Lastenvaatemallistoa suunitellessa
Kysyn Teiltä hiukan apua.Millaisia käsityönä valmistettuja lastenvaatteita toivoisitte? Mikä on kaupoissa kivenalla tai minä puutuu,minkä ostaisitte mieluiten käsityönä tehtynä?
Ensimmäinen kysymys tulee tyttöjen kesäisestä farkkutakista.Suunnitteilla on valkoinen farkkutakki jossa mansikoita helmassa ja mansikkanapit.Onko valkoinen liian arka,tuhoon tuomittu juttu? Itse olen tytöille kyllä valkoisia farkkutakkeja ostanut,mutta malliston pääasiahan on meillyttää kuluttajaa,ei vain minua:)
Ja toinen väreistä..Mitkä värit ovat kaivattuja ja mitä kivaa toivotaan isommille pojille 100-128 cm kokoisille?
Kiva jos joku jaksaa vastata:)
Kommentit (25)
Laadultaan ovat olleet ihan ok, sen muutaman kerran mitä olen pessyt. Kokemusta on vain paidoista ja meillä koko on ollut myös ok. Mutta täällä on nyt pieni keskustelu erikseen IdaT vaatteista ja siellä mainitsivat että nuo potkupuvut olisivat olleet hieman pienempiä...
Ystävälläni on pyöreä tyttö lapsi ja hänelle on ollut todella vaikea löytää vaatteita. Esim lindexin ja h&m D-mitoitetutkin vaatteet ovat niin kapeita eli osa sopisi ihan normaalimitoilla oleville lapsille.
Kaipaisi ainakin siis tyttömäisiä housuja koissa 100-120 usein D-mitoitukset alkavat vasta 128 tai jotain. Liivimekkoja ja trikoisia sekä juhlapaitoja.
Itse kaipaisin todellisia lasten vaatteita vähän isommissa koissa eli 130-140 koska tuonkokoisia 6v lapsia on ja heille myydään lähinnä teini vaatteita. Varsinkin tytöillä ongelmana. Nättejä college hameita ja mekkoja sekä tarpeeksi pitkiä paitoja normaaleita farkkuja joiden yöläpää on tarpeeksi korkea.
Tällä hetkellä ei oikein löydä collegemekkoja joitakin liivihameita on mutta sellaisia pikku myy hameita ei löydä mistään joten olen niitä tehnyt itse. Tosikivan näköinen 3v tytöllä kun on tuollainen polven yläpuolelle ylettyvä mekko ja hivenen alpäin levenevät college housut. Olen käyttänyt kahta eri väriä asussa esim kahta eri vaalean punaista tai kirkkaanpunaista ja oranssia.
Se vika käsityönä tehdyissä on että sopivat harvan kukkarolle. Ymmärrän että tekeminen on hitaampaa ja palkkakulut yms. mutta moni hinnoittelee itsensä ulos. Virossahan ne sinunkin tuotteet tehdään, kuitenkin?
ja edelleen lisää otetaan ilolla vastaan:)
Ja Kiova,ei todellakaan tehdä Virossa;) Vaan ihan kotiompelimossa lastenhoidon ohella:) Tervetuloa tutustumaan sirkukseen jos epäilyttää:) hmmm..uloshinnoittelusta..tällä hetkellä mihin ompelen,maksaa käsityönä valmistetut luomupuuvilla collegeasut ja pellavaiset kokoasut 20 eurosta ylöspäin..joten en voi sanoa että kaikki hinnoittelee itsensä ulos..H&M hinotihin on vaikea kyllä yltää jos sitä tarkoitit
Tällä hetkellä ompelen siis jo lastenvaatefirmalle,tarkoitus on pikkaisen laajeta vaan,joten valikoiman pitäisi pysyä suppeana.
Mutta kiitos teille:)
olen kans ihastunut noihin katvigin vaatteisiin.. Kaipaisin värikkäitä perustrikoovaatteita sopuhintaan. Aina ei se oma ompelujälki ole kaikkein parasta ja olisi kiva ostaa mieleisiä vaatteita kaupasta.