Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär 12 vee, nukkuu äitinsä vieressä

Vierailija
21.12.2014 |

Naisystäväni 12-vuotias tyttö nukkuu usein äitinsä vieressä, on hänellä toki omakin huone.

Onko tämä mielestänne ihan ok? En ole asiasta kysellyt, enkä huomautellut, tyttö on myös

meikäläisestä aika mustasukkainen. Olemme tapailleet vuoden verran.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on ehkä murrosikä vähän jäljessä ja lapsuus vielä kovasti päällä. Pienet lapsethan ovat välillä hyvinkin omistushaluisia ja mustasukkaisia äitiään kohtaan.
Mutta kaikki kehittyvät aikanaan, eikä ole yhtä oikeaa ikää jättää lapsuus taakse. Ei tarvitse olla huolissasi naisystäväsi tyttärestä.

Vierailija
22/48 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö 12-v. on kyllä kovasti jo murrosiässä, mutta kun iskä lähtee yövuoroon niin pyytää päästä mun viereen nukkumaan. Luetaan sitten yhdessä ja musta se on kivaa ku äiti vielä kelpaa.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö nukkui meidän vanhempien sängyssä 10-vuotiaaksi. Siinä vaiheessa halusi omaan huoneeseen nukkumaan ja ostettiin hänelle isompi sänky. Joskus 4-5-vuotiaana nukkui ajoittain omassa huoneessa, mutta se oli väliaikainen vaihe.

Minä menen usein nukkumaan paljon ennen miestä ja kun tyttö muutti meidän sängystä pois, oli kova totutteleminen siihen, että oppi nukkumaan yksin. Nukkuminen on sosiaalista puuhaa, paljon kivempi se on nukkua kaverin kanssa kuin yksin! Ja mikä sen ihanampaa kuin katsoa omaa lasta viimeisenä ennen kuin sulkee väsyneenä silmänsä.

Vierailija
24/48 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 01:28"]

Meidän tyttö nukkui meidän vanhempien sängyssä 10-vuotiaaksi. Siinä vaiheessa halusi omaan huoneeseen nukkumaan ja ostettiin hänelle isompi sänky. Joskus 4-5-vuotiaana nukkui ajoittain omassa huoneessa, mutta se oli väliaikainen vaihe.

Minä menen usein nukkumaan paljon ennen miestä ja kun tyttö muutti meidän sängystä pois, oli kova totutteleminen siihen, että oppi nukkumaan yksin. Nukkuminen on sosiaalista puuhaa, paljon kivempi se on nukkua kaverin kanssa kuin yksin! Ja mikä sen ihanampaa kuin katsoa omaa lasta viimeisenä ennen kuin sulkee väsyneenä silmänsä.

[/quote]

Mitä ihmeen sosiaalista puuhaa? No ei tasan ole. En ikinä pystyisi nukkumaan kenenkään vieressä ja onneksi ei tarvitsekaan. Kyllä on paljon kivempaa nukkua yksin omassa rauhassa. 

Vierailija
25/48 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:40"]

Kysmykseni johtunee kai siitä kun ei ole omia lapsia.

Enkä tuon ikäisenä poikana kyllä nukkunut äitini tai isäni vieress. Ap

[/quote]

eli kysyt onko tytöt erilaisia ja nukkuu vieressä, kun pojat ei?

kyllä meillä 7v poika mielellään nukkuu, jos luvan saa, vanhempien vieressä.

Vierailija
26/48 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vanhemman perheissä usein kuitenkin se parisänky vanhemman makuuhuoneessa, joten tilaahan on eikä häiritse vanhempien keskinäistä läheisyyttä. Silloin helpompi myöntyä vieressä nukkumiseen, mikä taitaisi olla monen lapsen toive kuten joistain vastauksistakin selviää: kun puoliso on matkoilla tms, niin lapsi saa nukkua vanhemman vieressä.

Vierailija
27/48 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhin lapsi joka on 13 haluaa nukkua minun vieressä ja kun olen eronnut heidän isänsä kanssa olen saanut miehen ja hän ei oikein tykkää kun joskus tytär tulee nukkumaan meidän kanssa

Vierailija
28/48 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 13 vuotias on jo sen verran iso koljatti että mars omaan petiin! Varsinkin pojilla on jo aamukankeutta ja kastelua kun näkevät märkiä uniaan. Ei siinä kyllä halua esim. äitinä olla samassa sängyssä, hieman outoa olisi!?!

Vierailija
29/48 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä joskus tuon ikäisenä vielä kömpinyt äidin sänkyyn jos olen nähnyt jotain ihan hirveetä painajaista. Kyllä nykyäänkin aikuisena tungen niin lähelle miestä kuin mahdollista jos näen painajaisia. Jos ei olisi vieressä niin en varmaan voisi jatkaa unia ihan heti... ja ainakin meidän vanhin, 9 v:kin, vielä kiipeää joskus äidin ja iskän väliin yöllä. En varmaan ihmettelisi jos vielä muutaman vuoden päästäkin. Myös jos on kaveri yökylässä niin nehän nukkuu vierekkäin eikä koskaan eri sängyissä.

Vierailija
30/48 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 13 vuotias on jo sen verran iso koljatti että mars omaan petiin! Varsinkin pojilla on jo aamukankeutta ja kastelua kun näkevät märkiä uniaan. Ei siinä kyllä halua esim. äitinä olla samassa sängyssä, hieman outoa olisi!?!

Vähän ohis, mutta meidän pojalla on ollut aamuerektiot jo ihan vauvasta asti. Tietty yövaatteet päällä nukkuu, mut kyllä huomannut kun aamulla herätellyt pukemaan. En kyllä kauheesti oo ajatellut asiaa siltä kannalta vaan muutenkin ajatellut, että pikkukoululainen voi nukkua joskus vanhempien vieressä, mutta isompana on vaan hyvä oppia nukkumaan omassa sängyssä. Kyllähän jotkut imettääkin lasta vaikka 10-vuotiaaksi... mutta on se useimpien mielestä hyvin outoa. Sama musta vieressä nukkumiseen, teinit vaan nukkuu jo omassa sängyssä.

Vierailija
31/48 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v. tyttö nukkuisi aina kanssani jos vain saisi, kuitenkin oma huonekin on niin pitää vähän rajoittaa. Myös 14v. poika (erityislapsi) tahtoo ja saakin välillä nukkua vieressä, mm. katsotaan leffoja ennenkuin nukahtaa. Välillä kaikki kolme ahdetaan samaan sänkyyn :)

Vierailija
32/48 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär tulee vieläkin joskus viereeni, vaikka on jo 16. No, hänellä on vaikeita nukahtamisongelmia ja toistuvia painajaisia, jolloin auttaa, kun joku on lähellä. Kaikki lääkkeet on kokeiltu, edes erityisluvallinen todella vahva melatoniini ei auta. Tietystikään varsinaisia uni- tai nukahtamislääkkeitä ei tuon ikäinen saakaan.

Vierailija
33/48 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lespo seksi pillu ah ah sycks

Vierailija
34/48 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenlapsenmamma kirjoitti:

Minun vanhin lapsi joka on 13 haluaa nukkua minun vieressä ja kun olen eronnut heidän isänsä kanssa olen saanut miehen ja hän ei oikein tykkää kun joskus tytär tulee nukkumaan meidän kanssa

Olipas hieno idea nostaa 8-vuotta vanha ketju.

Vierailija
35/48 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vilkas mielikuvitus ja vielä joskus teininä pujahdin aika helposti äidin viereen nukkumaan, jos jokin tuntui pelottavalta. Ei nyt enää lukioikäisenä, mutta 12-13-vuotiaana hyvinkin.

Vierailija
36/48 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin 14v tyttö nukkuu kanssani ja mitään miesystävää en edes halua kuvioon. 

Vierailija
37/48 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kehittyy niin eri tahtiin, toiset ovat jo ihan teinejä tuossa iässä ja toiset vielä lapsellisia lapsia.

Vierailija
38/48 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta muiden viestejä, on todellakin ok.

Älä puutu asiaan, älä ainakaan puhu ääneen tytön kuullen. Tuo on hauras vaihe kun lapsesta tulee nuori, välillä hän haluaa olla pieni ja hakee äidin läheisyyttä, välillä tuntee itsensä isoksi. Anna tytön kasvaa ja kehittyä rauhassa.

Tyttö tekee kyllä lopullisen irtioton itse ja luonnollisesti, jos aikuiset eivät ihmettele tai puutu vaan tarjoavat läheisyyttä ja tukea silloin kuin lapsi sitä itse kokee tarvitsevansa.

Vierailija
39/48 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin itse samanikäisenä  ja vähän vanhempanakin isäni vieressä. Eroperheen lapsi minäkin, mutta turvaa toi käytöksellään tasapainoinen isäni, ei äitini.

N40

Vierailija
40/48 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en muista koskaan nukkuneeni vanhempieni vieressä, mutta omat lapseni ovat saaneet aina tulla mun viereen nukkumaan. Paitsi että nykyään kiellän 14-v teinipoikaa tulemasta viereen, kun on jo lähes parimetrinen ja valtaa koko sängyn niin että mä en enää mahdu. Mutta 10-v pikkuveljensä nukkuu välillä useammin, välillä harvemmin mun vieressä. Samoin 16-v teinityttö pyytää välillä päästä äidin viereen nukkumaan.

Miltähän se tuosta 14v mahtaa tuntua, kun muut saavat tulla, mutta hän ei? Vähän kun sanoisit 16v tytöllesi, että koska sinulla on isot korvat/pitkä tukka/leveä lantio, niin et saa tulla viereen. 14v poika tarvitsee läheisyyttä ihan samalla tavoin, oli pituutta 160cm tai 190cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi