Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
601/1787 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://vahankaytetty.fi/trikoopaita-ei-merkkia-134-559666-23.html

Kuka maksaa merkittömästä ok-kuntoisesta paidasta 10 euroa?

Tuon vaatteen merkki on Oikukas. Lukee siinä kuvauksessa ja paidassa.

Vähänkäytetyn listoilta ei aina löydy kaikkia merkkejä niin siksi joissain ilmoituksissa on merkin kohdalla tyhjää tai lukee ”ei merkkiä”, ”muu merkki”. Voi siis oikeasti olla laadukkaampikin vaatemerkki, mutta sen verran harvinainen ettei vielä löydy valikosta.

Silti ihan kauhee. Lyön vetoa ettei kukaan osta tota.

Vierailija
602/1787 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähänkäytetyn listoilta ei aina löydy kaikkia merkkejä niin siksi joissain ilmoituksissa on merkin kohdalla tyhjää tai lukee ”ei merkkiä”, ”muu merkki”. Voi siis oikeasti olla laadukkaampikin vaatemerkki, mutta sen verran harvinainen ettei vielä löydy valikosta.

No ei se kai nyt niin kauhee ole, ainakaan mun mielestä. Vaikken merkkiä tunnekkaan. Musta on vielä sellainen väri että haalistuu ajan kanssa ja kuvissa tuppaa korostumaan vielä haalistumat varsinkin saumoista vaikka hyvältä vielä näyttääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1787 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä nostella tänne yksittäisiä tuotteita kauhisteltaviksi? Jos tuotteita on kymmeniä tuhansia ja myyjinä tuhansia eri ihmisiä, totta kai sieltä löytyy ihan mitä tahansa. Vastaavasti sieltä löytyy myös edullisia uudenveroisia merkkivaatteita hyvin tehdyillä ilmoituksilla. Etsikää mieluummin niitä, niin tulee parempi mieli!

Vierailija
604/1787 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässäpä tuore kokemus myyntipalvelusta. Maaliskuusta lähtien on ollut paketti myynnissä, ja viidennes on jo mennyt. Minusta se on hyvin, kun tavarat eivät olleet mitään erityisen hyviä merkkejä. Lähetin erän nyt kokeiluksi, ja laitoin siksi sinne sellaisia, mitä joutavatkin mennä, vaikkei niistä tuottoa saisikaan. Ei mitään kauheita kulahtaneita kuitenkaan, vaan tarkoitan että arkisempia merkkejä. Esim. Lindex, House, H&M.

Tähän mennessä on mennyt parhaiten kenkiä, takkeja, bleisereitä ja jakkuja, ja minulle yllättävintä, miten hyvin on mennyt lasten lippiksiä. Nyt on varmaan oikea vuodenaika niille tai jotain. Muutama paita ja pusero ja huppari myös mennyt (aikuisten ja lasten).

Kirppismestari oli laittanut hinnat tosi tarkkaan samoihin, mitä itse olisin laittanut. Eli aika halpoja hintoja, että kauppa varmasti käy. Mutta tämähän on ihan onnenkauppaa, kelle sattuu sielunkumppani kohdalle :D Tässä täytyy ottaa tietynlainen riski, kun antaa kirppismestarille vapauden hinnoitella miten hän parhaaksi katsoo. Ja tyytyä siihen, vaikka itsellä olisikin eri ajatus.

Vasta katsoin ilmoituksia ja täytyy sanoa että noin hatarilla kuvauksilla ja tiedoilla en ostaisi yhtään ainoaa rättiä sieltä. Koko ja väri eipä juuri muuta. Jokainen tietää että vaatteiden koot on mitä sattuu niissä saumalapuissa. Halvemmalla saa uutta kaupoista. Osa kuvattukin niin surkeasti että ei kiitos houkuttele ostamaan mitään. Jos nuo on näiden mestareiden aikaansaannoksia niin mistä se "mestari" titteli tulee? Itse tekisin kymmenen kertaa parempia ilmoituksia. 

Mitä ilmoituksia katsoit? Jonkun linkkaamia? Tai jos katsoit sivua yleisesti, niin suurin osahan tuolla on edelleen yksityisten ihmisten omia ilmoituksia. Eivät suinkaan kaikki ole kirppismestareiden.

Vierailija
605/1787 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja myymättä jääneethän saa kyllä takaisin, jos haluaa. Itse ajattelin lahjoittaa ne hyväntekeväisyyteen. 

Hyväntekeväisyys on mielestäni loistojuttu vähänkäytetty.fi:ssä.

Joo, oikein loistojuttu...kerrassaan.

Jännä, että ko. yrityksestä ei kysyttäessä saa tietoa, mihin aikovat ylijäämävaatteet lahjoittaa. Tähän siis asiakaspalvelussa vastattiin, että ei tiedetä vielä. No, yhä kuukausia myöhemmin spämmäävät silti sähköpostitse myyntitilini tilanteesta (joka siis on sulkeutunut ja myynti lakannut). Ilmeisesti vaatteet makaavat varastolla odottaen rekkaan pakkaamista ja vientiä kaukomaille jätteeksi. Hyväkuntoisimmat yritetään ehkä myydä uudelleen kun aika on kypsä, mistä ei tietenkään enää alkuperäinen myyjä kostu ollenkaan.

Never again!

Vierailija
606/1787 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viedään  tyopaikalle paremmat vaatteet ja kengät. Joku antaa ilmaisesi  ja saa pyytää n.  5  e.Ainkin on kivaa kun pääsee joku kallis juhlavaate kiertoon, eikä roiku  vuosikusia  vaatehuoeessa,  Aina ilmestyy niitä,  joka alkaa myymään kaikkea kallisti,  no se ei käy. Joskus ollaan  kerätty  garderobi  vaihto-oppilaaksi  lahtevälle  nuorelle.  Ja julhlavaatteet   raha-asiansa  sotkeneelle tilapäsesti  "köyhälle  ". Hauskana  jäänyt mieleen työtoveri joka on  ulkomailla  naimisissa ja nyt lähettelee vääriä  ostoksiaan meille. Muistaa väärin medän kokonumerot,  ja me sitten sinksaamme  vaatteita toistemme  kanssa. Kirpparillamyyntiin  kyllästynyt.

Vierailija
607/1787 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vk on monessakin paikassa maininnut noita myymättä jääneiden kohtaloita. Hyväntekeväisyyskohde ei ole pysyvä vaan vaihtelee. Oli mm.Fida mainittu. Ei kaikki tahot voi ottaa tonnikaupalla vaatetta, harrastusvälineitä ja leluja jne.

Jos kovasti ahistaa minne ne joutuu niin omansa voi lunastaa takaisin ja viedä itse suoraan oikeaan kohteeseen.

Itse olen vienyt paljon lahjoituksena lapsilta ja kodin tavaroita. Ostan lapsille lähes kaiken käytettynä. Silti nyt olen laittanut monta erää vk ja lopuksi saa mennä mihin menee, en niitä takaisin enää halua. Menkööt vaikka matonkuteeksi ellei ostajaa löydy.

Vierailija
608/1787 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostaa, kaikki ei halua roskaa. Halpa hinta laadusta.

Vierailija
609/1787 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myymättä jääneethän saa kyllä takaisin, jos haluaa. Itse ajattelin lahjoittaa ne hyväntekeväisyyteen. 

Hyväntekeväisyys on mielestäni loistojuttu vähänkäytetty.fi:ssä.

Joo, oikein loistojuttu...kerrassaan.

Jännä, että ko. yrityksestä ei kysyttäessä saa tietoa, mihin aikovat ylijäämävaatteet lahjoittaa. Tähän siis asiakaspalvelussa vastattiin, että ei tiedetä vielä. No, yhä kuukausia myöhemmin spämmäävät silti sähköpostitse myyntitilini tilanteesta (joka siis on sulkeutunut ja myynti lakannut). Ilmeisesti vaatteet makaavat varastolla odottaen rekkaan pakkaamista ja vientiä kaukomaille jätteeksi. Hyväkuntoisimmat yritetään ehkä myydä uudelleen kun aika on kypsä, mistä ei tietenkään enää alkuperäinen myyjä kostu ollenkaan.

Never again!

Halusitko siis sulkea myyntitilin jo ennen tuotteiden myyntiajan päättymistä?

Vierailija
610/1787 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini aloittaa kesätyön vähänkäytetyllä tuota pikaa.

Tämä kesä on 5.s.

Laittoi alueen fb.hän ilmoituksen ottaa vastaan kirppistavaraa.

Päivittäin käy hakemassa fillarilla ja pari v sitten saatiin maitokärryt mummolasta. Niillä hakee, kun on parin km päästä nouto.

Niillä viedään myös postiin laatikot.

Pääsi myös tukityöhön, näitä mitä alaikäisille on. Kauppias oli todella kiinnostunut pojan vaatebusineksestä ja lupasivat löytää hänelle myytävää.

Vähänkäytetyn tuloilla on ostanut puhelimen, repun, vaatteita ja pyörän.

Jotkut vanhemmat tuovat itse meille myytävät ja tosi monet kysyvät vuoden mittaan saako tuoda.

Vierailija
611/1787 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hiton pitkään menee et kirppismestarille lähetetyt tuotteet tulee myyntiin?

Oon nyt odotellut monta viikkoa. Lähetyskulu on kuitenkin otettu ja tili miinuksella.

Vierailija
613/1787 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin aito Calvin Klein:

https://vahankaytetty.fi/huppari-calvin-klein-s-51268-374.html

Vielä aidompi VINTAGE-seppälä:

https://vahankaytetty.fi/pitkahihainen-kauluspaita-seppala-36-s-13792-1…

Tunnistamaton  aito bändipaita:

https://vahankaytetty.fi/pitkahihainen-t-paita-xl-13792-1322.html

Laadukas ja vähänkäytetty:

https://vahankaytetty.fi/toppi-160-s-xs-555329-8.html

Mikä vika näissä on? Hintaa voi olla liikaa parilla ensimmäisellä, Seppälästä olisi toivonut kuvaa merkistä, että onko esim. 1990-2000-l. alun vintagea. Bändipaita on Teräsbetoni.

Yritä nyt edes...

Vierailija
614/1787 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hiton pitkään menee et kirppismestarille lähetetyt tuotteet tulee myyntiin?

Oon nyt odotellut monta viikkoa. Lähetyskulu on kuitenkin otettu ja tili miinuksella.

Mulla meni lähettämisestä 4-5viikkoa että tuli myyntiin. Tulee sähköposti kun alkaa tulla myyntiin, ne saattaa tulla hiljakseen. Ilmeisesti aika ruuhkaista juuri nyt ja eestaas lähettelyt vie aikansa.

Vierailija
615/1787 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika näissä on? Hintaa voi olla liikaa parilla ensimmäisellä, Seppälästä olisi toivonut kuvaa merkistä, että onko esim. 1990-2000-l. alun vintagea. Bändipaita on Teräsbetoni.

Yritä nyt edes...

Samaa mieltä olen, ei noissa nyt mitään ihmeellistä kyllä ole. Kaikkia ei vaan aina voi miellyttää, kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää.

Vierailija
616/1787 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt edes...

Eihän hän väittänytkään, että niissä olisi vikaa? Nosti nuo ehkä muuten vain esimerkiksi. Tosin mielestäni ei ole järkeä linkata tänne noita ilmoituksia. Jokainen voi mennä itse sivuille katselemaan mitä sieltä löytyy.

Vierailija
617/1787 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähis kirjoitti:

Olen asioinut sekä myyjänä että ostajana. Korotuksen jälkeen ei enää omia vaatteita ole mennyt ollenkaan. Alkaa olla sellaiset hinnat että uutta vaatetta saa jo kaupoista halvemmalla.  Ei tunnu enää kunnon kirppistelyltä, enkä taida pistää omia vaatteita enää myyntiin. Kun jokaiseen tuotteeseen lisätään se 2,90 euroa, niin esim. kymmenestä käytetystä tuotteesta ostaja maksaa jo peräti 29 euroa firmalle! 

Mäkään en ole korotuksen jälkeen enää vaatteita lähettänyt myyntiin. Mun myymät vaatteet on aina olleet tosi hyväkuntoisia mutta ei mitään kalliita merkkituotteita, joten tuo 2,9 € on ihan älytön lisä myyntihintaan.

Onko kukaan löytänyt mitään hyvää vaihtoehtoa Vähänkäytetylle? Itsepalvelukirppiksille pääsen tosi huonosti välimatkojen takia.

Olen itse lähettänyt nyt kevättalvella nyt ns. Kirppismestarin kautta. Sai lähettää postimaksutta eri kolleissa. Toinen kolli hävisi kokonaan. Ei koskaan olleet myynnissä. Laitoin Laatutavaraa mm lastenvaatteita uudenveroisia Reima ym laatumerkkejä. Toisen paketin myös keväällä. Hintaa pudotetaan koko ajan kun jo talvella lähetetyt myyntiin ilmestyivät vasta huhtikuussa myyntiin. Sesonkiaika ohitse ja kuka nyt talvivaatteita ostaisi toukokuussa. Olen erittäin pettynyt enkä aio käyttää enää ko firman palveluita. Myös jotkut ostamani tuotteet haisevat pahalle, kainaloista kellastuneita a on pakattu tiiviisti pieneen muovipussiin. Palautin kaksi tuotetta eikä ole palautusrahoja näkynyt.

Vierailija
618/1787 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kodin tulisi pitää itsestäänselvänä, että kodin vararuokavalmius esim. kahden viikon ajalle, on ajan tasalla, niin Suomessa kuin myös muissa maissa. Mielestäni ei ole liioiteltua, vaikka jokainen kotitalous huolehtisi asian ajan tasalle vielä tänä iltana.

Vierailija
619/1787 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähis kirjoitti:

Olen asioinut sekä myyjänä että ostajana. Korotuksen jälkeen ei enää omia vaatteita ole mennyt ollenkaan. Alkaa olla sellaiset hinnat että uutta vaatetta saa jo kaupoista halvemmalla.  Ei tunnu enää kunnon kirppistelyltä, enkä taida pistää omia vaatteita enää myyntiin. Kun jokaiseen tuotteeseen lisätään se 2,90 euroa, niin esim. kymmenestä käytetystä tuotteesta ostaja maksaa jo peräti 29 euroa firmalle! 

Mäkään en ole korotuksen jälkeen enää vaatteita lähettänyt myyntiin. Mun myymät vaatteet on aina olleet tosi hyväkuntoisia mutta ei mitään kalliita merkkituotteita, joten tuo 2,9 € on ihan älytön lisä myyntihintaan.

Onko kukaan löytänyt mitään hyvää vaihtoehtoa Vähänkäytetylle? Itsepalvelukirppiksille pääsen tosi huonosti välimatkojen takia.

Olen itse lähettänyt nyt kevättalvella nyt ns. Kirppismestarin kautta. Sai lähettää postimaksutta eri kolleissa. Toinen kolli hävisi kokonaan. Ei koskaan olleet myynnissä. Laitoin Laatutavaraa mm lastenvaatteita uudenveroisia Reima ym laatumerkkejä. Toisen paketin myös keväällä. Hintaa pudotetaan koko ajan kun jo talvella lähetetyt myyntiin ilmestyivät vasta huhtikuussa myyntiin. Sesonkiaika ohitse ja kuka nyt talvivaatteita ostaisi toukokuussa. Olen erittäin pettynyt enkä aio käyttää enää ko firman palveluita. Myös jotkut ostamani tuotteet haisevat pahalle, kainaloista kellastuneita a on pakattu tiiviisti pieneen muovipussiin. Palautin kaksi tuotetta eikä ole palautusrahoja näkynyt.

Totta on että lähettämisen ja kauden kanssa saa laskea. Mä lähetin myös talvista vaatetta pakkasilla ja kesti yli kuukauden tulla myyntiin niin johan siinä välissä siirryttiin kesävaatemyyntiin. Tiesin kyllä riskit mutta laskin että alennuksilla ovat sit syksyllä myynnissä vielä ja ehtivät siihen syksyn myyntiin edes.

Kadonnutta kollia toivottavasti edes yritettiin metsästää? Itse lähetin useamman ja kaikki löysi perille, tosin myyntiin tuli vähän erissä.

Vierailija
620/1787 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa edelliseen viestiin hassusti tuo lainaus. Yritin vastata edelliselle kirjoittajalle.

Halvempien vaatteiden kohdalla setit on parempia. Ei yksittäiseen halpaan kannata otattaa sitä 2,90€ maksua jos itekkin jotain haluaa. Yhdistämällä saa samojen kulujen alle monta vaatetta.

Ja en itse ainakaan ole muuta samanlaista ole keksinyt, moni vaatii merkkiä ja vielä kovemmilla kuluilla..

Kierrätys on helppo mutta sillä ei tienaa varmasti mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi