Mistä ostatte taidetta seinillenne?
Onko sinulla tauluja seinällä? Mistä olette ne ostaneet ja millä hinnalla? Puhun nyt siis muusta kuin Ikean sisustustauluista tai vastaavista massatuotteista.
Kommentit (46)
Yleensä taiteen ystävä vaihtaa joka tapauksessa kehykset mieleisekseen niin miksi taiteijan pitäisi käyttää suuria summia kehyksiin? Näyttelystä myydään kuitenkin usein vain pieni osa.
Mä olen taulujen ystävä ja pitkään olen etsinyt mieleisiäni tauluja. Niitä tuntui olevan vaikea löytää joten päätin tehdä tauluni itse. Ostin tarvikkeet ja nyt kotini seiniä koristavat itsemaalatut taulut. On muuten hitokseen hyvää terapiaa toi maalaaminen.
Erilaisista coneista ja tapahtumista, niissä on usein taidekuja tai vastaava jossa ihmiset voivat myydä tekemäänsä taidetta sun muita juttuja.
Suoraan taiteilijalta, näyttelystä tai tori.fistä.
Gallerioista ostaisin jos olisi varaa. Käyn usein ihastelemassa maalauksia gallerioissa. Välillä ihastun kovastikin johonkin maalaukseen mutta tällä hetkellä en pysty laittamaan rahaa taiteeseen. Se on harmin paikka.
Oikean taulun ostaminen joltain tuntemattomalta taiteilijalta on halvempaa kun ikean massatalun. Monet saa Suomessa näitä myös perintönä.