Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
541/1787 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä, kun korona iski, laitoin maaliskuussa paketin kesävaatteita ja tavallisia.

Töissä oli aivan kuollutta. Olin etätöissä ja kävin kaikki kaapit ja laatikot läpi.

Lähetin 8 banaanilaatikollista myytävää.

Heti lähetyksen jälkeen aloin keräämään uutta satsia, johon tuli kaikki talvivaatteet ja mitä vielä löysin.

Kävin todella huolellisesti koko kodin läpi, löysin toiset 8 laatikollista.

Lähetin toisen setin elokuun lopussa.

Ehkä 85% meni kaupaksi.

Vierailija
542/1787 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime keväänä, kun korona iski, laitoin maaliskuussa paketin kesävaatteita ja tavallisia.

Töissä oli aivan kuollutta. Olin etätöissä ja kävin kaikki kaapit ja laatikot läpi.

Heti lähetyksen jälkeen aloin keräämään uutta satsia, johon tuli kaikki talvivaatteet ja mitä vielä löysin.

Ehkä 85% meni kaupaksi.

Lomautukset alkoivat heti maaliskuussa.

Niillä vähänkäytetyn rahoilla maksoimme joulun ja talviloman. Eikä mitään ole kaivattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1787 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 85% meni kaupaksi.

On mullakin itselaitetut menny, ehkä 70%.

Taas kirppismestarille laittamista meni ekalla kerralla 3 vaatetta, 24 laitoin. Hyväkuntoista merkkikin oli mutta oli kyllä kuvattu ja hinnoiteltu ihan päin...

Vierailija
544/1787 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään et ostajana oon ollut aina tyytyväinen ja myyjänäkin olin vielä muutama vuosi sitten mutta nykyään myyjän näkökulmasta touhu on niin hidasta että pitäisi kai kohta alkaa laittamaan talvivaatteita myyntiin. Rahat muistavat kyllä viedä.

Ehkä myyjiä on tullut niin paljon lisää parin vuoden sisällä, että siellä on sitten niin ruuhkaa. Ja vaatteiden käsittely on siksi hidastunut.

Sitten pitäisi palkata lisätyövoimaa. Jos mulle ilmoitetaan torstaina että vaatteet julkaistaan myyntiin 24 tunnin sisällä ja otetan myös myyntiinlähettämuskulu mun tililtä eivätkä vaatteet ole myynnissä vielä tiistainakaan niin ei minusta mene oikein. Eikä kukaan vastaa aspasta mitään.

Kun aspa on vaiti, niin kannattaisiko sinun selvittää asia toimitusjohtajan kanssa?

Toisaalta, jos mahdollisestiepäilet, että kysymys olisi rikoksesta, niin poliisille voi tehdä esim. sähköisenä rikostutkintapyynnön.

Menisiköhän tuo petoksena jos vaatteet eivät tosiaan kohta ilmesty myyntiin?

Se, mitä on jo tapahtunut; on historiaa, jota ei voi muuksi muuttaa.

Onhan se selvitettävissä, onko kysymyksessä petos.Eihän se aivan heti vanhene!

Vierailija
545/1787 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään et ostajana oon ollut aina tyytyväinen ja myyjänäkin olin vielä muutama vuosi sitten mutta nykyään myyjän näkökulmasta touhu on niin hidasta että pitäisi kai kohta alkaa laittamaan talvivaatteita myyntiin. Rahat muistavat kyllä viedä.

Ehkä myyjiä on tullut niin paljon lisää parin vuoden sisällä, että siellä on sitten niin ruuhkaa. Ja vaatteiden käsittely on siksi hidastunut.

Sitten pitäisi palkata lisätyövoimaa. Jos mulle ilmoitetaan torstaina että vaatteet julkaistaan myyntiin 24 tunnin sisällä ja otetan myös myyntiinlähettämuskulu mun tililtä eivätkä vaatteet ole myynnissä vielä tiistainakaan niin ei minusta mene oikein. Eikä kukaan vastaa aspasta mitään.

Kun aspa on vaiti, niin kannattaisiko sinun selvittää asia toimitusjohtajan kanssa?

Toisaalta, jos mahdollisestiepäilet, että kysymys olisi rikoksesta, niin poliisille voi tehdä esim. sähköisenä rikostutkintapyynnön.

Menisiköhän tuo petoksena jos vaatteet eivät tosiaan kohta ilmesty myyntiin?

Se, mitä on jo tapahtunut; on historiaa, jota ei voi muuksi muuttaa.

Onhan se selvitettävissä, onko kysymyksessä petos.Eihän se aivan heti vanhene!

Yksin tuon asian kanssa ei kuiten tarvitse jäädä ja ainahan voi myös ottaa yhteyttä jonkun lehden toimitukseen esim.

Tuskin siellä säikähdetään, vaik viesti olisi kettua joka toinen sana.

Vierailija
546/1787 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplaetupäivillä tarjoamme koko valikoiman tuotteista 1 euron lisäalennuksen!

Saat alennuksen kassalla koodilla "TUPLAETUPÄIVÄT".

Lisäksi saat ilmaisen toimituksen, kun tilaat vähintään 7 tuotetta. ​​​​​​​

Tarjous voimassa sunnuntaihin 25.4.2021 saakka.

Vierailija
547/1787 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti-palvelua käyttäneet kertokaa kokemuksia. Onko mennyt hyvin kaupaksi, paljonko olette lähettäneet tavaraa ja paljonko olette saaneet raahaa? Palvelu kiinnostaa, mutta vähän myös arveluttaa. 

Vierailija
548/1787 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko myyjät huomanneet, että tuotteiden alennusprosentit eivät päivity kaikkiin myytäviin tuotteisiin? Omalla "myytävät tuotteet" sivulla näkyy alennettu hinta listassa, mutta tuotteen myyntisivulla vanha korkeampi hinta. Ostaja maksaa siis liikaa.

Näinpä ja miten kyseisissä tilanteissa myydystä tuotteesta raha jakautuu myyjän ja Vähänkäytetyn kesken? Siis myyjän myyntitilillä tuotteen hinta pudonnut automaattisessa alelaskurissa, mutta myyntisivustolla sitä tuotetta myydään alentamattomana.

Vierailija
549/1787 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti-palvelua käyttäneet kertokaa kokemuksia. Onko mennyt hyvin kaupaksi, paljonko olette lähettäneet tavaraa ja paljonko olette saaneet raahaa? Palvelu kiinnostaa, mutta vähän myös arveluttaa. 

Myy itse. Mä oon lähettänyt monta kertaa itse ja myös monta kertaa myy helposti palvelulla riippuen siitä onko ollut aikaa kuvata itse vaiko ei. Itse myyntiin laittamistani on mennyt noin 60-80%. Myy helposti palvelulla noin 10-30%.

Itse otan useita kuvia (myös kokolapusta ja pesulapusta) ja otan myös mahdollisesti mittoja ja kerron materiaalin jos se ei tule ilmi pesulapusta. Myy helpostipalveluun laittamissani yhteenkään vaatteeseen ei oo ollut laitettuna mittoja eikä kerrottu materiaalia. Myös kuvat olleet suttuisia ja hinnoittelu outoa.

No, oon säästänyt aikaa mutta jos olisin itse kuvannut ja hinnoitellut järkevästi nuokin mitkä oon lähettänyt ”mestarille” niin on uskon että myös niistä olisi mennyt se 60-80% ja olisin saanut pitää rahat itse eli olisin satoja euroja rikkaampi. Eli vaikka oon säästänyt aika niin en sentään niin paljon että olisi järkeä.

Vierailija
550/1787 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
551/1787 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kun edellisestä viestistä menee linkkeihin ja alhaalta valitsee näytä tuotteet myyjältä niin molempia kauttta tulee samat? Eli ne ei lokeroidu esim mestarin mukaan vaan nimenomaan alunperäisen myyjän, oli sit itselaittamia tai helpostipalvelun kautta?

Äkkiä noi vilasin niin ihan ok mun mielestä molemmat. Tosin joidenkin tuotteiden hinnoittelu voi olla tosi vaikeaa. Itselleni ainakin urheiluvaatteet saati kengät olisi tosi vaikea alue kun en niistä mitään tiedä. Taas joku hm olis helpompaa kun niitä ollut paljon ja ostanut käytettynä paljon.

Vierailija
552/1787 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kettu, uutuuksia selaillessani aikaa kuluu ihan hukkaan, kun en edes loppuun saakka ehtinyt ja vastaan jo rullaa ilmoitukset kuvineen, jotka ehdin jo samalta istumalta selata...

Noh,

milloin on myyvin hetki vuodesta laittaa jääkiekkovarusteet myyntiin Vähänkäytettyyn? Olen hankkinut ne tupla suuresta kaupasta ja huollot varusteisiin ovat tehty säännöllisesti ja ammattitaidolla.

Harkitsen tarkkaan kannattaako laittaa vai ei.

Vierailija
553/1787 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan kettu, uutuuksia selaillessani aikaa kuluu ihan hukkaan, kun en edes loppuun saakka ehtinyt ja vastaan jo rullaa ilmoitukset kuvineen, jotka ehdin jo samalta istumalta selata...

Noh,

milloin on myyvin hetki vuodesta laittaa jääkiekkovarusteet myyntiin Vähänkäytettyyn? Olen hankkinut ne tupla suuresta kaupasta ja huollot varusteisiin ovat tehty säännöllisesti ja ammattitaidolla.

Välttämättä eivät ota myyntiin jääkiekkovarusteita. Mulle tulleesta erästä (olen siis kirppismestari) näin tiedoista että jääkiekkovarusteita satsista oli hylätty, perusteltu etteivät ole vaatteita eikä asusteita.

Vierailija
554/1787 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan Lkettu, uutuuksia selaillessani aikaa kuluu ihan hukkaan, kun en edes loppuun saakka ehtinyt ja vastaan jo rullaa ilmoitukset kuvineen, jotka ehdin jo samalta istumalta selata...

Noh,

Välttämättä eivät ota myyntiin jääkiekkovarusteita. Mulle tulleesta erästä (olen siis kirppismestari) näin tiedoista että jääkiekkovarusteita satsista oli hylätty, perusteltu etteivät ole vaatteita eikä asusteita.

Kiitos kirppismestarille vastauksesta. Tosiasiassa nämä jääkiekkovarusteet ovatkin olleet niin jatkuvassa käytössä pari tuulista talvea, ettei niitä enää voi vähän käytettynä myydä. Käyttäjälle ne ovat olleet odotettujen talvien ulkojäiden riemu, voima ja rakkaus. Sikäli harmillista, että ne ovat jääneet pieniksi.

Vaihtoehdoiksi jää joko säilyttää ne rakkaudella seuraavalle sukupolvelle tai lahjoittaa ne eteenpäin.

Vierailija
555/1787 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä muilla myyjillä (olit sitten kirppis mestari tai myyt itse) sujuu kauppa tällä hetkellä? Olen useita kertoja myynyt Vähänkäytetyssä ja ollut ihan tyytyväinen. Eka kuukausi on ollut aina se paras ja sitten myynti tasoittunut. Vähintään puolet tuotteista on aina mennyt. Nyt laitoin alkuvuodesta taas satsin myyntiin (edellisen kerran viime vuonna samoihin aikoihin) ja myynti on ollut varsin surkeaa. Hyvää ja hyväkuntoista vaatetta myynnissä. Hinnoittelin vielä aiempaakin edullisemmaksi kuin ennen, koska ajattelin että nyt haluan todellakin näistä eroon. Ekat alennuksetkin jo jo laitettu tuotteisiin, mutta vasta 10% tuotteista on myyty.

Vierailija
556/1787 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse laittaa myyntiin niin harrastusvälineet saa mennä. Jos laittaa helpostipalvelulla niin silloin ei. Eli kyl ne jääkiekkovermeet voit laittaa mut laita itse. Sillon hinta ja lisätiedotkin menee paremmin oikeaan.

Vierailija
557/1787 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse laittaa myyntiin niin harrastusvälineet saa mennä. Jos laittaa helpostipalvelulla niin silloin ei. Eli kyl ne jääkiekkovermeet voit laittaa mut laita itse. Sillon hinta ja lisätiedotkin menee paremmin oikeaan.

Kauppoja ei tule, kun vaihtoehtoja on kaksi.

Vierailija
558/1787 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt mitä tarkoitat?

Vierailija
559/1787 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt mitä tarkoitat?

Tarkoitan sitä, että nämä jääkiekkovarusteet eivät päädy myyntiin ja jäljelle jää siis kaksi vaihtoehtoa. Joko ne säilytetään rakkaudella seuraavalle sukupolvelle tai nämä varusteet lahjoitetaan jollekin toiselle innokkaalle ulkojäiden suurkuluttajalle.

Vierailija
560/1787 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen linja huolestuttaa, sillä tämän koronakaaren kiihtyessä, jokuhan opetti miten yskäistään. Tottelevainen kansahan haluaa yskäistä, niin kuin on opetettu eli kainaloon!

Mielestäni tämä oppi täytyy kaataa!

Parempi on yskäistä puhtaaseen nenäliinaan kuin kainaloon.