Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi " luottotiedot menneet" ???

Vierailija
19.01.2006 |

Tosi usein tuntuu joku kyselevän täällä laina- tms. asioista tilanteessa, jossa jommaltakummalta perheessä ovat " luottotiedot menneet" . Ihmettelen, kuinka tämä voi olla mahdollista? Miksi luottotiedot menevät? Laskuihin saa minun käsittääkseni lähes aina sovittua jotain maksuaikoja tai järjestelyjä, jos ei pysty maksamaan. Jos on oikein tiukka paikka, niin eikö useimmilla ole kuitenkin joku läheinen, joka voi auttaa? Tai voisi myydä jotain tavaraa? Arvostelematta ketään haluaisin ymmärtää, miten oikeasti on mahdollista että luottotiedot ovat monilta menneet.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuin erittäin pahaan masennukseen kolmannen lapsen syntymän jälkeen enkä yksikertaisesti jaksanut hoitaa asioita.

Ja silloinen mieheni nykyinen ex-mieheni oli/on edelleenkin todella vastuuton hoitamaan mitään asioita, joten asiat jäivät hoitamatta sen takia koska minä sairastuin.

Nyt vuosien jälkeen olen jälleen saanut luottotietoni kuntoon ja kunnossa ne aion pitää.

Vaikka sairastuisinkin uudelleen niin nykyinen mieheni on ex-mieheni vastakohta ja 100 % luotan hänen hoitavan asiat jos itse siihen en kykene.

Vierailija
2/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin yllättäen 3 pienen lapsen yksinhuoltajaksi ja rahatilanne meni alussa todella huonoksi. Eräs mieheni suurempi lasku sattui sitten olemaan mun nimissä (tai siis tavallaan oli yhteinen), mutta mieheni maksoi sitä palkastaan 150e /kk ja yllättäen ei sitten minulla ollutkaan rahaa sitä maksaa. Soitin kyllä ja selitin tilanteen, miksi en juuri sillon pystynyt maksamaan niin paljoa kerralla, mutta eipä kelvannut selitys.Kuitenkin olisi kestänyt hetken saada paperiasiat kuntoon. Nyt on sitten 5000 e ulosotossa, ja kyllä harmittaa:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuella,kun ei isoa lainaa maksella.

En olisi aloittanut koulua,jos olisin arvannut,että minä joudun lainan maksamaan.Nyt se odottelee ulosotossa,koska lainan ottaja on todettu kahdesti varattomaksi,joten kuka jää maksumieheksi?Takaaja tietenkin.

Viimeinen kerta,kun ikinä kenellekkään lähden takaamaan lainaa,oli sitten kyseessä vaikka elämä tahi kuolema.

Vierailija
4/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakaan kehdannut vanhemmilta rahaa lainata.

Se on noloa, kun itse mörhii raha-asiansa. Mä otin kulutusluottoa ja sitten työttömäksi jäätyäni en sitä pystynyt maksamaan.

Sain asiani hoidetuksi, kun ostimme mieheni kanssa talon. Onneksi miehellä hyvä maine pankissa, niin minäkin sain lainaa. Eli otimme lainaa sen verran ylimääräistä, et sain kuitattua ulosotot pois. Asuntolainapankki on sama pankki, mihin olin velkaa.

Vierailija
5/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset tilanteet ovatkin minusta ymmärrettäviä, harmillista vaan, että niin monet joutuvat noin hankaliin tilanteisiin :-( t. ap.

Vierailija
6/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että omasta typeryydestäni joskus meni luottotiedot. Tilasin sieltä sun täältä ja luotolla tietty. Enpä pystynytkään maksamaan kun rahat juuri riitti ruokaan. Nykyisin olen tosi tarkka raha-asioissa.

Vierailija
7/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähipiirissä on pari nuorta miestä (20-24 v) jotka eivät vain kertakaikkiaan viitsi maksaa laskuja eivätkä hoitaa raha-asioitaan. Ostelevat luotolla ja laskulle, ja kaikki jää maksamatta vaikka käyvät jopa töissä!!!

Eli omaa syytä, holtitonta rahankäyttöä, ei halua käyttäytyä aikuisen tavoin ja ottaa vastuuta omasta elämästä. Halutaan itsekeskeisesti tehdä mitä huvittaa, ja kun palkka ei riitä juhlimiseen, vuokraan, laskuihin ja kaikkeen kodintekniikkaan, peleihin ja musiikkiin, ostellaan nettikaupoista laskulle, vipataan tekstarilainaa, avataan kauppoihin käyttötilejä jne. Ja lopulta kaikki kasaantuvat niskaan...

En sano että kaikilla asia olisi näin, mutta pistää vihaksi kun muutama lähisukulainen (mm. mun veli) on tällainen hemmetin rontti. Harmittaa kun läheinen ihminen " pilaa" elämänsä noin, eikä kykene ottamaan vastuuta teoistaan!

Vierailija
8/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki takavuosina yrityskonkurssin. Pyöritti yritystä lamankin yli ja sitten 2001 kaatui 14 vuoden jälkeen. (eli ei mikään seikkailija, joka hetken yritti ja sitten jäi savuavat rauniot) Mitään ei jäänyt ja ulosotossa 200 000 Euroa vieläkin. Onneksi pääsee velkasaneeraukseen ehkä jo tänä vuonna.

Vierailija
9/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni takaamaan ex-tyttöystävälleen lainan, kysymättä multa mitään. (ovat kuitenkin suht hyvissä väleissä) j Kuulin siitä vasta äskettäin kun tuli pankista ilmoitus. Nyt maksellaan sitten vähistä rahoista ex-tyttöystävän lainoja, jotka hän jätti maksamatta!!!!! Joten ei kannata mennä takaajaksi!

Vierailija
10/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi vähän samalla tavalla kuin 2:lla. Sairastuin avioeron jälkeen masennukseen ja en jaksanut edes itsestäni huolehtia saati kodista ja laskuista. Sitten tervehdyttyäni kun aloin availemaan laskuja yms postia (jota oli ehtinyt kasautua muovikassillinen) niin huomasin että luottotiedot menneet matkan varrella. Nyt pitäisi keväällä saada tili puhtaaksi ja sellaisena sen aion pitääkin. Tapanani on ollut maksaa laskut ajallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan