Mistä ostatte taidetta seinillenne?
Onko sinulla tauluja seinällä? Mistä olette ne ostaneet ja millä hinnalla? Puhun nyt siis muusta kuin Ikean sisustustauluista tai vastaavista massatuotteista.
Kommentit (46)
Pidän lähellä asuvan taiteilijan tauluista ja olen ostanut pari taulua hänen kotigalleriastaan. Lisäksi on tarttunut muilta taiteilijoilta kolme taulua mukaan kiertävästä taidenäyttelystä.
Mulla ois grafiikka taulu,onko ehdotuksia missä sitä vois myydä. Asun pikkukylässä,.nyt Se on ollut paikallisella galleristilla,joka ei saa sitä myytyä. Toisen möi ihan alihintaan. Kyseessä on suomalainen taiteilija,josta löytyy tiedot netistä.
omaan kotiin Se ei käy,missä siis myydä?
Minulle tulee taulujen ostajista mieleen kermaperseet.
Huutokaupoista. Suurin osa 99,9% on kyllä ihan kamalaa toritaidetta, mutta kerran viidessä vuodessa eteen tulee helmi, jos siis liikutaan summissa alle 5000 eur. Rahalla saa arvotauluja, mutta ne maksaa, ja pitää huutaa kansainvälisiltä huutokaupoilta. Joten meillä ei siksi ole kuin pari aitoa taulua, yksi grafiikka, ja yksi perinteinen öljyvärimaalaus 200 v. vanha.
Mä ostan grafiikkaa huuto.netistä, suosittelen! Tosin kannattaa itse olla tarkkana, jotkut myy painokuvia, julisteita (varmaankin tietämättömyyttään) grafiikkana. Kerään kotimaista grafiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:42"]Minulle tulee taulujen ostajista mieleen kermaperseet.
[/quote]
Johan tuo laskiaispulla-aika lähenee...t. Tuleva kermaperse
Netistä ja antiikki-kaupoista. Tauluja on muutamia, hankin vain sellaisia jotka "puhuttelee" ja niitä on kohtuu vaikea löytää. Jos mulla on joku aihe mielessä, niinkuin nyt viimeksi baletti, niin googletin vaan kovasti ja johan alkoi löytymään. Just ensi vkolla pitää viedä taulu kehystettäväksi.
Olen ostanut paikallisista opiskelijoiden myyjäisistä tauluja ja julisteita :) löydän niistä yleensä helpommin omaan tyyliin sopivia juttuja kuin muualta etsiessä.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:55"]
Netistä ja antiikki-kaupoista. Tauluja on muutamia, hankin vain sellaisia jotka "puhuttelee" ja niitä on kohtuu vaikea löytää. Jos mulla on joku aihe mielessä, niinkuin nyt viimeksi baletti, niin googletin vaan kovasti ja johan alkoi löytymään. Just ensi vkolla pitää viedä taulu kehystettäväksi.
[/quote] Printtejä vai originaaleja? Maalauksia vai mitä?
ap
Taidelainaamon sivuilta. Nuorten ja opiskelijoiden näyttelyt on hyviä. en osta näyttelystä vaan otan yhteyttä taiteilijaan suoraan. Jää provikat välistä pois ja voi tinkiäkin.
Viime kesänä ostin naivistien näyttelystä taulun, joka maksoi 450 euroa. Se on nyt kolmas kyseisestä Iittalan näyttelystä ostamani teos. Ensi kesänä menen sinne taas, kun ei matkaakaan ole paljon. Suosittelen, vaikka ette mitään ostaisikaan.
Olen grafiikan ystävä. Täältä voi selailla eri taiteilijoita.
Esim. http://www.taidegraafikot.fi/grafoteekki.html
Sitten vaan stalkkaamaan mielenkiintoisia tyyppejä. Kaikilla taiteilijoilla on paikat täynnä tauluja, joita voivat myydä rahapulassa edullisestikin.
Tunnen nuoria taiteilijoita ja ostan heiltä.
Ei ole mitään muuta seinillä, kuin reikiä edellisen asukkaan jäljiltä.
Taidenäyttelyistä Suomesta ja ulkomailta.