Miksi Emmerdalessa
Hei Emme-fanit! Saataisiinko me Emmerdalesta tänne samanlainen ketju kuin Salkkareista jo on? :) :D
Miksi Bobin lapsia ei juuri koskaan näytetä?
Miksi kaikki osaavat aina tuurata kiireapulaisena esim. kahvilassa, kuten Rodney vasta? Kassan käyttö ja kaikki hallussa.
Miten Sharman karkkitehdas pärjää kilpailussa niitä tehtaita vastaan, joissa koneet pakkaavat karkit?
Miksi väellä on aikaa istua pitkään pubissa lounastauolla töistä?
-Kaisa-
Lisää ihmettelyjä, kiitos! :)
Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (44653)
Toinen asia, mitä ihmettelen Calebin syntymätodistuksessa on, voiko syntymätodistuksessa jättää isän tyhjäksi, vaikka äiti on naimisissa elossaolevan miehen kanssa? Virallisestihan äidin aviomies on oletuksena lapsen isä.
Vierailija kirjoitti:
Lainaa-nappi ei toimi, mutta vastaan tähän viestiin:
Kyllä voi. Mun poikani otti aikoinaan äiitinsä tyttönimen käyttöön kun kuvitteli, että mun nimeni toi hänelle huonoa onnea
Vastaukseni:
Toki ihminen itse voi vaihtaa oman sukunimensä myöhemmin. Calebin tapauksessa tarkoitan sitä tilannetta, kun vastasyntyneelle vauvalle annetaan sukunimi.
No. Mun poikani sai kyllä ensimmäiseksi sukunimekseen vaimon ex-miehen nimen, joka vaihdettiin mun nimekseni oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Mun poikani otti aikoinaan äiitinsä tyttönimen käyttöön kun kuvitteli, että mun nimeni toi hänelle huonoa onnea
Vastaukseni:
Toki ihminen itse voi vaihtaa oman sukunimensä myöhemmin. Calebin tapauksessa tarkoitan sitä tilannetta, kun vastasyntyneelle vauvalle annetaan sukunimi.
No. Mun poikani sai kyllä ensimmäiseksi sukunimekseen vaimon ex-miehen nimen, joka vaihdettiin mun nimekseni oikeudessa.
Oliko se myös vaimosi sukunimi sillä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran Caleb kasvoi lastenkodissa eikä kukaan koskaan adoptoinut häntä, mistähän tulee sukunimi Miligan? Isän sukunimi se ei voi olla, kun kerran isän nimeä ei ollut syntymätodistuksessa. Faithin sukunimen luulisi olleen Dingle niihin aikoihin.
Se taitaa olla Faithin tyttönimi, muistelen jostain lukeneeni.
Kyllä, olet oikeassa. Kun Caleb näytti Chasille syntymätodistuksensa, siinä luki Faith Dingle, née Miligan. Sen näkee, kun pausettaa tästä videosta kohdan 4:04: https://youtu.be/t6GcQi9LtAI?si=VrVCKSPHas3tQn3p
Suomessa ei tietääkseni onnistuisi antaa lapselle äidin tyttönimeä, jos se tyttönimi ei ole äidillä sillä hetkellä käytössä. Brittien laista en tiedä.
Brittien laki on erilainen. Siellä voi antaa vauvalleen minkä tahansa sukunimen: https://www.madeformums.com/school-and-family/what-surname-should-my-ba…
Vierailija kirjoitti:
Ketkä Dinglet muuten eivät ole koskaan tehneet rikosta? Muut kuin Eve ja Esther.
Onko Esther Dingle??? Eihän Samson suostunut, vai suostuiko kuitenkin virallisesti isäksi? Isyystesti? Black out, sori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä Dinglet muuten eivät ole koskaan tehneet rikosta? Muut kuin Eve ja Esther.
Onko Esther Dingle??? Eihän Samson suostunut, vai suostuiko kuitenkin virallisesti isäksi? Isyystesti? Black out, sori
Ainakin he menivät yhdessä rekisteröimään vauvan syntymän. Joten oletan, että Samson suostui virallisesti isäksi. Mutta vaikka ei olisikaan suostunut, silti mun laskuissa Esther kuuluu Dingleihin, koska isä on Dingle.
Jotenkin musta tuntuu, et Calebista kuullaan vielä, paljon. Onneksi ei sentään Chasia vikitellyt tuntematta tätä ja tietämättä tämän suvusta... se oli ollut jo l i i k a a
Nyt tahtoisin jo nähdä, miten kartanon nuoret naiset töistään selviää... riitelemättä? Sovussa?
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia, mitä ihmettelen Calebin syntymätodistuksessa on, voiko syntymätodistuksessa jättää isän tyhjäksi, vaikka äiti on naimisissa elossaolevan miehen kanssa? Virallisestihan äidin aviomies on oletuksena lapsen isä.
Suomessa olisi kyllä joutunut oikeusteitse hakemaan isyyden kumoamista. Eikös siitä ollut julkisuudessakin joku vuosien oikeusjuttu?
Vierailija kirjoitti:
Nyt tahtoisin jo nähdä, miten kartanon nuoret naiset töistään selviää... riitelemättä? Sovussa?
Gabbyllä varmasti jää riidat vähäisiksi, kun hän keskittyy keimailemaan Nickyn edessä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin musta tuntuu, et Calebista kuullaan vielä, paljon. Onneksi ei sentään Chasia vikitellyt tuntematta tätä ja tietämättä tämän suvusta... se oli ollut jo l i i k a a
Eiköhän Caleb pyri ainakin Cainille kostamaan sen, että ei lupauksesta huolimatta päässyt perheeseen ja adoptioperhekin ehti samalla mennä sivu suun. En ihmettelisi, jos myös Calebin kosto Cainille olisi Moiran vietteleminen. Voisi kysyä Nateltä vinkkejä siihen.
Aikajana mietityttää. Aaronin syntyessä Chas ja Cain olivat jo muuttaneet pois kotoa, ja Faith hylännyt heidät. Missä välissä sitten Nate sai alkunsa? Silloin kun Nate oli tuloillaan, Faith oli vielä mukana kuvioissa ja karkotti Naten äidin Cainin elämästä. Eli tuossa vaiheessa kun Chas ilmoitti teiniraskaudestaan, Cain itse oli jo tietämättään kahden lapsen isä? Naten ja Debbien. Debbiehän syntyi Charityn ollessa 13v, ja Cainin on muistaakseni kerrottu olevan vuoden Charitya vanhempi.
Koko tämä Caleb juonikuvio vaikuttaa hätäisesti kirjoiteltu ja ei sun kummemmin aikajanaan mietityltä.
Faith on muka istunut vankilassa ja hetken aikaa Cainin ja Chasin välissä. Kuka huolehti pikku Cainistä silloin? Sekä tosiaan sekä Nate että Debbie on vanhempia kuin Aaron. Että eilen nähdyissä jaksoissa Cain oli muka tietämättään jo kahden lapsen isä. Faithan ei ollut vielä häipynyt kun Naten äiti tuli raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaukseni:
Pakko oli olla, koska Suomessa saa kastaa lapsen vain isällä tai äidillä käytössä olevalle nimelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaukseni:
Pakko oli olla, koska Suomessa saa kastaa lapsen vain isällä tai äidillä käytössä olevalle nimelle.
Lisäys omaan; kaikkia lapsiahan ei kasteta, joten koskee myös niitä lapsia, joita ei varsinaisesti kasteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaukseni:
Kyllä
Kyllä käsikirjoittajillakin menee välillä jyvät ja akanat sekaisin, sillä tuskin he ihan ortodoksisesti vanhoja käänteitä tai edes kuviteltuja sellaisia seuraavat. Samapa tuo. Mä en ainakaan päätäni pikku yksityiskohdilla rassaa. Naatitaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikajana mietityttää. Aaronin syntyessä Chas ja Cain olivat jo muuttaneet pois kotoa, ja Faith hylännyt heidät. Missä välissä sitten Nate sai alkunsa? Silloin kun Nate oli tuloillaan, Faith oli vielä mukana kuvioissa ja karkotti Naten äidin Cainin elämästä. Eli tuossa vaiheessa kun Chas ilmoitti teiniraskaudestaan, Cain itse oli jo tietämättään kahden lapsen isä? Naten ja Debbien. Debbiehän syntyi Charityn ollessa 13v, ja Cainin on muistaakseni kerrottu olevan vuoden Charitya vanhempi.
Tämä suvun sukupuu taitaa olla yhtäsekava kuin Aku ankan, ei isommasti kannata miettiä.
Kirjoitetaanko historiaa nyt uusiksi(en ole lukenut läheskään koko ketjua, en tiedä, ootteko tästä jo puhuneet)? Eikös Cainille ja Chasille selvinnyt sisaruus vasta aikuisena? Jonka jälkeen Chas sit ahkerasti kutsui Cainia veljekseen. Vai olenko vaan nähnyt unta(ei olis eka kerta).
Vastaukseni: