Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kättäri vai naistenklinikka?

19.01.2006 |

Täällä ensikertalainen ihmettelee, kuinka osaisin valita kätilöopiston ja naistenklinikan väliltä :) tätä kysyttiin jo ensimmäisessä neuvolassa (nyt vasta viikko 11+1).

Olen miettinyt perusteluja, miksi valitsisin toisen. Naistenklinikalla on kuulemma paremmat hoitomahdollisuudet, jos vauvalla on jotain ongelmia syntymässä tai sen jälkeen? Kätilöopisto taas olisi hieman lähempänä (ei ratkaisevasti) ja siellä olisi kuulemma kivoja perhehuoneita.

Olisi kiva kuulla jo synnyttäneiden mielipiteitä, kumpi olisi parempi vaihtoehto vai voiko paikkoja edes verrata keskenään? Valinta tuntuu aika isolta tässä vaiheessa, ja päättäminen on vaikeata..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin todella tyytyväinen. Valitsin ihan sillä perusteella, että Kättärillä on opiskelijoita, jotka ovat mukana synnytyksessä... Naistenklinikalla saa kuulemma olla aika paljon yksikseen, ja ensikertalaisena oli mukavaa, kun paikalla oli koko ajan opiskelijatyttö, kätilö kävi välillä ja loppuosuudessa oli tietty mukana koko ajan. Perhehuoneet ovat mukavia, opastusta sai sen verran kuin tarvitsi vauvan kanssa. Antoivat kyllä olla rauhassakin jos apua ei tarvinnut =) Miestä en huolinut tokalla kerralla mukaan, vaan sain kaiken tarvittavan avun opiskelijoilta, jotka auttoivat mielellään kaikissa pikkujutuissa. Itsellenä on muutamia tuttuja, jotka ovat käyneet kummassakin synnyttämässä, ja kaikki ovat pitäneet Kättäriä mukavampana, eli lämpimät suosittelut sinne puolelle!

Vierailija
2/2 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain elää lähes oman mieleni mukaan yli 17 h kestäneen synnytyksen aikana. Avuliaat kätilöt, lapsi nostettiin toivomuksestani vatsan päälle heti synnyttyään, ryömi itse rinnalle ja ensimmäisen aterian jälkeen nuori herra vietiin kylpyyn jne.

ainoa, mitä ihmettelin oli, että olin 6 hengen huoneessa ainoa, jolla oli lapsi vierihoidossa koko ajan. Imettäminen lähti hyvin käyntiin, kun aina, kun pikkuinen inahti, yritin imettää (edistää maidon nousemista). (Olikin nälkäinen tapaus. Söi 4 kk tunnin välein päivisin ja kahden öisin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla