Miten perintö menee miehen lehtolapsen kanssa?
Sitten kun on ajankohtaista. Meillä kolme omaa lasta ja sitten miehellä tää yks lehtolapsi. Syntyi pettämisen kautta.
On nyt kai parikymppinen. Kaksi lastamme ovat lähempänä kolmekymmentä ja nuorin 17. Saakohan tätä yhtä pyyhittyä mitenkään perinnöstä? Ei ole koskaan ottanut yhteyttä isäänsä ja auttanut mitenkään, meidän omat lapset on tehneet paljon enemmän.
Mieheni ei lasta olisi halunnut tunnustaa, mutta hänet pakotettiin siihen, ei ole koskaan nähnyt ko. lasta.
Kommentit (283)
Ja sitten perunkirjoituksessa selviää, että on sekä valehdeltu = jätetty kertomatta, että kieroiltu omaisuuden kanssa. Vaikka olisin perimässä näin enemmän, en usko, että arvostaisin elettä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:31"]
Mies voi siirtää omaisuutensa sinulle ja aviolapsilleen jo ennen kuolemaansa. Hyvän lakimiehen kanssa ilman pienintäkään riskiä ennakkoperintötulkinnasta.
Kun miehesi lopulta kuolee, voit lähettää tälle lehtolapselle laskun hautajaisista ja hautakivestä.
- kokemuksesta, tapa jolla aikaisemmat aviolapsetkin jätetään perinnön ulkopuolelle uuden perheen hyväksi on ihan normikauraa.
[/quote]
Hautajaiset ja hautakivi maksetaan vainajan omaisuudella, ei perillisten. Joten sorry vaan, lehtolapsella et niitä voi maksattaa. Jos miehesi on varaton etkä sinä halua rahojasi tuhlata hänen hautajaisiinsa niin sitten kunta kyllä hautaa miehen halvimman mukaan. Hautakiveä ei tarvita. Ja jos hautajaiset järkkäät ja hautakiven ostat niin niitä et voi maksattaa lehtolapsella, se nimittäin maksaa joka järjestää ja tilaa. Perillinen maksaa vain jos on moisiin hommiin suostumuksensa antanut. Lehtolapsi siis nauraa sun laskulle ja repii sen, etkä sä voi asialle yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:37"]
Minä sain kuulla isästäni viime syksynä ensimmäisen kerran elämässäni. Oli kuollut ja perintöä sain muutaman satkun. Olin ihan mielissäni, ostin rahoilla pelikoneen. Tuo oli enemmän mitä olen koskaan isältäni saanut.
Kiitti iskä, pelikone on kiva ja lapsetkin tykkäävät.
Mies34
[/quote]
Paljon maksoit hautajaiskuluja yms. veroja ja muita maksuja? Sinunkin nimittäin olisi pitänyt näihin osallistua jos saat euronkaan perintöä.
[/quote]
Nehän nimenomaan vähennetään perinnöstä ennen kuin sitä mihinkään jaetaan.
"Miettikää ap:tä. Oli varmaan ihan tarpeekai kamala tilanne muutenkin. Varmaan miehensä kanssa sopi, että antaa anteeksu, jos mies ei enää ole tekemisissä tuon naisen ja lapsen kanssa. Kos mies olisi tavannut lasta, olisi ollut tietty aina tapaaminen myös naosen kanssa ja vaimoa aina epäilytyänyt ja liitto kaksine lapsineen karille. Parempi näin oli."
Mä en taas voisi elää sellaisen ihmisen kanssa, joka hylkää oman lapsensa tai suunnittelisi omaisuuden siirtoa, ettei hänen lapsensa perisi, sillä se kertoo ihmisestä paljon. Miten ihmiset voivatkaa olla noin kiinni maalisessa mannonassa tai kieltävän sukulaissuhteen. Puistattaa koko ihminen, niin äitinä, isoäitina, sisarena kuin lapsena, jota en iki maailmassa hyväksyisi tai antaisi vanhemmilleni anteeksi. Meillä jopa pitk.aikainen sijoituslapsi peri aikoinaan saman osuuden, mitä me muut biologiset lapset, eikä tullut edes mieleen kiistää testamentissä määrättyä osuutta häneltä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:40"]
"Miettikää ap:tä. Oli varmaan ihan tarpeekai kamala tilanne muutenkin. Varmaan miehensä kanssa sopi, että antaa anteeksu, jos mies ei enää ole tekemisissä tuon naisen ja lapsen kanssa. Kos mies olisi tavannut lasta, olisi ollut tietty aina tapaaminen myös naosen kanssa ja vaimoa aina epäilytyänyt ja liitto kaksine lapsineen karille. Parempi näin oli."
Mä en taas voisi elää sellaisen ihmisen kanssa, joka hylkää oman lapsensa tai suunnittelisi omaisuuden siirtoa, ettei hänen lapsensa perisi, sillä se kertoo ihmisestä paljon. Miten ihmiset voivatkaa olla noin kiinni maalisessa mannonassa tai kieltävän sukulaissuhteen. Puistattaa koko ihminen, niin äitinä, isoäitina, sisarena kuin lapsena, jota en iki maailmassa hyväksyisi tai antaisi vanhemmilleni anteeksi. Meillä jopa pitk.aikainen sijoituslapsi peri aikoinaan saman osuuden, mitä me muut biologiset lapset, eikä tullut edes mieleen kiistää testamentissä määrättyä osuutta häneltä.
[/quote]
Kasvattilapsi ei peri kasvattivanhempiaan ilman testamenttia. Hän perii omat biologiset vanhempansa. Adoptio ja sijoitus ovat eri asioita.
Miehen lehtolapsi on ihan luuseri, mitään ei ole saanut aikaiseksi. Meidän 17-vuotiaammekin on menestyneempi kuin hän.
Onko oikein että ainoa kiinnostus isään ja sisaruksiin tulee rahanahneuden muodossa?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:39"]
Minä sain kuulla isästäni viime syksynä ensimmäisen kerran elämässäni. Oli kuollut ja perintöä sain muutaman satkun. Olin ihan mielissäni, ostin rahoilla pelikoneen. Tuo oli enemmän mitä olen koskaan isältäni saanut.
Mies34
[/quote]
Paljon maksoit hautajaiskuluja yms. veroja ja muita maksuja? Sinunkin nimittäin olisi pitänyt näihin osallistua jos saat euronkaan perintöä.
[/quote]
Nehän nimenomaan vähennetään perinnöstä ennen kuin sitä mihinkään jaetaan.
[/quote]
Juuh, siis kuolinpesä maksaa yleensä nuo jos siellä on jotain rahaa. Toki voi olla että täysin varattomalle, tai muutenkin, sen maksaa esim. suku tai puoliso mutta se on täysin heidän oma valintansa ja ongelmansa.
Mies34
[/quote]
[/quote]
Hautajaiskulut maksetaan vainajan varoista. Loput varat sitten jaetaan perillisten kesken. Veroja ei mene pienestä, muutaman sadan perinnöstä. Ja myös muut kulut otetaan pesästä ennen perinnön jakoa. Joten eiköhän tuo lapsi maksanut ihan saman kuin muutkin perilliset.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:33"]Se valitettavasti se menee niin, että hän saa osansa jos hänet on tunnunstettu. Minullekki selvisi vuosi taaksepäin, että minulla on velipuoli. Syntynyt pettämisen kautta. Se on äidin itsekkyyttä jos on tietoisesti halunnut pitää lapsen ja ei ole hänelle isää vaan isä on jonkun toisen perheen isä. Ja miestäki ymmärretään, ettei hän halua olla lapsi isälle, jonka hän on tehnyt naisen kanssa. Voi olla myös ettei vaimo halua, että lapseen ollaan yhteyksissä. Kyllä minua ärsyttäis jos isä olisi lehtolapseen yhteyksissä, koska minusta ei kyse ole ISÄSTÄ, vaan siittäjästä.
Ymmärrän tilanteesi, koska olen itse kokenut saman lapsen näkökulmasta. Ei velipuoli ole minulle veli muuten kuin biologisesti. Tehkää testamentti, jossa rajataan mahd pieneksi hänen osuutensa.
[/quote]
Oletpa ikävä tyyppi. Jos mulla olisi puolisisarus, haluaisin yrittää tutustua häneen. Enkä ainakaan potkia potkittua. Tuo isättömyys on sisaruspuolellesi todennäköisesti elämänmittainen kipu, joka vaikuttaa itsetuntoon, terveyteen jne.
Onpa loistava ukko kun ei edes lapsestaan huolta pidä!Toivon teille oikeinpaskaista loppu elämää ja toivottavasti tuo yksi lapsi on saanut noita puutteitanne korvaavat geenit äidiltään ja niiillä pärjää!
Mä en myöskään ikinä olis miehen kanssa, joka hylkäis lapsensa. Uhan sama miten saanu alkuunsa. Kyl on paska koko toi ap:n perhe.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:43"]
Miehen lehtolapsi on ihan luuseri, mitään ei ole saanut aikaiseksi. Meidän 17-vuotiaammekin on menestyneempi kuin hän.
Onko oikein että ainoa kiinnostus isään ja sisaruksiin tulee rahanahneuden muodossa?
[/quote]
En tiedä, mitä luuserilla tarkoitat, mutta kyllä se varmasti jättää jälkensä, kun isä ei halua edes omaksi lapsekseen tunnustaa, isän vaimo syyttää lasta kaikesta tapahtuneesta ja on yhdessä isän kanssa päättänyt, ettei lapsi saa sisaruksiaan nähdä, isästä nyt uhumattakaan.
On oikein, sillä eiväthän hekään mitään kiinnostusta ole osoittaneet.
Juu, mietitään ap, mutta mietitään myös täysin syytöntä ja viatonta lasta, sillä jokaisella lapsella on oikeus omaan isäänsä ja nyt juonitellaan jopa perinnöttömäksi tekemisellä. Näköjään oma onni ja oma napa on saavutettava keinolla millä hyvällä, jopa kieltämällä oma lapsi. Mitä se kertoo tästä ajasta ja ihmisestä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:42"]
[/quote]
Kasvattilapsi ei peri kasvattivanhempiaan ilman testamenttia. Hän perii omat biologiset vanhempansa. Adoptio ja sijoitus ovat eri asioita.
[/quote]
Eikös tuossa lukenut että testamentissa oli määrätty osuus jonka se sijoituslapsi peri. Vai osaatko lukea?
Miehen kannattaa pitää se muna housuissa jos ei halua lapsia. Turha itkeä jälkikäteen.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:43"]Miehen lehtolapsi on ihan luuseri, mitään ei ole saanut aikaiseksi. Meidän 17-vuotiaammekin on menestyneempi kuin hän.
[/quote]
Onko hän nyt sitten kuitenkin ollut yhteydessä? Ja juuri tuo isän tekemä hylkääminen voi syöstä lapsen luuseriksi. Mietipä sitä.
Lapsi saa tyytyä osaansa yh:n lapsena ja olla kiitollinen, että häntä ei abortoitu.
Vai tekikö tuo nainen lapsen oikein tahallaan miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:42"]
[/quote]
[/quote]
Eikös tuossa lukenut että testamentissa oli määrätty osuus jonka se sijoituslapsi peri. Vai osaatko lukea?
[/quote]
Itseasiassa tuon voi ymmärtää kahdella tavalla, joko niin, että kirjoittaja ei halua kiistää ostuutta, joka on määrätty testamentissa TAI että testamentilla ei haluta kiistää lapsen perintöä. Sillälailla.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:35"]
Tuo lapsi on pelkkä ikävä muistutus perheelle. Turha sitä on muuksi väittää.
[/quote]
Niin ja se on lapsen vika vai? Ap:lla miehineen on ilmeisesti oikeus kostaa LAPSELLE, se että mies petti?