Mitä tarjottavaa ystäville HALVALLA?
Mitä voisin tehdä muutamalle kylään tulevalle ystävälleni. Laittaisin lounasta ja kahvin kanssa jotain hyvää (merkkipäivä). Budjetti on todella pieni, mutta olen valmis näkemään vaivaa tekemällä itse. Mikä olisi herkullista ja kekseliästä?
Kommentit (6)
Lisuke salaatiksi vaikka sellaista pizzasalaattia eli kaalta joka on suikaloitu ja marinoitu: öljy, etikka, vesi, hunaja.
perunoiden ei todellakaan tarvitse olla mitään kalliita rosamundoja vaan ihan tavalliset käy. ja kastikkeeksi kermaviiliä, mausteita ja tonnikalaa.
tai sitten tosi halvalla: itse tehtyä tomaattikeittoa kaupassa myytävästä paseeratusta tomaatista (kuullota sipulia ja valkosipulia, lisää paseerattu tomaatti ja vettä maun mukaan, mausta ja anna muhia niin että maistuu hyvälle) ja itse leivottua leipää.
esim kinkku tai jansson. sitten vihreä salaatti.
jälläriks marjakimara pakkasesta, jos marjoja pakkases.
kahvit viel ja unelmakääretorttu niin eiköhän porukka ähkyssä pyöri pois.. ;)
ootko käynyt blogissani.
Sorry, en nyt saa tähän linkkiä, mutta jos jaksat näpytellä itse.
www.Lintu75.vuodatus.net sieltä on linkki lisäksi toiseen blogiin www.Lintu75-2.vuodatus.net
etsipä käsiisi sitruuna-marenkitorttu...oliskhan kohdassa makeat leivonnaiset. Hintaa tulee 2,5 euroa, about ja on todella upea tarjottava! Aikaa valmistukseen kuluu n puoli tuntia!
Jälkkäriksi rahkatorttu tms. makea piirakka.
Ja jälkkärksi kääretorttukakun. Päälle kermavaahtoa.
Tonnikalapiirakkaan:
pohja: normali suolaisen piirakan pohja eli jauho, margariini, rapaus suolaa oikeissa suhteissa.
Päälle: tonnikalaa, sipulia ja joitain muita kasviksia (mahd myös oliveja ja tomaattia) munamaito päälle ja juustoraaste. Uunissa n 200 astetta n 20min.
tee kääretorttupohja ja laita puoliksi. väliin mansikoita tai muita marjoja pakasteesta tai hilloa ja kermavaahtoa. itse laitan joskus väliin myös jotain kaupan valmista vanukasta. päälle kermavaahto + koristukset.