Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten rahoista...

Vierailija
19.01.2006 |

Jos perheessä useampia lapsia tasaatteko lasten tilit kun ovat isompia saman suuruisiksi, ennen kuin alkavat itse hoitaa raha-asioitaan? Minä olen ajatellut tehdä niin omieni 1½v ikäerolla olevien lasten kanssa. Aikanaan kummankin tilillä yhtä suuri summa pesämunaa käyttötilit saavat erikseen kun tulevat siihen ikään. Lähinnä siksi, että isovanhemmat ja suku lahjoittaa lapsille rahaa ja ikäeron takia koittaa varmaan se päivä, kun toinen on ehtinyt saada enemmän isovanhemmilta. En halua lapsille kateutta heidän välilleen tuosta asiasta. mitä muut miettivät, onko tyhmää ajatella näin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ymmärä sinun ideaa ap. Jos isovanhemmat antavat esim. aina syntymäpäivänä tilille rahaa vaikka 18 vuotiaaksi asti, niin samanverranhan silloin jokainen lapsi saa. Eiväthän he täysi-ikään samaan aikaa tule. Miksi otat esikoiselta saatuja rahoja pois? Mikset itse sitten lisää nuoremmalle sitä puuttuvaa summaa jos haluat että samansuuruiset pesämunat kaikilla kotoa lähdettäessä. Minusta teet väärin jos otat esikoiselta pois, antaaksesi hänen omaisuutta (rahaa) sisaruksille.

Vierailija
2/2 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on vain toistaiseksi yksi lapsi, joten en ole asiaa vielä ajatellut. Kaikki lapsilisät menevät kuitenkin hänen tililleen pesämunaksi. Joskus siinä on kiva summa rahaa.

Jos meille tulisi toinen, hän saattaisi saada isomman lapsilisän, jos siihen tulee muutos (indeksikorotus tms.) tulevaisuudessa. En silti varmaan rupeisi jakamaan rahaa. Sanoisin, että mahdollisuuksien tasa-arvo on olemassa. Molemmille on annettu sama tulomuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä