Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkitabletista pahoinvointia?

Vierailija
12.01.2015 |

Olen nyt kolmena päivänä syönyt sinkkitabletteja ja jokaista annosta on seurannut pahoinvointi eikä oksennuskaan ole ollut lähellä. Pikaisella googletuksella voi johtua puutostilasta, mutta onko teillä kokemuksia samasta ja loppuuko pahoinvointi kun sinkin saanti tasaantuu?

Kommentit (36)

Vierailija
22/36 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönyt Professorin sinkkiä pitkään + muut vitamiinit. Kannattaa ottaa aamupalan jälkeen, siis EI tyhjään mahaan. Sinkin ohella menee aamulla C, B, D, 2 kpl Omegoita. Nukkumaan mennessä 2 magnesiumia. Tällä kombolla ei huonovointisuutta tai muitakaan heikotuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syönyt Professorin sinkkiä pitkään + muut vitamiinit. Kannattaa ottaa aamupalan jälkeen, siis EI tyhjään mahaan. Sinkin ohella menee aamulla C, B, D, 2 kpl Omegoita. Nukkumaan mennessä 2 magnesiumia. Tällä kombolla ei huonovointisuutta tai muitakaan heikotuksia.

Saako kysyä minkä vuoksi otat magnesiumin juuri nukkumaan mentäessä? Auttaako nukahtamaan paremmin/nopeammin?

Vierailija
24/36 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä minkä vuoksi otat magnesiumin juuri nukkumaan mentäessä? Auttaako nukahtamaan paremmin/nopeammin?

Ostaessani magnesiumia myyjä sanoi, että nimenomaan nukkumaan mennessä. Se voi hyvinkin vaikuttaa uneen, itse sain suurimman avun pohkeiden suonenvetoihin yöllä, nukun aika viileässä. Suonenvedot loppui tyystin.

Vierailija
25/36 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aiheuttanut minulle pahoinvointia yhtään.

Vierailija
26/36 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaessani magnesiumia myyjä sanoi, että nimenomaan nukkumaan mennessä. Se voi hyvinkin vaikuttaa uneen, itse sain suurimman avun pohkeiden suonenvetoihin yöllä, nukun aika viileässä. Suonenvedot loppui tyystin.

Okei, hyvä tietää. Itsekin saan suonenvetoja ja kramppeja aika usein juuri öisin, joten pitänee jatkossa nappasta magnesiumit iltaisin.

Vierailija
27/36 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki ja magnesium kilpailee imeytymisessä -> ei kannata ottaa yhtä aikaa

Vierailija
28/36 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös sinkkitabletit aiheuttaa pahoinvointia jos ei ole syönyt tarpeeksi niiden ottamisen yhteydessä. Minun pitää ottaa tabletti ensin ja syödä sitten heti päälle tarpeeksi ruokaa, niin ei tule huono olo. Samaten biotiini aiheuttaa pahoinvointia myös. 

Vierailija
29/36 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Zinkozanin sinkki+ C valmistetta, sekä eri sinkki +B6 valmistetta. Zinkosan on ollu tosi hyvä ja lemppari kun tabun voi pureskella. Huono-olo tulee jos ottaa tyhjään mahaan, etenkin B6-sekotuksesta, nii ruoan jälkeen heti kannattaa :) Kasvissyöjillä on kyllä helposti sinkinpuute. Oma akneni lähti parantumaan sinkillä huomattavasti ja ihossa näkyy kahden päivän kuluessa jos on jättänyt sinkin väliin.

Vierailija
30/36 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki ärsyttää vatsaa ja aiheuttaa helposti närästystä. Kannattaa kokeilla eri merkkejä (tuotteita, joissa sinkki on eri muodoissa).

Meillä lapsi on syönyt lisäsinkkiä n½vuoden iästä lähtien (lääkärin määräyksestä, liittyy hänen perussairauteen). Hänelle sopiva valmiste on ollut Bio Zink. Moni muu ei sovi. Eli jos on sinkin puutetta, niin tuota kannattaa kokeilla, luulisi sopivan aika monelle, jos on mennyt ongelmitta monta vuotta pienelle lapselle.

Vierailija
31/36 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te syötte sinkkiä?

(Itse vain flunssan kestoa lyhentämään)

Vierailija
32/36 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana google. Mä mietin, että mikä ihme mua vaivaa ku tulee hurja pahoinvointi ja oksennus on lähellä kun otan sinkin aamuisin. Olen sen jo osannut yhdistää, että mieluummin aamupalan yhteydessä kannattaa ottaa kuin tyhjään mahaan. Mutta täältähän löysin vertaistukea ja vahvistuksen, että se on sittenkin tuo sinkkitabu joka sen pahoinvoinnin aiheuttaa.

Vierailija
33/36 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt sitä, että otan vain kunnon ruuan yhteydessä. No nyt otin, kun maha oli aivan täynnä, ja ensimmäistä kertaa oksensin sinkkitabletin otettuani. Olin varmaan syönyt vähän liikaa ja sinkkitabletti jäi pyörimään jonnekin mahalaukun seinämään (?)

Vierailija
34/36 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama täällä itse otan sinkkitabletteja silloin tällöin eli ei ole säännöllisessä käytössä, ja aina tulee niin kaamea olo ja oksettaa. Kerrankin olin ottanut aamulla tyhjään vatsaan kaksi sinkkitablettia ja lähdin sitten kauppaan, piti jättää ostokset keskelle kauppaa ja juosta ulos kun meinasi oksu lentää kaupan lattialle.

Vierailija
35/36 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty oikein mitään vitamiineja tai hivenaineita ottamaan tyhjään vatsaan tai tulee etova olo. Mutta siitä sinkistä, mitä pitäisi imeskellä flunssaoireiden alkaessa useita kertoja päivässä, mulla tulee huono olo  muutenkin, jos useampaan kertaan päivässä otan. Enkä koe olevani muuten mitenkään herkkävatsainen.

Vierailija
36/36 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin äsken tyhjään mahaan 25mg sinkki+C ja pian tuli aivan järkyttävän huono olo. Oksennus meinasi nousta kurkkuun, maha meni löysälle ja alkoi huimata. Lopulta  oksensin että olo paranisi.

Googletin heti että johtuuko tuosta sinkistä. Ostin tätä kokeiluun akneni takia mutta taitaa joutaa roskiin. En sitten tiedä olisiko kannattanut ostaa pienemmän annoksen tabletteja mutta en taida uskaltaa enää käyttää näitä. :( Jos yrittäisi laittaa ruokavaliota kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme