Erilaisen äitiyden tuomitsevat normiäidit ovat säälittäviä
Kun ei ole itsellä pokkaa tehdä toisin kuin 90% perhekerhon äideistä, niin sitten joukolla tuomitaan se 10% joka elää äitiyttä toisin
Kommentit (58)
kaikki muut ihmiset tekevät elämänvalintansa pelkästään näyttääkseen keskiluokkaisilta?
ajatella, että oma elämä on täysin pilalla jos ei saa alle 30-vuotiaana omakotitaloa ja 2-3 lasta pienellä ikäerolla molempia sukupuolia....
.
Minä en tunne ketään
asuu kerrostalossa, ei omista normiautoa, on saanut lapsia lähemmäs nelikymppisenä, ei vietä juhannusta mökillä, antaa korviketta, antaa tutin... mitähän vielä
..
ja äänestää KESKUSTAA. Voi kauheaa, mikä normiäiti olen!
kenenkään perhe-elämästä tulisi ilman normeja? Tiedättekö te, mikä on normi?
ennen kuin löysin tämän fooru min ja kauhistuin.
Lisäksi kannattaa muistaa, että tänne tehdään yli 1000 aloitusta päivässä, eli porukkaa on valtavasti. Tämä "tuomitseva av-mamma" on oikeasti vain tuhansien eri mielipiteiden summa eikä edusta luotettavasti kenenkään yksittäisen ihmisen tai ihmisjoukon mielipiteitä.
28
niin kuitenkin jonkinlainen kulttuurinen malli koska sitä toistetaan ja toistetaan ja toistetaan
tällä palstalla
Normiäitihän on oiva kokoelma kaikesta siitä, mitä kuuluisi tehdä. Voisinpa väittää, että kokonaista normiäitiä ei ole minun tielleni sattunut.
Mutta onhan se hyvä, että normiäiti on olemassa. Muuten joku saattaisi luulla, että on ihan ok olla askartelematta lasten kanssa, ikinä.
Millaisia autoja on näiden ah niin persoonallisten pakettiomakotitalojen pihoilla. Siellä niitä kepulaisia normiautoja riittää normiomakotitalojen muka persoonallisilla pihoilla. Pihatontut ja muut kammotukset siellä puutarhassa nöpöttövät
Normiäiti pukee tytön vaaleanpunaiseen ja pojan siniseen slipoveriin. Kotona eletään keskustalaisen normin määrittelemään elämää eli mies on perheenpää ja erota ei vaikka äidiltä terveys avioliitossa menisi.Auto on keskiluokkaisen normin merkkinen ja värinen, samoin se omakotitalo lähiöstä.
Ja normiäiti on elänyt elämänsä jo 38-vuotiaana, jolloin ei enää missään nimessä saa tehdä lapsia koska on siihen liian vanha
Tää kirjottaja on kyllä aivan hakoteillä...
Sekin vaihtoehto oli tarjolla, mutta uskalsin valita toisin. ap
Miksi sä jauhta noin suurella paatoksella asioista, jotka ei muka merkitse sulle yhtään mitään? Avioliitto, omakotitalo, auto... Mä veikkaan muuten, että se, että sä et hanki normiautoa, tarkoittaa sitä, että sulla ei ole varaa hankkia autoa ollenkaan. tai se, että et hanki omakotitaloa, tarkoittaa sitä, että sulla ei ole siihen varaa.
Mä en muuten ole vielä tajunnut, mitä niin erityistä ja persoonallista on asua kerrostalossa, kun omakotitaloissa kerran asuu ne tylsimykset ja normi-ihmiset...
Tiedätkö ap. että se kuinka erikoinen tai erityinen tai epänormi joku ihminen on, ei riipu siitä, millaisessa talossa asuu ja uskaltaako viettää juhannusta kotosalla. Kyllä se ihmisen erityisyys tai tylsyys tulee sieltä sisältä päin, kannattaa keskittyä enemmän siihen, kuin yrittää epätoivoisesti erottua naapurista sillä, että kykkii vaikka hampaat irvessä kerrostalossa juhannuksena...
enkä ikimaailmassa solmisi avioliittoa, muuttaisi omakotitaloon, hankkisi kepulaista normiautoa tai muuta tylsään keskiluokkaiseen elämäntyyliin kuuluvaan.
Ja tästä huolimatta lapseni ei kärsi, koska minä en tupakoi, juo tai harrasta irtosuhteita. Enkä käy festareilla tai jazz-juhlilla lapseni kanssa, ainakaan vielä.
Ja tämä kesän irtiottoni keskiluokkaisuudesta oli se, että kieltäydyin lähtemästä etä-anoppini kesämökille lapseni isän kanssa ja vietimme lapsen kanssa omannäköisen ja mukavan juhannuksen kerrostalossa.
Seurakunnan juhannusjuhlilla kävimme kuokkimassa ja nuotiomakkarat paistamassa., vaikka en kuulu kirkkoon, koska makkaranpaisto naapurin tapajuoppojen kanssa kotipihalla ei kiinnostanut.
Minulla on tarpeeksi itsetuntoa tehdä niinkuin itse haluan. ap
hän jaksaa herätä klo 7 päiväkotiin. Kyllä hän siellä hoidossa sitten menee normin mukaisesti päiväunille normikakaroiden tapaan kun on kunnolla väsynyt liian lyhyiden yöunien jälkeen. ap
tarjolla niin hyvää puolisoa, että olisit hänen kanssaan halunnut elää yhteistä elämää lasta kasvattaen.
Mutta voihan sitä asiat itselleen noinkin selittää. Olisin mäkin voinut mennä naimisiin ties minkä luuserin kanssa, mutta hui, olin niin rohkea, että uskalsin odottaa sitä oikeaa hyvää miestä.
Ap. sun koko kirjoituksesi on yhtä defenssimekanismien ilotulitusta.
mutta ehkä se johtuu siitä, ettei mekään (sateenkaariperhe) olla normiperhe.
in real life. Mutta jos nyt halutaan määritellä, niin perusnormiäiti on noin kolmekymppisenä esikoisensa saava työelämässä ja naimisissa oleva nainen. Normiäiti ostaa uutta vauvantavaraa ja kalliitkoh uudet vaunut. Lapsi puetaan sukupuolen mukaan. Imetystä koitetaan aluksi, mutta usein siirrytään kuitenkin korvikkeisiin. Tutti on ehdottomasti käytössä. Perheessä pitää olla auto, ja asumisen kannalta ykkösvaihtoehto on omakotitalo, rivari käy myös. Tämä kuvaus on siis sekä sitä, mitä suurin osa äideistä tekee, että sitä, mitä median mukaan on oikeanlainen äitiys.
Samanlaisia määrittelyjä voidaan tehdä myös muista tyypeistä: norminmukainen luomuäiti synnyttää yli kolmekymppisenä joko tammisaaressa tai haikaranpesässä, ei käytä lääketieteellistä kivunlievitystä. Ostaa tavarat käytettynä, ei sukupuolisidonnaisuutta. Nukkuu perhepedissä, käyttää kantoliinaa, imettää pitkään. Tekee itse luomusoseet. EI tuttia, ei autoa!!!
Norminmukainen teiniäiti ei ole naimisissa eikä ehkä edes asu lapsensa isän kanssa. Lapsia tulee pian useita. Ostaa käytettyä, tai uutta sossun rahoilla. ei ole tyelämässä, ei imetä. Tutti tottakai käytössä, vaatteet sukupuolen mukaan. Jne jne. Tässä toki nyt näkyy se, että luomu tai perusäitiys saattaa olla jollekin ihanne, mutta teiniäitiyteen liittyvät stereotypiat ovat negatiivisia...ja edelleenkin se, että tuskin ketään joka kohdan täyttävää ryhmänsa edustajaa löytyy...
pesunkestävää kokoomuslaista, ärsyttää myös tämän palstan normiäitiys. Ehkä minun normiäitiyteni on vain vähän erilaista. Minua ärsyttää tällä palstalla esiintyvä suorittaminen, joka perustuu normeihin.