Mikä harvinainen tai edes vähän valtaväestöstä poikkeava ominaisuus sinulla on?
Minulta puuttuvat kokonaan kaikki viisaudenhampaat (siis myös niiden juuret), yleisyys n. 2 %. Lisäksi olen punavihersokea (olen siis nainen), yleisyys 0,5 %. Punavihersokea nainen, jolta puuttuvat viisaudenhampaat, ei siis kävele ihan joka päivä kadulla vastaan :D
Kommentit (512)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:28"]Minulla on huippunenä. Pystyn tunnistamaan ihmisiä pelkän hajun perusteella, tiedän joskus jos joku tietty henkilö on käynyt paikalla vähän aikaa sitten. Haistan myös esim. jos jollakin on kuukautiset ja pystyn erottamaan ulosteen hajusta, mitä ihmiset ovat syöneet.
En siis mitenkään kiertele haistelemassa yleisiä vessoja :D mutta erotan esim. ulkona viemärin hajusta veden, pesuaineet, puun lehdet, sulaneen ruuan ja lääkeaineiden hajun, joten viemäri ei mielestäni haise vain paskalle.
[/quote]
Minulla myös! Luettelemiesi lisäksi haistan ihmisestä jos hän on tulossa sairaaksi tai on sairas. Ja pieruista haistaa myös mitä pierijä on syönyt... Ja ihmisten käyttämät huuhtelu-, pesu- ja peseytymisaineet haistan myös ja kaikki voiteet ja vastaavat. Inhottavimpia hajuja ovat mielestäni kaikki teolliset pesuaineet, poltetun tupakan tarttunut haju ja nivean tuotteet.
Minulla on myös aurallinen migreeni jonka tietyt hajut laukaisevat.
[/quote]
Aika usealla on hyvä hajuaisti ja aika usea päättelee piereskelijän ruoan hajusta. Aika usea sairas haisee sairaalle jokainen joka joskus on käynyt esim.sairaalassa tietää hajun. Aika usea on herkkä kemikalien hajuile. Aika usealla hajuherkällä on migreeniä. Ai hitsi että oot oikee harvinaisuus.
[/quote]
Voi miten mukavalta ihmiseltä vaikutat!
Sinäkin siis haistat sen, jos jollain on menkat? Ja huoneesta poistuneen ihmisen ominaishajun? Bussissa matkustaessa viereisellä penkkirivillä istuvan naisen käyttämän ihovoiteen? Erittelemään viemärin/"mädänhajusta" mistä se haju on lähtöisin?
No, ehkä vain kuvittelin omaavani erikoisen hyvän hajuaistin, migreenistä kirjoitin vain siksi, että tämä on ollut minulle enemmän haitaksi kuin iloksi saati hyödyksi.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 07:03"]Olen erityisherkkä ja tunnistan muut kaltaiseni helposti.
[/quote]
*Teitä* on asian saaman julkisuuden jälkeen pukannut ilmoille kuin sieniä sateella, on taas uusi muotitermi jolla selvitellään kaikkea mitä omassa käytösessä olisi korjattavaa tai edes mietittävä. Se että palstailet täällä kertoo jo sen että et taida olla *erityisen herkkä* .
[/quote]
Voi ei, kyllä on taas mennyt käsite kovaa ja korkealta ohi.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:57"]
[/quote]
Taitaa olla tuo absoluuttinen sävelkorva haluttua kamaa! Sitä kun ei voi feikata edes, kuten älykkyyttä ehkä jotenkin.
Eikö tuo ominaisuus ole kun lisäbonus muusikoille, jos heillä se on, kun jos ei ole?
Sinulla jolla se on, oletko joutunut kateuden kohteeksi?
[/quote]
Voi sen feikata sellaiselle, joka ei tiedä musiikista yhtään mitään, luulisin :) Tapasin kerran yhden kammottavan limaisen äijän, joka leuhki sävelkorvallaan, jota ei siis ollut edes auttavasti. Hän liukui tyylikkäästi toiseen aiheeseen kun kerroin olevani ammattimuusikko... Hih.
Ei kai tästä kukaan kateellinen ole ja miksi pitäisi? Tästä on todellakin hyötyä erityisesti pianistina (pystyn säestämään korvakuulolta minkä biisin vaan), ja klassisessa musiikissa tämä auttaa oppimaan kappaleet nopeammin, koska niiden rakenne jää heti päähän.
Haittana on se, etten voi kuunnella taustamusiikkia koska korva "tarttuu" siihen heti enkä voi keskittyä mihinkään muuhun. Siksi meillä onkin kotona hiljaista. Miesparkani :(
Hauska hyöty tästä on se, että voin päässäni säveltää variaatioita vaikka imurin äänestä. Jos imuri "soi" korkeudelta h, niin lauleskelen imuroidessa improvisoitua h-mollisinfoniaa :D
[/quote]
Minäkin osaan soittaa pianolla korvakuulolta, en ihan mitä vain mutta melko lailla :) Absoluuttista sävelkorvaa minulla ei valitettavasti ole, ilmoittaudun siis kateelliseksi! Mut joo, onneks löytyy edes tavallista parempi sävelkorva. Pienenä luulin tosissaan, että kaikki osaavat laulaa nuotilleen ja hämmästyin kun kuulin ekaa kertaa epävireistä laulua.
Mulla on myös ollut tärykalvossa reikä, alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. Se paikattiin kun olin alakouluikäinen.
Jaa, en tiedä "hyväksytäänkö", mutta minulla on keliakia. Minulle siis pienikin hippu vehnän-/ ohran- tai rukiin gluteenia on todella haitallista, kun taas valtaväestölle ne ovat aivan perusruokaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 07:26"]
Osaan tärisyttää pupillejani jännittämällä silmieni lihaksia. Olen tavannut vain kaksi ihmistä, jotka pystyvät samaan.
Minulla on asperger. Lasken sen positiiviseksi ominaisuudeksi, koska pystyn elämään normaalia elämää.
Näen numerot väreinä.
[/quote]
Minäkin osaan tärisyttää silmiäni. Olen tavannut itseni lisäksi vain yhden ihmisen, joka osaa saman. :)
[/quote]
Kas vain, mun miehellä on myös tämä taito... saas nähdä onko periytynyt lapselle :D
Pystyn taittamaan kaikki sormeni kämmenselkään. :)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:05"]Minulla on vaaleanharmaat silmät, jotka muuttuvat turkooseiksi itkiessäni. Tuhkanvaaleat hiukset.
[/quote]
Mulla on samanlaiset silmät! :D
Ja mä myös pystyn saamaan orgasmin vain ajattelemalla ja pystyn myös saamaan monta kertaa yhden panon aikana.
Minulle on tehty täydellinen verensiirto, eli oma veri on kokonaan "valutettu" pois, kun samalla on laskettu uutta tilalle.
Mun veriryhmä on AB Rh-, Suomessa yleisyys on 1%.
Minula on EDS. Tämä taitaa olla monella nykypäivänä Tai ainakin väittää olevansa
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:28"]Pienestä pitäen olen pystynyt pullistamaan mahani suureksi pinkeäksi palloksi. Äitiyslomalle on jäänyt tuttuja pienemmällä mahalla. Vielä en ole keksinyt hyötyä tästä "kyvystä"..
[/quote] minulla on toi sama! Olenkin miettinyt että jos maha pallona kävelisin niin luultaisiinko että on lapsi tulossa. Siskolla myös sama.
Olen allerginen vedelle, saan siitä ihottumaa.
Minulta puuttuu eräs pieni lihas (käsittääkseni on lihas tai sitten sieltä puuttuu joku hermotus tms) Se ei vissiin ole kehitynyt sikiökaudella. Diagnoosia en tiedä, sillä puhuttu aina vain toimenpiteestä, joka minulle on suoritettu. Kukaan lääkäri ole koskaan aikaisemmin kuullut tuosta "puutoksesta" kun siitä kerron. Katsovat minua hämmentyneinä, suu auki ja kummastelevat asiaa.
Tämä "lihaksen" puutos aiheutti paljon erinäisiä vaivoja minulle vauvana (osasta kärsin vieläkin ja sairastelu jätti jäljet kehooni) Kesti siis pitkään, ennen kuin syy löydettiin. Sen verran voin kertoa, että vuosia. Pienellä leikkauksella oireet saatiin kokonaan pois. Silloin se oli iso avoleikkaus, nykyään tehdään tähystyksenä. Kyseistä leikkausta käytetään myös toisen sairauden hoitoon. Eli leikkaus itsessään on ihan yleinen :)
En halua asiasta enempää kertoa, koska taidan olla ainoa laatuaan :D
Mulla on todella kiharat hiukset, joku ihme mutaatio, koska muilla suvussani ei ole samanlaisia (ja äitini ei ole pettänyt isääni). Olen erittäin vaaleaihoinen -ja silmäinen eivätkä hiuksetkaan ole tummat, vanhempani ovat minua tummempia. Olen vasenkätinen, en osaa viheltää ja olen synesteetikko (joka kyllä on huomattavasti yleisempää kuin esim. vasenkätisyys)
En saa kieltä rullalle, en napsauttaa sormiani, varvas ja sormi on vinossa, puhevika... Ovat toki monet yleisiä.
Minulla on kyllä röntgenkuvien perusteella viisaudenhampaat, mutta ne eivät todennäköisesti ikinä puhkea. Olen 26-vuotias, eivätkä kaikki seiskanikaan ole kokonaan puhjenneet.
Minulla on myös harvinaisen paljon ruoka-aineallergioita. Jopa suurleireillä olen poikkeuksetta keittiölle se "hankalin" tapaus.
Mulla on toinen silmä vihreä ja toinen kellertävä.