Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Olen järkyttynyt. Vähänkäytetyssä vauvan H&M:n body, jossa on keltainen värjäymä ruuasta 6,10 euroa. Siis H&M:ssä maksaa uutena bodyt saman verran tai jopa vähemmän, riippuen setistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt. Vähänkäytetyssä vauvan H&M:n body, jossa on keltainen värjäymä ruuasta 6,10 euroa. Siis H&M:ssä maksaa uutena bodyt saman verran tai jopa vähemmän, riippuen setistä.
Kun on satoja eri myyjiä, ja jokainen hinnoittelee ite niin näitä löytyy 😂
Itse löysin just tänään kaks ihan samanlaista lasten neuletakkia, molemmat vähänkäytettyjä, toinen oli hinnoteltu maksamaan 42,90 ja toinen 5,90. Ei tarvinu kauaa arpoa kumman ostais 😆
Tänään oli hyvä tilata, kun saa toimituksen ilmasiks.
Laitoin n.30 tuotetta Kirppismestarille viime elokuussa. Aivan järkyttävää hommaa. Tuotteiden kuvat aivan suttuisia, vinossa, rutussa, epätarkkoja ja hinnoittelu täysin sekaisin.
Altitude 8838 huippukuntoinen naisten tekninen takki oli laitettu 10e (sisältäen siis sen 2,90e osuuden, mikä menee palvelulle) ja sitten joku H&M t-paita saman verran. Ylläri ylläri, tuo 8838 takki meni saman tien kaupaksi, puoli-ilmainen kun oli, ja sitten ei tyyliin kolmeen kuukauteen mennyt mitään kaupaksi. Takista olisin helposti saanut 30e Facekirpparilla tai torissa.
"Mestari" oli myös tehnyt setin naisten treenipaidasta (sellainen painijaselkäinen, tyköistuva, joustava) koko S ja poikien Ralph Lauren Polo pikeepaidasta. Sitten esim. yhdet lasten kengät on merkitty uudenveroisiksi, vaikka kuvasta näkyy selvästi, että niissä on pohjien valkoisessa osassa hiekkatummentumaa. Ovat toki hyväkuntoiset kengät, mutta eihän kukaan osta noin päin seiniä luokiteltuja tennareita.
Nyt on melkein koko myyntiaika mennyt, n.50% tuotteista myyty, mutta pääsääntöisesti vasta nyt kun ovat jo ties monennella alekierroksella, eli minulle myyjälle tulevat rahat ovat tyyppiä 0,6e per tuote...
Laitoin sitten verrokiksi n. kuukautta myöhemmin itse kuvaamani ja hinnoittelemani paketin. 19 tuotetta mennty kaupaksi, 1 tuote jäljellä ja vielä reilusti enemmän myyntiaikaakin jäljellä. Ja niistä osa meni täydellä hinnalla, osa ekan alekierroksen jälkeen jne. Tässä paketissa oli paljon vähemmän tuotteita, eikä mitään ns. "noin kallista" kuin aikuisten tekninen merkkitakki ja tiedän jo, että tulen saamaan tästä itse myyntiin laittamastani vähintään 2,5 kertaa sen summan kuin noista "mestarin" myyntiin laittamista.
Aion siis käyttää palvelua yhäkin, olen ostanutkin sieltä useammankin kerran, mutta Kirppismestaria en kyllä käytä.
No se on varmasti näin. Helposti palvelussa pointti on just se helppous. Silloin annat jollekin muulle päätösvallan siitä, millä hinnalla tuotteet hinnoitellaan. Erimielisyyksiä voi helposti tulla.
Kirppismestarikin on pulassa, kun saa jonkun isotäti - vainaan arvottomat kauluspaidat.
Joskus ei omista mee joku hyvin kohtuullisella hinnalla oleva laatutuote millään. Sedongillakin on merkitystä
Mielenkiintoista. "Muut urheiluharrastusvälineet" kategorian alle on tullut mm. käsityö- ja sisustusjuttuja myyntiin. Koittakaa jo päättää!
Just väännän tästä kun ns.mestarimyyjän hinnoittelemasta paketista "hävinnyt" merkkivaatetta
Mitä opin:
a) en enää ikinä' myy tuolla mitään
b) jos mielenhäiriössä myisin - otan valokuvan JOKAISESTA vaatteesta
Kiiranen kirjoitti:
Laitoin n.30 tuotetta Kirppismestarille viime elokuussa. Aivan järkyttävää hommaa. Tuotteiden kuvat aivan suttuisia, vinossa, rutussa, epätarkkoja ja hinnoittelu täysin sekaisin.
Altitude 8838 huippukuntoinen naisten tekninen takki oli laitettu 10e (sisältäen siis sen 2,90e osuuden, mikä menee palvelulle) ja sitten joku H&M t-paita saman verran. Ylläri ylläri, tuo 8838 takki meni saman tien kaupaksi, puoli-ilmainen kun oli, ja sitten ei tyyliin kolmeen kuukauteen mennyt mitään kaupaksi. Takista olisin helposti saanut 30e Facekirpparilla tai torissa."Mestari" oli myös tehnyt setin naisten treenipaidasta (sellainen painijaselkäinen, tyköistuva, joustava) koko S ja poikien Ralph Lauren Polo pikeepaidasta. Sitten esim. yhdet lasten kengät on merkitty uudenveroisiksi, vaikka kuvasta näkyy selvästi, että niissä on pohjien valkoisessa osassa hiekkatummentumaa. Ovat toki hyväkuntoiset kengät, mutta eihän kukaan osta noin päin seiniä luokiteltuja tennareita.
Nyt on melkein koko myyntiaika mennyt, n.50% tuotteista myyty, mutta pääsääntöisesti vasta nyt kun ovat jo ties monennella alekierroksella, eli minulle myyjälle tulevat rahat ovat tyyppiä 0,6e per tuote...
Laitoin sitten verrokiksi n. kuukautta myöhemmin itse kuvaamani ja hinnoittelemani paketin. 19 tuotetta mennty kaupaksi, 1 tuote jäljellä ja vielä reilusti enemmän myyntiaikaakin jäljellä. Ja niistä osa meni täydellä hinnalla, osa ekan alekierroksen jälkeen jne. Tässä paketissa oli paljon vähemmän tuotteita, eikä mitään ns. "noin kallista" kuin aikuisten tekninen merkkitakki ja tiedän jo, että tulen saamaan tästä itse myyntiin laittamastani vähintään 2,5 kertaa sen summan kuin noista "mestarin" myyntiin laittamista.
Aion siis käyttää palvelua yhäkin, olen ostanutkin sieltä useammankin kerran, mutta Kirppismestaria en kyllä käytä.
Olisimpa lukenut tämän ennenkuin erehdyin lähettämään ison paketin priimaa (merkkiä ja merkitöntä) aivan puusilmähinnoittelijalle :( Henkkamaukkaa samaan hintaan tai kalliimmalla kuin merkkiä (Nosh, Meandi, Quess, Desigual)
Mulle jää tuosta setistä varmaan hikinen 20e käteen ja vaikka euron kahden hintaan olisin myynyt torissa/facepaikallisessa, olisin saanut yli 100
Ei ENÄÄ KOSKAAN!!
Mä laitoin eka muutaman laatikon kirppismestarin kautta ja on kyllä huonosti kuvattu ja kuvailtu, hinnat mitä sattuu ja yleensä todellakin yläkanttiin. Yhdestäkään vaatteesta ei oltu laitettu mittoja! Ekasta erästä tienasin 15 euroa ja oli 2 isoa laatikkoa ihan hyväkuntoista vaatetta merkkeinä mm adidas ja nike ja sitten ihan perus henkkamaukkaa. Ja toisessakaan erästä ei oo mennyt kuin ehkä 10% tuotteista. Mutta esim yksi paita mille olisin itse laittanut hinnaksi noin 3 euroa eli hinnaksi vähänkäytetetyn lisän kanssa olisi ollut 5,90 niin tää kirppismestari oli laittanut hinnaksi 12,90 eli vähänkäytetyn lisän kanssa 15,80. En ihmettele ettei ole mennyt vieläkään vaikka jo alennettu, kohta tulee 6 kk täyteen ja poistuu. Jos olisin myynyt facessa niin olisin varmasti saanut noista useamman satasen kun varsinkin urheiluvaatteet kohtalaisella hinnalla menevät, nyt saan ehkä 30 euroa hyvällä tuurilla.
Ei siis kannata laittaa kirppismestaripalveluun ainakaan mun kokemuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
himputti kirjoitti:
Itse lähetin pari jätesäkillistä vaatteita myyntiin, käytin kirppismestaripalvelua. Olisi sittenkin pitänyt vaivautua itse kuvaamaan ja lisäämään myyntiin, kirppismestari pyytää jostain 5e alunperin maksaneista h&m paidoiste yli 7e ja siihen päälle vielä se vähänkäytetyn oma 2,90. Eipä kukaan tuollaisilla hinnoilla osta. Myydyn tuotteen hinta jaetaan minun ja kirppismestarin kesken ja siitä menee vielä 30sentin logistiikkamaksu. Neljän kuukauden aikana sadan vaatteen erästä on myyty 10kpl.
Itse ainakin otan hinnoittelussa huomioon, että hinnan päälle tulee se lisämaksu, jotteivät hinnat karkaa liian korkeiksi.
Tuntuu olevan aika sattuman kauppaa, miten vaatteet menevät kaupaksi, itse olen kirppismestarina laittanut myyntiin monen eri ihmisen vaatteita, yhtä reiluilla hinnoilla, yhtä hyväkuntoisia vaatteita.. ja jostain syystä esim. yhdestä erästä mennyt nopeasti miltei puolet jo, vaikkei ole ollut kuin vasta kuukauden myynnissä, ja yhdestä toisesta erästä mennyt neljä tuotetta vaikka ovat olleet myynnissä jo kohta sen puoli vuotta. Ja muista sitten mennyt jotain näiden väliltä.
Mutta se, että vaatteista menisi kaupaksi 70%, on kyllä aika mahtailevasti väitetty. Oikeampi prosentti tuntuu olevan oman kokemukseni mukaan 30-50 %.
Mutta joo, on se silti kuitenkin järkevämpää laittaa turhat vaatteet Vähänkäytettyyn, kuin heittää suoraan Uffin laatikkoon Afrikkaan kärrättäväksi, myyntiin ne sielläkin menee eikä mihinkään oikeaan hyväntekeväisyyteen. Eikä niistä vaatteista vanha omistaja saa senttiäkään.
Tienaako mestarina vaivaan nähden tarpeeksi? Jos miettii, että valmiiksi edullisista tuotteista menisi puolet kaupaksi, joista tienaat puolet hinnasta itsellesi. Ainakin itseltäni menee hieman aikaa vaatteen silittämiseen, kuvaamiseen, mittaamiseen ja kuvailemiseen.
No pieniä sivutuloja saa... Mutta en minä ainakaan eläisi tällä. Saan ehkä saman verran kuin jakaisin sivutyönä mainoslehtiä tms.
Jos mietin tuntiliksaani hommassa, niin käteen saan noin 2-4 € tunti. Kirppismestarihan maksaa omasta puolikkastaan vielä verot ja muut yrittäjän maksut.
Tosin myönnän että teen aika hitaasti, koska minäkin silitän näitä vaatteita (vaikkei sitä kirppismestarilta edellytetä, mutta jotkut vaatteet niin rypyssä kuljetuksen jäljiltä, ettei niistä saa millään hyviä kuvia ilman silitystä), otan kuvat huolella, rajaan ne ja kirjoitan vielä lisätietoja tuotteista; mittaan lahkeen pituuksia, vyötärönympäryksiä, kenkien sisämittoja, koron korkeuksia jne. Oma aikansa menee myös tuntemattomien merkkien googlailuun (hintatason määrittelyn vuoksi) ja kokomerkittömien vaatteiden koon arvioimiseen ja mittailuun.
Kirppismestarin esimerkkilaskelmassa myyntiin saa laitettua kuulemma 10-15 tuotetta tunnissa, itse saan laitettua n. 6 - 8.
Mä oon laittanut parissa erässä kirppismestarin kautta noin 250 tuotetta eikä yhdessäkään oo mittoja. Ekat lähti jo hyväntekeväisyyteen ja tienasin 15 euroa, toiset on vielä kuukauden myynnissä ja niistä tulee ehkä sen 15-25 euroa riippuen meneekö enää mitään. Ihan hullua. Itse myymällä olisin varmasti saanut useamman satasen. Ymmärrän kyllä etten montaa sataa voi ko tavalla myymällä saada mutta odotin et jos vaikka 150 saisin näin kun varsinkin nuo hyväkuntoiset urheiluvaatteet liikkuu hyvin facen kirppareillakin jos on hyvä hinta. Toki ymmärrän ettei kukaan maksa yli 15 euroa käytetystä jumppapaidasta vaikka olisi kuinka hyväkuntoinen merkkivaate kun ei oo mittoja eikä mitään muutakaan kuvailua ja vain yksi huonokuntoinen kuva.
Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. :)
Itse toimin myös kirppismestarina (olen toiminut toki vasta noin kaksi kuukautta). Ensimmäiset minun kuvaamat ja hinnoittelemat ovat olleen myynnissä 2 viikkoa ja kyllä sanoisin että hyvin on mennyt kaupaksi. Ja nyt jo pääsin omaan tulotavoitteeseen, minkä asetin. Saa kyllä hyvän lisätulon näin kotona lasten kanssa ollessa.
Tuosta kun monet sanoo ettei ole kirjoitettu lisätietoja johtuu varmasti siitä että ne tekstit eivät käänny muulle kielelle (vähänkäytettyhän toimii 13 euroopan maassa). Tämän takia itse ainakin pyrin välttämään ylimääräisen kirjoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se, että vaatteista menisi kaupaksi 70%, on kyllä aika mahtailevasti väitetty. Oikeampi prosentti tuntuu olevan oman kokemukseni mukaan 30-50 %.
Mä lähetin joulukuussa myyntiin pienen setin vaatteita (alle 40kpl), ekan kuuden viikon aikana meni 80% ja nyt on myytynä 90%. Kuvasin ja tein ilmoitukset itse, eli ei kirppismestarin kautta. Nyt keräilen uutta vaatesettiä myyntiin laitettavaksi. Myyn pääsääntöisesti lastenvaatteita, muutama naistenvaate joukossa.
Mullakin on mennyt hyvin itseni myyntiin laittamat. Myös ostajana oon ollut tyytyväinen. Tosin en oo itse myynyt nyt enää kun tuo vähänkäytetyn provikka on noussut, ennen se oli 1,90.
Yksi kirppismestari kirjoitti:
Itse toimin myös kirppismestarina (olen toiminut toki vasta noin kaksi kuukautta). Ensimmäiset minun kuvaamat ja hinnoittelemat ovat olleen myynnissä 2 viikkoa ja kyllä sanoisin että hyvin on mennyt kaupaksi. Ja nyt jo pääsin omaan tulotavoitteeseen, minkä asetin. Saa kyllä hyvän lisätulon näin kotona lasten kanssa ollessa.Tuosta kun monet sanoo ettei ole kirjoitettu lisätietoja johtuu varmasti siitä että ne tekstit eivät käänny muulle kielelle (vähänkäytettyhän toimii 13 euroopan maassa). Tämän takia itse ainakin pyrin välttämään ylimääräisen kirjoittamista.
Pitääkö sun mielestä paikkansa et 70% myydään?
Pääseekö kirppismestariksi kuka vaan? Siis mulla on nuo mun hinnoiteltu ja kuvattu ihan miten sattuu. Ehkä 10% myytiin ekasta satsista joiden myyntiaika loppui jo ja toisesta on myyty myös 10% (niissä myyntiaikaa jäljellä toukokuun alkuun). Ainakin näyttäisi että eri ”mestari” ollut kun kuvat ovat ns erilaisia keskenään mutta musta huonoja molemmat. Eikä kummankaan laittamissa oo yksiäkään mittoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse toimin myös kirppismestarina (olen toiminut toki vasta noin kaksi kuukautta). Ensimmäiset minun kuvaamat ja hinnoittelemat ovat olleen myynnissä 2 viikkoa ja kyllä sanoisin että hyvin on mennyt kaupaksi. Ja nyt jo pääsin omaan tulotavoitteeseen, minkä asetin. Saa kyllä hyvän lisätulon näin kotona lasten kanssa ollessa.Tuosta kun monet sanoo ettei ole kirjoitettu lisätietoja johtuu varmasti siitä että ne tekstit eivät käänny muulle kielelle (vähänkäytettyhän toimii 13 euroopan maassa). Tämän takia itse ainakin pyrin välttämään ylimääräisen kirjoittamista.
Pääseekö kirppismestariksi kuka vaan? Siis mulla on nuo mun hinnoiteltu ja kuvattu ihan miten sattuu. Ehkä 10% myytiin ekasta satsista joiden myyntiaika loppui jo ja toisesta on myyty myös 10% (niissä myyntiaikaa jäljellä toukokuun alkuun). Ainakin näyttäisi että eri ”mestari” ollut kun kuvat ovat ns erilaisia keskenään mutta musta huonoja molemmat. Eikä kummankaan laittamissa oo yksiäkään mittoja.
No tämä 70% riippuu todella paljon siitä mitä lähetetään myyntiin ja kuinka kirppismestari ne osaa hinnoitalla.
Sain ensimmäisiksi tavaroiksi laitettavaksi myyntiin ihan perus lasten ja naisten vaatetta. Näistä on nyt kahden viikon aikana myyty noin 10%. Tästä satsista voi siis hyvinkin mennä se 70%.
Sitten on taas näitä josta näen jo heti laatikon avattuani että paikka olisi ollut joku ihan muu, kuin lähettää meille (vaatteet -90 luvun puolelta, ikilikaa ja muodottomia jne). Nämä vievät minunkin aikaa turhaan ja niistä ei myydä juuri mitään.
Pääsääntöisesti on kyllä tullut hyviä satseja.
Lastenvaatteet oikein hinnoiteltuna ja hyvillä kuvilla myyvät parhaiten.
Kirppismestariksi pääsee toki ns kuka vain, mutta kyllä heille pitää ensin malliksi hinnoitella ja kuvata omia vaatteita, jotta näkevät onko tähän hommaan. Ja jos heidän mielestään on, niin pääsee koulutukseen.
Kirppismestareita on siis paljon erilaisia.
Itse luulen että oma melkein 10v tausta vaatekaupan myyjänä on etu tässä, kun tietää paljolti mitä mikäkin maksaa uutena. 🙂
Mittoja en itsekään laita, ellen selvästi näe että jokin vaate ei vastaa ollenkaan kokoa mikä vaatteeseen on merkattu.
Heille=vähänkäytetyn työntekijät 🙈
Vierailija kirjoitti:
No tämä 70% riippuu todella paljon siitä mitä lähetetään myyntiin ja kuinka kirppismestari ne osaa hinnoitalla.
Sain ensimmäisiksi tavaroiksi laitettavaksi myyntiin ihan perus lasten ja naisten vaatetta. Näistä on nyt kahden viikon aikana myyty noin 10%. Tästä satsista voi siis hyvinkin mennä se 70%.
Sitten on taas näitä josta näen jo heti laatikon avattuani että paikka olisi ollut joku ihan muu, kuin lähettää meille (vaatteet -90 luvun puolelta, ikilikaa ja muodottomia jne). Nämä vievät minunkin aikaa turhaan ja niistä ei myydä juuri mitään.Pääsääntöisesti on kyllä tullut hyviä satseja.
Lastenvaatteet oikein hinnoiteltuna ja hyvillä kuvilla myyvät parhaiten.Kirppismestariksi pääsee toki ns kuka vain, mutta kyllä heille pitää ensin malliksi hinnoitella ja kuvata omia vaatteita, jotta näkevät onko tähän hommaan. Ja jos heidän mielestään on, niin pääsee koulutukseen.
Itse luulen että oma melkein 10v tausta vaatekaupan myyjänä on etu tässä, kun tietää paljolti mitä mikäkin maksaa uutena. 🙂Mittoja en itsekään laita, ellen selvästi näe että jokin vaate ei vastaa ollenkaan kokoa mikä vaatteeseen on merkattu.
Ok. Itse en taas osta vaatetta ollenkaan ilman mittoja. Tai no lapselle saatan ostaa mutta en itselleni kun oon plussakokoa ja ihan vaatteesta riippuen joskus saatan käyttää jopa S kokoa ja jopa joskus XXL kokoa. Tyypillisin kokoni on L ja tuon koon vaatteissa esimerkiksi hihanpituus ja rinnanympärys vaihtelee todella paljon. Kun palauttaminen ei ole edes ilmausta niin en viitsi tilata jos ei ole mittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on taas näitä josta näen jo heti laatikon avattuani että paikka olisi ollut joku ihan muu, kuin lähettää meille (vaatteet -90 luvun puolelta, ikilikaa ja muodottomia jne). Nämä vievät minunkin aikaa turhaan ja niistä ei myydä juuri mitään.Pääsääntöisesti on kyllä tullut hyviä satseja.
Lastenvaatteet oikein hinnoiteltuna ja hyvillä kuvilla myyvät parhaiten.Kirppismestariksi pääsee toki ns kuka vain, mutta kyllä heille pitää ensin malliksi hinnoitella ja kuvata omia vaatteita, jotta näkevät onko tähän hommaan. Ja jos heidän mielestään on, niin pääsee koulutukseen.
Itse luulen että oma melkein 10v tausta vaatekaupan myyjänä on etu tässä, kun tietää paljolti mitä mikäkin maksaa uutena. 🙂Mittoja en itsekään laita, ellen selvästi näe että jokin vaate ei vastaa ollenkaan kokoa mikä vaatteeseen on merkattu.
Ok. Itse en taas osta vaatetta ollenkaan ilman mittoja. Tai no lapselle saatan ostaa mutta en itselleni kun oon plussakokoa ja ihan vaatteesta riippuen joskus saatan käyttää jopa S kokoa ja jopa joskus XXL kokoa. Tyypillisin kokoni on L ja tuon koon vaatteissa esimerkiksi hihanpituus ja rinnanympärys vaihtelee todella paljon. Kun palauttaminen ei ole edes ilmausta niin en viitsi tilata jos ei ole mittoja.
Eli maksaako palautus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maksaako palautus?
Maksaa saman verran kuin tilatessa postikulut. 5,90€ yleensä. Kotiin toimitettuna 9,90€.
Nyt täytyy ostajana kehua, tätä ketjua lukeneena ajattelin kokeilla tilaamista.
Tilasin 13 vaatetta yhteensä, muutaman vaatteen itselle ja loput lapselle ja kaikki vaatteet olivat tosi siistejä. Ja lasku oli alle 100 euroa kun sai ilmaiset postit kun tilasi tietyn määrän. Jo lapselle ostettu Adidaksen huppari ja conversen tossut olisivat olleet uutena tuon ja olivat tosi siistit. Kenkiä harvoin ostan käytettynä mutta nuo oli kyllä hyvät.
Tekisi itsekin mieli laittaa pieneksi jääneitä pois mutta ehkä kesälomalla on aikaa.
Kyllä sieltä tekee hyviä löytöjä. Itse tilasin ja ostin just teinille laskettelutakin, merkkitakki ja oli kuin uusi, tuskin käytetty? Maksoin siitä 35 €. Kaupassa samanlainen varmaan 200 €.
Toimitus pelasi hyvin, perjantaina illalla tein tilauksen, seuraavana keskiviikkona takki oli mulla.