Mistä ostatte taidetta seinillenne?
Onko sinulla tauluja seinällä? Mistä olette ne ostaneet ja millä hinnalla? Puhun nyt siis muusta kuin Ikean sisustustauluista tai vastaavista massatuotteista.
Kommentit (46)
Mulla on taidetta, ei välttämättä "tauluja". Pienistä yksityisistä gallerioista, joissa taiteilijat pitää omia näyttelyitä. Hinnat muutaman satasen.
En edes kuvittele ymmärtäväni taiteesta mitään, mutta näen, mistä tykkään ja mikä meille sopii.
Lasnamäen torilta aito Chagall satasella! Eipä päässyt suomalainen taidekauppias rahastamaan ja vetämään välistä. Seuraavaksi haen sieltä aidon Stradivariuksen lapselle soittopeliksi.
Minulla on tuttuja jotka maalaavat. Ostan heiltä suoraan. Meidän kaiki taulut ovat löytyneet heidän nurkistaan pyörimästä :)
Hei taiteen ystävä, sinä joka etsit uniikkia kuvataidetta tai valokuvataidetta! Olen taiteilija
Taiteilijoilta olen suoraan ostanut. Tykkään ikävä kyllä eniten maalauksista, reliefeistä ja piirroksista, grafiikka tulisi halvemmaksi, mutta minkäpä maulleen voi. Ja sitten olen kehystyttänyt lasteni alle 3-vuotiaana maalaamia "teoksia". Näyttävät aika hyviltä nekin asianmukaisesti kehystettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta.
Kävin viime vuonna isossa näyttelyssä ja taiteilija oli kehystänyt taulunsa16€ Ikean kehyksillä.
Taulujen hinnat kuitenkin 3-500€, eli hyvä kate guassi- eli peiteväri maalauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta.
Kävin viime vuonna isossa näyttelyssä ja taiteilija oli kehystänyt taulunsa16€ Ikean kehyksillä.
Taulujen hinnat kuitenkin 3-500€, eli hyvä kate guassi- eli peiteväri maalauksista.
Ota huomioon, että galleristi vie puolet ja lisäksi verot ja gallerian vuokra.
Milanosta eräästä taideliikkeestä. Italiasta olemme ostaneet myös marmoripatsaamme.
Olen kuvataiteilija. Työhuoneelta ostetuista tauluista lähtee pois 30 pinnaa, koska ei tarvi maksaa välityspalkkiota.
Suosittelen koulusta valmistuneiden näyttelyitä, sieltä saa edullisesti taidetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta.
Mä olen miettinyt, miten saisin Ikeaan taidettani myyntiin. Copy copy vain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta.
Ottaen huomioon, että hyvän taulun takana on hyvä energia. Sellainen flow tulee ehkä kerran kuussa. Materiaalit ja työhuoneen vuokra 500 € / kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta.
Ottaen huomioon, että hyvän taulun takana on hyvä energia. Sellainen flow tulee ehkä kerran kuussa. Materiaalit ja työhuoneen vuokra 500 € / kk.
Ja opiskelen kokoajan lisää uusia tekniikoita. Nyt keväälläkin meni eri kurssimaksuihin rahaa 450 €. Ja olen tehnyt / opiskellut taidetta 25 vuotta.
Taidan olla sen verran narsisti, että toin näyttelystäni omat tauluni kotiin. 😊
- n69v -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta.
Aivan totta. Pitää olla virkeä ja elinvoimainen olo. Rento ja levännyt. Silloin tulee hyvää. Väsyneenä ja huolissaan menee vain materiaalia hukkaan. Taiteen tekeminen ei ole mitään liukuhihnalla istumista.
Meillä on lähinnä kehystettyjä julisteita, suurin osa on ostettu jostain taidenäyttelystä tms ja ulkomailta. Ei oikein ole varaa alkuperäsiin teoksiin, jotka maksaisivat miljoonia, jos niitä ylipäätään joku olisi myymässä.
Huutokaupoista olen seuraillut aitoja tauluja. Niissäkin niiden mieleisten hinta on noussut minun kipurajani yli. Muutamaa olen miettinyt, mutta jättänyt sitten huutamatta, kun en ole ehtinyt käydä paikan päällä katsomassa ja ne näyttävät kuitenkin luonnossa aika erilaiselta kuin pienessä kuvassa tietokoneen ruudulla. Olivat jääneet myymättä, kuluineen olisivat maksaneet n. 12,50€. Välillä tuohon hintaan saisi maisematauluja kolmekin.
Minä olen ostanut rajatun erän taideprinttejä suoraan taiteilijalta. Molemmat tulivat netissä vastaan ja seurailin pidemmän aikaa ennen ostamista. Tyytyväinen olen ollut.
Camden Townista on tarttunut mukaan taidetta aina välillä.