Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pienituloinen. Tässä lasten joululahjat

Vierailija
29.11.2014 |

Ostan heille zhi zhi love koirat kantokassissa, muuta en.

Äidiltäni saavat kylpypyyhkeet ja kirjat, sen lisäksi karkkipussit. Saavat siis kolme lahjaa aattona

Siskoni antoi jo lapsille lego rakennussarjan

Isäni ja mummoni antavat rahaa yhteensä noin 100e, joka säästetään ja jolla sitten joulun jälkeen voidaan ostaa jotain alesta. Loput rahoista käytetään leffalippuihin, uimahallireissuihin yms.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on sekä minulla että lasten isällä tiukempi rahatilanne eronnut myötä. Teinille olen ostanut toivomansa kuulokkeet joululahjaksi (hyvällä alennuksella) sekä pyjaman, oloasuhupparin ja kasvojenhoitotuotteita. Kahdelle sisarukselle myös 4 lahjaa hommaan. Yhden toiveen toteutan myös heille. 

Pienempänä lapsilla oli aivan järjettömät lahjatoiveet, niistä muutama aina toteutettiin. Ei ne lapset jouluaattona enää edes muistaneet mitä olivat toivoneet 😅 

Vierailija
62/63 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se että lapset hermostuneina repivät paketteja auki, eivätkä keskity mihinkään, on ihan vanhempien vika, kun annetaan säkkitolkulla lahjoja. Joulua odottaessa puhutaan lapsille vain joululahjoista, mitähän se pukki tuo ja olkaa nyt kilttejä, niin saatte sitten lahjoja jne. Joulusta voisi lapsille korostaa muitakin asioita,  tunnelmaa, yhdessäoloa, jouluateriaa ym. 

Meilläkin oli aikoinaan usein liikaa lahjoja, kun niitä tuli  itse hankittujen lisäksi mummeilta, kummeilta ja muilta sukulaisilta. Laitoin jotain vaatteita vaivihkaa suoraan kaappiin, enkä edes antanut jouluaattona,  kun poika kerran lopetti lahjojen avaamisen, sanoi ettei jaksa avata enää.  Nykyisin osaisin rajoittaa sitä määrää ihan eri tavalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap'n lapset saavat aivan tarpeeksi lahjoja. Vaikka olisin kuinka rikas niin en haluaisi, että lapseni saisivat enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän