Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellekkään tullut esim. napatyrä tms. raskauden vuoksi?

18.01.2006 |

Mulla maha kasvaa vaan eteenpäin. Takaa kun katsoo niin vyötärö näkyy , mahaa ei =) Rv nyt 37 ja maha vetelee viimesiään. Raskausarvet ilmaantu rv 31, rv 35 alas oikeelle ilmaantu pieni patti joka hävis vuorokaudessa ja nyt napa on tulessa ja siinä on patti. Jos tämä on nyt tyrä niin vaikuttaako sektioaikaan mitenkään, aikaistetaanko ?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo napatyrä siis, mutta kun kohtu ja vauvat on siinä " välissä" ei se vaikuttanut mihinkään millään tavalla. Oli vähän arka alussa ja on palautunut pikkuhiljaa normaaliksi navaksi...

Vierailija
2/6 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli napatyrä myös ja maha kasvoi vain eteenpäin. Mulla ei napa ole palautunut ja jo raskaus aikana lääkäri sanoi, ettei palaudu ikinä normaaliksi ilman leikkausta... Raskausarpia tuli vain vähän ja nekin poikittain navan ympärille.

Eli herää kysymys, onko muita kuin Ihaa, joilla tyrä olis parantunut itsestään???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyrä tosiaan parani itsestään, mutta ylivenyttyneesä mahanahasta katkesi 20*20cm:n alueelta kaikki hermotpäät. Tuo alue on käytännössä täysin tunnoton. Mahanahka roikkuu kuin kreppipaperi ja on väriltään kummallinen johtuen useista raskausarvista. Kelan korvaamaan leikkaukseen minulla olisi oikeus, mutta taitaa jäädä käymättä...

Mutta napatyrä ei siis vaivaa ;)

Vierailija
4/6 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait kelan korvaamaan mahdollista leikkausta? Mulla myös repesi nahka tosi pahasti eikä navan alapuolella ole tuntoa.. Tosi kiva, kun vetää housuista vetskarin kiinni ja nahka jää väliin eikä tunnu missään..

Lääkäri jälkitarkastuksessa katsoi nahkaa ja sanoi, että on paha ja ehkä vuoden kuluttua synnytyksestä voisi miettiä jotain korjausleikkausta. Taitavat sairaalassa olla vaan aika nihkeitä mitään tekemään..

Vierailija
5/6 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oisin kysynyt kuin tuo ylempi, mitä kautta ja miten sen kelan korvaaman leikkauksen vois saada? Mulla maha venyi ihan tolkuttomaksi palloksi, sf-mittakin oli viimeisessämittauksessa vk 32 50cm ja todellakin nahka roikkuu tunnottomana kreppipussina, vielä oikealta puolelta reilusti venyneempänä=(

Raskausarpien aiheuttaman tunnottomuuden lisäksi mulle onkkolmesta sektiosta jäänyt tosi vähän tuntoa jäljelle. Mulla viimeisestä synnytyksestä jo 3 v, joten tuskinpa tulee itekseen paremmaksi tuo pussukka...Mulla oli vatsalihaksetkin ratkenneet kaksosia odottaessa ja niitä korjattiin tyttöjen sektion yhteydessä, mutta jännevako ei ole koskaan umpeutunut, joten mitään litteää lautavatsaa tuskin koskaan saan, kaikki suolet yms tuntuu ohuen vatsanahan läpi ikävästi=(

Vierailija
6/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että saan sinne leikkaukseen " lähetteen" silloin jälkitarkastuksen yhteydessä. Sen kummemmin asiaa en ole selvitellyt, koska minulla ei ole pienintäkään aikomusta mennä vapaaehtoisesti leikeltäväksi... Nimim. edelleen leikkauskammoinen.