha on myöskään maalailla piruja seinille, sillä sadat äidit ovat sanoneet minulle synnytyksen jälkeen, että voisi vaikka heti synnyttää uudelleen! Halutessasi saat eri kivunlievityksiä, ja meillä on sinua varten eri asentoja, eri tapoja ja tsemppi sinun synnytykseesi. Kipu on hetkellistä, kun lapsi on kanssasi ikuisesti. Tsemppiä koitokseen, se menee hyvin omalla painollaan.

Vierailija
34/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä teki tehtävänsä en jännittänyt ja luin paljon erilaisia kirjoja. Oli todella helppo, tuli yhtäkkiä kiireellinen sektio ja en ennättänyt yhtään jännittää. Kaikki meni hyvin ja terve vauva tuli. Ei komplikaatioita ja aika pian olin kondiksessa, toki viikko sairaalassa. Kotona jo täyttä höyryä, ei tietenkään raskasta kantaa. 

Vierailija
35/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:15"]Hyvä Ap,

Olen toiminut kätilönä kuutisen vuotta. Täytynee sanoa, että synnytysten määrää en millään muista enää, mutta niitä on monta. Yhdessä synnytyksessä olen ollut mukana, missä lapsi synnytettiin kuolleena ulos, mutta raskaus oli riski, ja ennusteet eivät olleet hyvät. Yksi tuhansista synnytyksistä. Kaikki muut ollaan keinolla tai toisella saatu pihalle, toisilla siihen menee enemmän aikaa, lääkkeitä, huutoa ja itkua, kun taas toisilla synnytykset ovat nopeita, kivunlievityksiä ei ole, ja äiti on hiljainen kuin huopatossutehdas. Jokainen synnytys on yksilöllinen. Kuten joku aiemmin mainitsi, teet synnytyksessä lapsesi kanssa yhteistyötä, ja muut autamme teitä parhaamme mukaan. Nautinnollista se ei tule olemaan, sitä on turha kaunistella, mutta turha on myöskään maalailla piruja seinille, sillä sadat äidit ovat sanoneet minulle synnytyksen jälkeen, että voisi vaikka heti synnyttää uudelleen! Halutessasi saat eri kivunlievityksiä, ja meillä on sinua varten eri asentoja, eri tapoja ja tsemppi sinun synnytykseesi. Kipu on hetkellistä, kun lapsi on kanssasi ikuisesti. Tsemppiä koitokseen, se menee hyvin omalla painollaan.
[/quote]

Sellainen korjaus että vaikka haluaisi, niin kivunlievitystä ei aina välttämättä saa.

Vierailija
36/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka ovat tsempanneet ja kannustaneet! Mies tulee mukaan synnytykseen sekä doula, toivotaan että kaikki menee kaikesta mahdollisesta ja kivuista huolimatta hyvin ja vauva saadaan maailmaan terveenä ja yhtä reippaana miltä vaikuttaa vatsassa olevan. Ja tsempit myös teille muille, jotka olette samassa tilanteessa. Jotenkin jo sekin auttaa, kun tietää että muilla on sama pian edessä ja tietävä henkilökunta vastassa. -Ap

Vierailija
37/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ollut tärkeää pitää fiilis mukavana. Mies, musiikki ja yhdessä kolmesta synnytyksestä myös allas auttoivat siinä. Kipua kestää, kun mieli on rauhallinen ja hyvä. Tsemppiä, hyvin se menee :)

Vierailija
38/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:55"]

Et ole tosissas?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos sun mies ajattelee susta, että oot ruma ja meikitön kun olet synnyttänyt teidän yhteisen lapsen tuskalla ja hiellä, niin onnea teille. On asiat taas tärkeysjärjestyksessä. Olisit vaatinut sektion, se on mukavan kliini toimenpide ja pysyy pillukin kuosissa.

Vierailija
39/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vauvan kanssa diili, että molemmat saa syödä rauhassa. Tsemppiä, syö hyvin ja juo paljon vettä niin maito nousee hyvin.

Vierailija
40/45 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:11"]

Sattuu, sattuu ja sattuu, menkkakivut x100 ja muuta mukavaa. Mutta kipu ei ala yht'äkkiä, vaan hiljalleen, eli siihen kerkeää edes jotenkin tottumaan. Mutta voin kertoa, että kun lapsen saa syliin, niin koko kipu unohtuu! Ja jälkikäteen sanon, että kaikki kipu on sen pienen käärön arvoista <3 En halua pelotella, mutta en myöskään luoda pilvilinnoja, etteikö vähän kipeää tekisi. :) Minulla oli ainakin ihana kätilö, jonka kanssa oli helppo synnyttää. Kuuntelet vain itseäsi, pyydät apua ja kuuntelet mitä tehdä. Se on pieni aika ja vaiva maailman suurimmasta ihmeestä, luota minuun! Tsemppiä <3

[/quote]

Ja joillain ne menkkakivutkin on synnytyskipuja pahemmat.