Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua viisaammat! Jos 1. clomikierrolla ei ovulaatiota voinko kuitenkin ovuloida joskus?

18.01.2006 |

Eli söin yhdessä kierrossa clomeja ja sitten otettiin kierron lopulla verikokeet joissa ei ovulaatiota tapahtunut (viitearvo oli jotain 4 kun muistaakseni yli 60 tai jotain pitäisi olla, jos ymmärsin edes oikein?).

Kuitenkaan uutta clomikuuria ei määrätty vaan jäi vähän " katseluasteelle" eli kysynkin jos clomeilla ei tule ovulaatiota voiko se kuitenkin tulla joskus luomusti? Entä voiko jossain toisessa kierrossa clomeillä tullakin ovulaatio vai tarkoittaako tuo vaan että ne eivät auta?

Kiitos jos osaat neuvoa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvattelen yleensä luomusti monta pientä rakkulaa joista yhdestäkään ei ole lisääntymiseen - jolloin kierrot pitkiä ja silloin en myöskään ovuloi.

Olen syönyt clomeja 7 kiertoa (en yhteen putkeen) ja niistä kuudessa ovuloin. Clomien jälkeisellä tauolla kierrot on pysyneet tasaisena, ja loppukierron rintojen arkuudesta päätellen olen niissä kierroissa myös ovuloinut. Johtuneeko tuo siitä että clomifen ilmeisesti jossain määrin varastoituu elimistöön.

Tuohon varsinaiseen kysymykseesi en tietenkään osaa varmasti vastata, mutta minun tapauksessani vastaus on kyllä: en yleensä ovuloi luomusti, mutta joskus kuitenkin - ja clomeilla yleensä ovuloin, mutten kuitenkaan aina. Sekavahkoa :)

Vierailija
2/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ovuloinut yhdellä tabulla/pv - asia tarkistettiin eka kierrossa ultralla. Mutta olenko ymmärtänyt väärin, että annostusta voisi lisätä johonkin saakka, ellei vastetta ole? Voisko sulla olla joitain muita syitä tähän " seuraamiseen" ? Eihän sitä raskautta tule ilman ovulaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovuloivat clomeilla aina ja hyvin. Jotkut eivät ovuloi niillä ollenkaan. Jotkut ovuloivat silloin tällöin.

Itse ovuloin ekassa clomikeirrossa (1tbl) Seuraavat 2 kiertoa -ei ovulaatiota. Annosta nostettiin ja seuraavat 3 kiertoa -ei ovulointia.

Tiedän myös tapauksia joissa on ollut että eka ovuloi-siten ei- annosta nostetaan -ei ovuloi ja sitten ovuloikin!

Summa summarum: clomit on joillekkin ihmisille vähän niinkuin lottopillereitä ja toisille ne tuo takuuvarman plussa joka kerta. Kannattaa seurata tilannetta s-prog kokeella joka otetaan aina kp 22-24. Siitä saa tietää onko ovuloinut. jos arvo on yli 20 niin olet ovuloinut. jos arvo on yli 100 niin olet raskaana. Jos arvo on reilusti alle 10 niin et ole ovuloinut ja jos saat niinkin surkeita asrvoa kuin minä sain 2-4 niin menkkoja tuskin on odotettavissa siinä kierrossa.

Piippuli joka " ovuloi" kunnolla vasta IVFssä ;) (taustalla pcos)

Vierailija
4/7 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaan arvolla progesteronia eli keltarauhashormonia. Sen pitäisi olla yli 25, että ovulaatio on tapahtunut kunnolla ja keltarauhanen toimii riittävästi. Mikä kp sulta otettiin toi koe ja mikä oli kierron kokonaispituus? Progesteroni-kokeessa on tärkeää, että se on otettu oikeaan aikaan eli n. luteaalivaiheen puolessa välissä. Jos koe on otettu väärään aikaan, ei sen tulokseen voi luottaa.

Jos ekassa clomi-kierrossa, varmaan annostus 1 tabletti päivässä, ei ovuloi, on annostusta mahdollista nostaa kahteen tai jopa kolmeen tablettiin. Joillain ekassa kierrossa ovulaatio tapahtuu, mutta ei sitten enää myöhemmissä - ei vaikka annostusta nostettaisiin. Toisilla taas eka kierto ei tuota ovulaatiota mutta 2 napin kierto kylläkin. Ja onhan se mahdollista joskus ovuloida luomunakin clomien jälkeen, vaikka ovulaatiota ei juuri muutenkaan tapahtuisi. Tämä taitaa olla sellainen taiteenlaji, että kaikki on mahdollista.

Jos clomien avulla ei aikaansaada ovulaatiota, on mahdollista siirtyä pistoshoitoihin. Ne ovat erilaista lääkettä ja stimuloivat munasarjoja tehokkaammin.

Vierailija
5/7 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viestisi myös tuolta plussanneiden puolelta. Siis olet saanut ovistestiin heti menkkojen jälkeen plussan? Onko sulla pco? Jos on, niin silloin sun lh taso voi olla jatkuvasti liian korkea ja tällöin ovistestit näyttävät kestoplussaa, joka ei valitettavasti kerro oikeasta oviksesta..

Vierailija
6/7 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille viesteistä:)

Mulla on siis ongelmana kaiken kaikkiaan menkkojen puute eli kärsin estrogeenin puutteesta. Kaikki kokeet otettu (ei kilpirauhasongelmia, ei vaihdevuosia yms) jotka kunnossa, ainoastaan tuo, että elimistö ei tuota tarpeeksi estrogeeniä. Olenkin syönyt nyt neljän vuoden ajan jos jonkinlaista korvaushoitoa teroluteista (joilla ei menkkoja) e-pillereihin.

Nämä ekat clomit otin Divina-estrogeenikuurin jälkeen. Se näistä clomeista oli ainakin hyötyä, että nyt on tullut jo muutamat menkat luomusti niiden jälkeen. Clomiannos oli 2 tbl 3.-7. pvänä ja tuo verikoe otettiin kierron 22. pvä.

Tuohon kuukautisten poisjääntiin ei ole ollut mitään syytä, gyne vain sanoi että toiminnallinen häiriö. En ole laiha, mutta en vielä (kohta varmaan lähellä) painoindeksin ylikään eli normaalipainon puolella.

Vierailija
7/7 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein samat oireet ja myös tuo menkattomuus tautalla jo pidemmän aikaa. Tulevat ehkä pari kertaa vuodessa ja juuri noiden clomien ansiosta alkaneet taas " pyöriä" jotenkuten.

Myös testattu se ovuloimattomuus kierron lopulla.

Minulle ei sen vuoksi enää suositella mitään jatkohoitoa koska sitä hoidetaan vain 1. tai 2. lasta yrittäville julkisella puolella (mikä tietysti ihan oikeinkin), itse niin kovasti toivoisin vauvaa, mutta lapsi olisi jo 3. minulle. Joten lapseton en siis ole. Aikaisemmin ei vain ole ollut tällaisia ongelmia.