Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Hei! Saako kirppismestarille lähettää myös leluja? :) en löytänyt tietoa vähänkäytetyn sivuilta
Vierailija kirjoitti:
Hei! Saako kirppismestarille lähettää myös leluja? :) en löytänyt tietoa vähänkäytetyn sivuilta
Kirppismestareille vain vaatteet/kengät ja asusteet. Ts. Kaikki mitä päälle voi pukea. Ei muuta.
Jättäkää historiaan taskuraha-palkkauset ja tarjotkaa kirppismestareillenne työpaikat!
Kehittäkää kierrätystoimintaanne päätepisteeseen saakka.
Lukekaa huolellisesti sähköpostinne ja myös vastauksia tarkemmin miettien, ennen kuin lähetätte sen.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Saako laittaa huiveja?
Huivit on ok. Hyvä mittari on mitä päälleen pystyy pukemaan.
No tässäpä tuore kokemus myyntipalvelusta. Maaliskuusta lähtien on ollut paketti myynnissä, ja viidennes on jo mennyt. Minusta se on hyvin, kun tavarat eivät olleet mitään erityisen hyviä merkkejä. Lähetin erän nyt kokeiluksi, ja laitoin siksi sinne sellaisia, mitä joutavatkin mennä, vaikkei niistä tuottoa saisikaan. Ei mitään kauheita kulahtaneita kuitenkaan, vaan tarkoitan että arkisempia merkkejä. Esim. Lindex, House, H&M.
Tähän mennessä on mennyt parhaiten kenkiä, takkeja, bleisereitä ja jakkuja, ja minulle yllättävintä, miten hyvin on mennyt lasten lippiksiä. Nyt on varmaan oikea vuodenaika niille tai jotain. Muutama paita ja pusero ja huppari myös mennyt (aikuisten ja lasten).
Kirppismestari oli laittanut hinnat tosi tarkkaan samoihin, mitä itse olisin laittanut. Eli aika halpoja hintoja, että kauppa varmasti käy. Mutta tämähän on ihan onnenkauppaa, kelle sattuu sielunkumppani kohdalle :D Tässä täytyy ottaa tietynlainen riski, kun antaa kirppismestarille vapauden hinnoitella miten hän parhaaksi katsoo. Ja tyytyä siihen, vaikka itsellä olisikin eri ajatus.
Mmpn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti-palvelua käyttäneet kertokaa kokemuksia. Onko mennyt hyvin kaupaksi, paljonko olette lähettäneet tavaraa ja paljonko olette saaneet raahaa? Palvelu kiinnostaa, mutta vähän myös arveluttaa.
Myy itse. Mä oon lähettänyt monta kertaa itse ja myös monta kertaa myy helposti palvelulla riippuen siitä onko ollut aikaa kuvata itse vaiko ei. Itse myyntiin laittamistani on mennyt noin 60-80%. Myy helposti palvelulla noin 10-30%.
Itse otan useita kuvia (myös kokolapusta ja pesulapusta) ja otan myös mahdollisesti mittoja ja kerron materiaalin jos se ei tule ilmi pesulapusta. Myy helpostipalveluun laittamissani yhteenkään vaatteeseen ei oo ollut laitettuna mittoja eikä kerrottu materiaalia. Myös kuvat olleet suttuisia ja hinnoittelu outoa.
No, oon säästänyt aikaa mutta jos olisin itse kuvannut ja hinnoitellut järkevästi nuokin mitkä oon lähettänyt ”mestarille” niin on uskon että myös niistä olisi mennyt se 60-80% ja olisin saanut pitää rahat itse eli olisin satoja euroja rikkaampi. Eli vaikka oon säästänyt aika niin en sentään niin paljon että olisi järkeä.
Eihän tuossa ole järkeä kirppismestarinkaan kannalta. Jos on huonot, suttuiset ilmoitukset eikä mitään mene kaupaksi, ei hänkään saa niistä tuloja. Miksi siis edes nähdä koko vaiva? Voihan kirppismestareiden seassa olla sellaisia, jotka kokeilevat hommaa, eivät viitsi oikein panostaa ja yrittävät tehdä sen mahdollisimman nopeasti. Ehkä he myös lopettavat nopeasti, kun tuottoa ei tulekaan, ”eihän tämä ollutkaan hyvä homma, höh”.
Riippuu tosi paljon kirppismestarista. Itse toimin kirppismestarina ja olen koko ajan koettanut tehdä ilmoitukset niin, että tavara menisi mahdollisimman hyvin kaupaksi. Joka vaatteesta monta kuvaa ja kuvia myös yksityiskohdista. Kirjoitan aina jotain myyntitekstiin, vaikkei se pakollista olekaan. En ole laskenut prosentteja, mutta on varmasti mennyt kaupaski enemmän kuin 10-30%. Parhaista on mennyt lähes kaikki.
Mulla on myös myynnissä parhaillaan sekä itse laittama setti sekä mestarin kautta mennyt setti.
Oon tosi tyytyväinen mestarin laittamiin, hinnat aika samoja mitä itse olisin laittanut. Muutama meni mun mielestä tosi halvalla ja joissain taas jopa korkea hinta, mutta puhutaan nyt muutamasta eurosta kuitenkin vain. Kuvat ja tiedot on ihan ok myös mun tavaroista.
Todellakin, kun mestarille laittaa niin riskipeliä. Itse halusin isosta määrästä kerralla eroon ja kaikki mitä tulee on vaan positiivista. Myyntiaikaa on vielä paljon jäljellä kuitenkin. Julkaisusta ekan vuorokauden aikana myytiin n.10%.
Ai niin, kirppismestari jatkaa vielä niistä suttuisista kuvista: voi olla, että kohta ne ovatkin historiaa. Viime aikoina kirppis on tuntunut olevan paljon tarkempi kuvien laadusta. Itselleni on tullut pyyntöjä kuvata uudestaan kuvia, joissa esim. ei joku hiha ole kokonaan näkynyt, ja viitataan ohjeisiin, että tuotteen tulee näkyä kuvassa kokonaan. Alkuun tein monta kuukautta ilman että koskaan mihinkään kuvaan puututtiin. Luulenpa, että tärähtänyt ja sumea kuvakin tulisi äkkiä bumerangina takaisin. Eli odotellaanpa, laatu paranee kokemuksen karttuessa!
Onko muilla hävinnyt tuotteita myyntiinlähetyksen yhteydessä? Siis että osa on ilmestynyt myyntiin ja osa vielä yli viikon kuluttua odottaa tuotetta varastolle samasta erästä?
Mulla tuli myyntiin ainakin muutamassa erässä samaan aikaan lähetetyt. En toki aivan varma ole että jokainen tuote tuli kun en kaikkea muista enkä jaksa laskea määriä seteistä. Viivettä näille taisi tulla 1-2vrk.
Lähtikö monta kollia?
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla hävinnyt tuotteita myyntiinlähetyksen yhteydessä? Siis että osa on ilmestynyt myyntiin ja osa vielä yli viikon kuluttua odottaa tuotetta varastolle samasta erästä?
Tarkastukset on aina ensin tehtävä. Ja jumalist nämä pohjoisen nälässä pidetyt ja tuoreesta jäkälästä vauhkoontuneet raatelijat karkasivat täsmälleen oikeaan aikaan aitauksestaan, kaiken ahmivan suden perään. He eivät nälkäisinä jätä yhtäkään kiveä kääntämättä.
Ja siellä, missä lamppu yötä-päivää palaa; on myös tehty ahkerasti tuloksellista töitä. Mut likka siellä, takuu varmasti desinfioi valmiiksi työpöytänsä seuraavalle, jotta seuraava saa aloittaa työnsä puupuhtaalta pöydältä.
Onkohan tässä takana nyt jokunen juju?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hävinnyt lopullisesti mutta on kestänyt jopa yli viikon ennen kuin kaikki on ilmestyneet myyntiin. Huono juttu tuokin että miten sattuu julkaisevat koska jos jostain laatikosta haluaakin sitten lunastaa takaisin myymättömän niin samaan pakettiin ei saa myöhemmin julkaistuja/sulkeutuneita koska on niin pitkä aika ilmoitusten sulkeutumisten välillä.
Vierailija kirjoitti:
No tässäpä tuore kokemus myyntipalvelusta. Maaliskuusta lähtien on ollut paketti myynnissä, ja viidennes on jo mennyt. Minusta se on hyvin, kun tavarat eivät olleet mitään erityisen hyviä merkkejä. Lähetin erän nyt kokeiluksi, ja laitoin siksi sinne sellaisia, mitä joutavatkin mennä, vaikkei niistä tuottoa saisikaan. Ei mitään kauheita kulahtaneita kuitenkaan, vaan tarkoitan että arkisempia merkkejä. Esim. Lindex, House, H&M.
Tähän mennessä on mennyt parhaiten kenkiä, takkeja, bleisereitä ja jakkuja, ja minulle yllättävintä, miten hyvin on mennyt lasten lippiksiä. Nyt on varmaan oikea vuodenaika niille tai jotain. Muutama paita ja pusero ja huppari myös mennyt (aikuisten ja lasten).
Kirppismestari oli laittanut hinnat tosi tarkkaan samoihin, mitä itse olisin laittanut. Eli aika halpoja hintoja, että kauppa varmasti käy. Mutta tämähän on ihan onnenkauppaa, kelle sattuu sielunkumppani kohdalle :D Tässä täytyy ottaa tietynlainen riski, kun antaa kirppismestarille vapauden hinnoitella miten hän parhaaksi katsoo. Ja tyytyä siihen, vaikka itsellä olisikin eri ajatus.
Vasta katsoin ilmoituksia ja täytyy sanoa että noin hatarilla kuvauksilla ja tiedoilla en ostaisi yhtään ainoaa rättiä sieltä. Koko ja väri eipä juuri muuta. Jokainen tietää että vaatteiden koot on mitä sattuu niissä saumalapuissa. Halvemmalla saa uutta kaupoista. Osa kuvattukin niin surkeasti että ei kiitos houkuttele ostamaan mitään. Jos nuo on näiden mestareiden aikaansaannoksia niin mistä se "mestari" titteli tulee? Itse tekisin kymmenen kertaa parempia ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli myyntiin ainakin muutamassa erässä samaan aikaan lähetetyt. En toki aivan varma ole että jokainen tuote tuli kun en kaikkea muista enkä jaksa laskea määriä seteistä. Viivettä näille taisi tulla 1-2vrk.
Lähtikö monta kollia?
Kaikki olivat samassa laatikossa. Aspa vastaa vain että selvittelevät. Johan ovat viikon selvitelleet.
Voiko kirppismestarille laittaa myyntiin näyttävää ja muhkeaa A-linjaista turkkia?
Vierailija kirjoitti:
Voiko kirppismestarille laittaa myyntiin näyttävää ja muhkeaa A-linjaista turkkia?
Varmasti voi laittaa. Jos mielessä on tärkeitä lisätietoja tai hintatoivetta niin laittaisin paperin mukaan.
Haluan kuluttajana tukea ja kannustaa yrittämistä. Myös kierrättäminen on minun ja jokaisen omalta osalta vastuullisesti kannettava. On kuitenkin tullut esille sellaisia asioita kierrättäessäni Vähänkäytetyssä, mitä en voi hyväksyä. Nämä ovat johtaneet siihen, että olen tehnyt päätökseni, etten jatka enää vaatteiden kierrätystä Vähänkäytetyssä.
Myyntiaikaa olisi vielä jäljellä, mutta omalta osaltani en näe enää syytä jatkamiselle.
Vastaan itse niistä kirjoituksista, jotka olen tänne kirjoittanut. Pyydän myös anteeksi, jos joku on loukkaantunut kirjoituksistani.
Meri-Tuuli
Onkohan täällä nyt lauantain kunniaksi korkki jäänyt auki jollekkin?
Miten nää koronayskät liittyy asiaan ollenkaan.