Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaisen äitiyden tuomitsevat normiäidit ovat säälittäviä

Vierailija
22.06.2008 |

Kun ei ole itsellä pokkaa tehdä toisin kuin 90% perhekerhon äideistä, niin sitten joukolla tuomitaan se 10% joka elää äitiyttä toisin

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. sun koko kirjoituksesi on yhtä defenssimekanismien ilotulitusta.

Vierailija
42/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on pelkkää hymistelyä. Oma elämä ja omat oikeat toiveet asetetaan taka-alalle, jotta elämä olisi keskustalaisen keskiluokkaisten odotusten mukaista.

Minä toteutan elämässäni myös omia toiveitani eikä se ole ollenkaan minun lapseltani pois vaikka en ole hänen isänsä kanssa koskaan avioliitossa tai vastaavassa instituutiossa elänyt. Ja paljon muutakin normia olen jättänyt tekemättä, koska en ole kokenut niitä omien elämänarvojeni mukaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin on myös tässä ketjussa moni muu!

.................johon kalikka kalahtaa?

Vierailija
44/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökkijuhannusta minään normin noudattamisena. Kaikki mun tutut jotka siellä mökillä on luuhanneet juhannuksen rakastaa palavasti mökkielämää ja säntää sinne aina kun pystyy. Minä taas en siitä pidä, joten en ole mökille mennyt vaikka olisi kyllä mahdollista. En ole ikinä tajunnut että tässä jotain ideologiaa yritetään noudattaa. Olen kyllä ollut ihan siinä käsityksessä että nämä on makukysymyksiä.

Vierailija
45/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ristiriitaista, kun väität että erilaisen äitiyden tuomitsevat normiäidit ovat säälittäviä ja kuitenkin itse tuomitset kaikki normiäidit. Minun mielestäni on ok, jos halveksit niitä, jotka tuomitsevat sinut, mutta samalla tuomitset kaikki ei-tuomitsevatkin normiäidit.

Millä perusteella juuri sinun äitiytesi on parempaa, kuin se normiäitiys? Ihan hyvä, että olet valinnut erilaisen tavan, jos se sinulle sopii, mutta miksi muut eivät saa tehdä omia valintojaan, niin kuin heille parhaiten sopii.

Minutkin sinä luokittelisit varmaan normiäidiksi ja monet muut tuttavani, mutta siltikään minä eikä yksikään tuttavani täytä kaikkia tuntomerkkejäsi. Eli kaikki ovat jollain tapaa tehneet omia ratkaisujaan.

Vierailija
46/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "korvikeäiti" on kauhistus, eikä toikaan tietenkään pidä paikkaansa. Tiedän kyllä, että imetys ei aina onnistu, mutta tarkoitan sitä, että pidän imetystä erittäin tärkeänä.

Jokin mättää tossa ap:n jutussa. Enpä tunne ketään ap:n kuvailemaa äitiä, vaikka elänkin "keskiluokkaisuuden pyhätössä".

Vierailija
47/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten 50-vuotiaina katkeroidutte, kun huomaatte että olette eläneet elämänne parhaimmat vuodet täyttäen toisten odotuksia

Vierailija
48/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka ei halua mennä juhannukseksi appivanhempien mökille vaikka mies haluaa?

Vierailija
49/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan iäkkäämpi äiti. Tosin yleensä ns. valistunut äiti, joka pitää esim. imetystä tärkeänä, ei taatusti pue orjallisesti lapsiaan sukupuolen mukaan siniseen ja punaiseen eikä pidä miestään perheenpäänä.

Vierailija
50/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen joka toinen on ope ja joka toinen insinööri. Yli puolet perheistä viettivät juhannuksensa kotona (kuten myös me) käyttäen hyväksi hiljaista hetkeä käydä Korkeasaaressa yms. tai vain lomaillen kotosalla.

Joten otan osaa ap: Halveksimasi keskiluokka on keksinyt jo sinua ennen, ettei jussina kannata lähteä pöndelle. Nyt ap siis kannattaa erottautua keskiluokasta sillä, että painuu pöndelle juhannuksena ja mieluiten muinakin kesäviikonloppuina.

Vierailija
51/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pönde? Onko se joku teidän rivarin porukan merkkikieli?

Vierailija
52/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkumalla asioita, joihin hänellä ei ole mahdollisuutta.

Itsekin asun perheeni kanssa kerrostalossa ja vietämme juhannukset mieluummin kotona kun mieheni mökillä, eikä meillä ole autoa, mutta ei minua mitenkään ärsytä ne, jotka tekevät toisin. Ja sitä paitsi kyllä joskus haaveilen okt-talosta, joskus tykkään mennä mökille ja auton ostoa harkitaan, jotta sinne pääsisi helpommin. Asiat harvemmin ovat noin yksinkertaisia. Vaikea uskoa, että kukaan menee mökille, "koska on pakko", vaan eiköhän ihmiset mene sen takia, koska aidosti pitävät mökillä olosta.

Vierailija
53/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönde on siis sama kuin lande eli maaseutu.

Vierailija
54/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiluokkaiseen rivitalo-omistusasuntoonsa, mutta toistaiseksi ei ole minulle kelvannut. Enkä usko että kelpaa toisen lapsenkaan myötä. Minä viihdyn kerrostalossa enkä vietä joulua, juhannusta, pääsiäistä. Vappu on ainoa juhlapäivä, jota vietämme lapseni kanssa

Vierailija
55/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ollut mieluummin kotona.

Toimin siis muiden odotusten mukaan (eli lapseni). Minun onneni tulee kuitenkin siitä, että tuotan iloa lapsilleni. En kaivannut enää kaupungin, kun katsoin lasteni onnea maalla. Vielä tulee se päivä, että voin lähettää heidät keskenään maalle isovanhempien kanssa ja viettää juhannukset yksin kotona.

Vierailija
56/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tietää, mitä ne "todelliset halut" sitten on, joita keskiluokkaisuudella tukahdutetaan. Mikä on sitten sitä "oikeaa" elämää?

Itse en ole koskaan oikein tiennyt mitä olen elämästäni halunnut ja poukkoillut sinne tänne, mutta tämän "keskiluokkaisuuden" myötä olen huomannut, että pitkästä aikaa olen oikeasti tyytyväinen tekemiini valintoihin. (kuulostaa imelältä, tiedän, mutta se on totuus)

Vierailija
57/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietämme joulua ilman perinteistä lahjarumbaa. Nautimme perheen kanssa yhdessäolosta ja hyvästä ruuasta.

Vierailija
58/58 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun taistelee oikeana pitämänsä elämäntavan puolesta noin kiivaasti. Mutta jos kaikki yhtäkkiä kääntyisivät elämään hänen tavallaan, hänen elämältään putoaisi pohja ja hänen täytyisi äkkiä keksiä jotain erilaista.

Mistä ap tietää mitä muut haluavat? Miksi hän olettaa, että kaikki pohjimmiltaan todella haluavat samaa kuin hän itse? Voin kertoa ap:lle, että jotkut ihan oikeasti pitävät omakotitaloasumisesta, turvallisesta avioliitosta ja lasten hoitamisesta kotona. Ihan totta.

Ap:lla on oikeus elää boheemia ja vallankumouksellista elämäänsä suhteessa, jonka toisen osapuolen kanssa hän ei halua edes asua yhdessä. Ap voisi antaa myös muille oikeuden ja vapauden elää elämäänsä avioliitossa omakotitalossa, jos he niin haluavat. Hiven suvaitsevaisuutta, kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi