Lastenvaatemallistoa suunitellessa
Kysyn Teiltä hiukan apua.Millaisia käsityönä valmistettuja lastenvaatteita toivoisitte? Mikä on kaupoissa kivenalla tai minä puutuu,minkä ostaisitte mieluiten käsityönä tehtynä?
Ensimmäinen kysymys tulee tyttöjen kesäisestä farkkutakista.Suunnitteilla on valkoinen farkkutakki jossa mansikoita helmassa ja mansikkanapit.Onko valkoinen liian arka,tuhoon tuomittu juttu? Itse olen tytöille kyllä valkoisia farkkutakkeja ostanut,mutta malliston pääasiahan on meillyttää kuluttajaa,ei vain minua:)
Ja toinen väreistä..Mitkä värit ovat kaivattuja ja mitä kivaa toivotaan isommille pojille 100-128 cm kokoisille?
Kiva jos joku jaksaa vastata:)
Kommentit (25)
kiitos,tuosta oli jo apua:) Värit luultasimmin tulee olemaan beigeä,ruskeaa,vaaleanpunaista,vaaleansinistä jne kun pellava ja puuvilla on materiaalit..varsinkin pellavissa on värit aika rajattuja. Printit on omakin kauhistus,perustarkoitus on tehdä vanhahtavia,rauhallisen näköisiä vaatteita:)
Yöpuku, siis terällinen koko potkupuku, lähinnä koosta 80 ylöspäin olis kaivattua, ei tunnu löytyvän mistään...
Rennot oloasut, paksummasta gollegesta tehdyt pusero ja housut.
Nyt ei enempää tule mieleen, mut noi on sellaiset jokka ois ainakin mun mieles kaivattuja...
Meillä kun on esikois tyttö ja ikää nyt melkein 11kk ja käyttää kokoa 80-86cm ja hänelle on todella vaikea löytää terällisiä yöpukuja ja sit näihin kylmempiin ilmoihin ois mukava saada hieman paksumpaa vaatetta päälle, kaikki tuntuu olevan aina niin ohuita et joutuu välillä harrastamaan kerros pukeutumista sisälläkin...
-Girl-
varsinkin poikien vaatteisiin väriä!
Raikasta vihreää (ei tummaa), punaista, oranssia jne..
Ei pelkkää mustaa ja sinistä, saa toki noitakin olla.
Tytölle sellaisi vanhanajan röyhelö housuja ja mekkoja!
Siis yksinkertaisen näköisiä, mutta ne röyhelöt/kirjailut helmoissa:)
Ja mielellään niihin sopivat asusteet, hatut,huivit jne..
Valkoisen farkkutakin mansikoilla ostaisin itse ainankin:)
Itse haluaisin tytölle mekkoja joissa myös alushame, pitsireunainen joka näkyisi hiukan alta.
Ja palmikkoneuleet ehdottomasti!
Yöpukuja en osta kokopukuina koska meillä lapsilla isot jalat ja ne joissa umpinaiset jalkateräosat, on aina liian pieniä muuhun kokoon nähden.
Eli itse tykkään just vanhasta romanttisesta tyylistä tytölle:)
Esim. 2-osainen paita ja housut setti pellavasta, väreinä savunsininen ja beige.
Asukokonaisuudet joihin voisi ostaa pitkälahkeiset housut (rento malli), shortsit, lappuhaalarit, lyhyt- ja pitkähihaisen paidan, kesätakin yms, yhdistellen kahta-kolmea eri hillittyä väriä. Kukin ostaja oman tarpeen mukaan :) Kaikki ilman printtejä tietenkin.
Yksinkertaisen tyylikäs kevät-syksytakki. Ei fleecevuori/polyamidi -yhdistelmä vaan tukeva siistimpi kangas molemmin puolin. Esim se beige-savunsininen olisi ihan unelma =)
Nämä nyt tulee ensimmäisenä mieleen..
Olisin myyty, jos olisi tarjolla pienelle pojalle merimiespuhu läppäkauluksella, aiheesta saisi tehtyä hienomman juhlaversion sekä myös rennompia käyttövaatteita merihenkiseen teemaan. Ja tytölle sitten vastaavasti merimiesmekko.
Pieni poika kun meillä on, niin vastaan lähinnä mitä olen jo ehtinyt kaivata, vaikka poika vasta vauva. POikavauvoille löytyy vielä suht. kivoja vaatteita, mutta isommat (yli 80 cm) poikien vaatteet muuttuvat tosi ankean näköisiksi ja värisiksi. Niinkuin joku muukin tässä ketjussa, minäkin toivoisin pojille kirkkaita kauniita perusvärejä, punaista, sinistä, vihreää (ei armeijasävyä, eikä tummaa), eikä kuvioina mitään lohikäärmeitä tai " mootoripyöräjengi" kuoseja.
Vaikka meillä ei tyttöä ole, niin tuo farkkutakki kuulosti todella ihanalta. Tosin väri varmaankin kannataisi olla joku joka ei ole niin herkkä. Meillä on varottu valkoista väriä jo pitkään, sääli vaan että perusbodyt yleensä ovat valkoisia.
Edellinen mainitsi tuosta meriaiheesta. Viime kesänä sain ostettua merimiespuvun sekä merimiesbodypuvun ja ne olivat ihania. En tiedä onnistunko tänä kesänä löytämään vastaavia, kun nyt pitäisi löytää isompia kokoja.
Poikien värit ovat laajentuneet tänä vuonna, mutta kuten moni jo mainitsi niin sinistä hieman eri sävyisenä kuin perinteiset tumman ja vaaleansininen, vihreä, oranssi. Meillä alkaa kaappi olemaan nyt täynnä ruskeaa vaatetta, kun tuohon ruskeaan hurahdin ja olen nyt ostanut melkein kaikki ruskeat vaatteet mitkä olen löytänyt :-)
Sitten vielä vastakysymys:
Oletko suunnittelemassa kaupan/nettikaupan perustamista vai oliko tämä yleinen mielipide kysely?
Jos olet perustamassa nettikauppaa, niin tervetuloa, sillä olen suurkuluttaja nettikaupoissa ja tuntuu siltä että olen käynyt jo kaikki läpi ja kaipailen lisää uusia kauppoja, niitä tuntuu tulevan aika hitaasti tai sitten en ole löytänyt niitä.
Jos minulta kysytään, niin pännii, kun monet lastenvaatemallistot ovat vaaleansinisiä/sinisiä ja vaaleanpunaisia/punaisia. Mekon voi tehdä sinisenä, punaisia housuja voivat käyttää pojatkin. Minä en osta juuri koskaan " perinteisen värityksen" lastenvaatteita. Reippaat perusvärit toimivat molemmilla, Marimekon lastenvaatemallisto on väritykseltään hyvä esimerkki. Pääosin yksiväriset vaatteet ovat helpoiten yhdisteltävissä, vaatteiden detaljit voivat olla värikkäitä tai kirjavia. Tytöille toivoisin ruskeita, vihreitä, keltaisia enemmän.
Valkoinen farkkutakki olisi kaunis, mutta en ostaisi ainakaan omalle n.2-vuotiaalle käytännön syistä. Neule/villatakeista on ollut vähän valikoimaa viime aikoina, etsin tytölleni " parempaa" villatakkia, jonka voisi pukea kyläillessä tai juhlissa mekon päälle.
ja värit puhtaita perusvärejä. Materiaalin oltava vähintään 60 asteen pesun kestäviä.
Ihan peruslasten vaatteita kokoon 130 asti. Kyllä lapset kerkeää olla
teineja sitten isompana.
Näistä oli hirveästi apua jo! Tarkoitus on laajentaa toimia oman pienen malliston kautta jota jälleenmyytäisiin kauppoihin ja nettikauppoihin.Mutta alkaa ajatus kutkuttamaan josko pientä myyntiä voisi nettisivujenkin kautta tehdä...
Erilaisia pyhätakkeja lapsille, niin talvikäyttöön kuin muihinkin vuodenaikoihin sopivia. Pojille saa etsimällä etsiä vaikkapa hauskoja ja kivanvärisiä (vuorillisia) duffeleita -tarjolla on vain tummaakin tummempaa väriä, mutta ei esim. syvänpunaista tai oranssia. Aina ei jaksa(isi) ompelukonetta laulattaa...
Toinen, mihin olen hurahtanut ovat flanelliset yöpuvut :) Pojille kaulukselliset pyjamamallit, tytöille mekkomallit, joissa helma yltää lattiaan.
Väreistä suklaanruskea, oliivinvihreä, poltettu oranssi, savunsininen ja -harmaa! Sekä tytölle että pojalle.
Rentoja housuja ja paitoja, siis esim. ei kauluksellisia vauvalle. Raitoja ja perusvärejä. Perusmekkoja kivoissa väreissä, ei vaaleanpunaista rimpsua aina...
Itse kaipailen vaatteita joissa ei olisi välttämättä mitään erityisempiä merkkejä, tekstejä eikä kuvia. Jos vaatteet vielä sopisivat sekä tytölle että pojalle, niin aina plussaa!
Yksikertaisen mallista liivimekkoa(ei lappuhaalarisoljilla) tytöille,niihin pari erilaista kangasvaihtoehtoa johon puseroita ja bootleggareita.
Pojille perusvaatetta ilman tekstiä,liekkejä ja hirviöitä.
Eli sellaisia housuja joissa saa HELPOSTI kiristettyä vyötäröä. Sekä farkkuja, sammareita että collegehousujakin. Lindexistä olen parit säädettävät farkut löytänyt, mutta muuten tyttö kulkee " lököhousuissa" , kun ei jalassa kunnolla pysy.
Ja mä kaipaisin neuleita! Takki mallisia sekä paitoja, ruskean eri sävyt tyttömäisinä =)
Siellä paljon todella värikkäitä lasten vaatteita...joissa kivoja raitoja ym. kuvia ja myös yksivärisiä. Ruskeita, oransseja, selkeää vihreää ym.
Esim. www.idat.de ja katvigin vaatteet myös hyviä. Käy pojille ja tytöille
Anteeksi...taitaakin olla tanskalaisten suunnittelemia. =) Mutta ruotsissa vastaavia paljon. Muutenkin tuntuu että rapakon toisella puolella puetaan lapset paljon värikkäämpiin vaatteisiin kuin meillä. Meillä ollaan jämähdetty näihin vaaleanpunaisiin ja vaaleansinisiin. =) mutta tälläisiä vaatteita itse kaipaisin...tietenkin kohtuuhintaisina. =D
Tuo IdaT värivalikoima on mahtava. Ihastuin siihen kun löysin niitä suomalaisesta nettikaupasta. Onneksi löytyi suomesta, sillä olen huono tilaamaan ulkomailta, kun kielitaito on mitä on. Vielä kun löytäisi tuota katvig sarjaa jostain suomalaisesta nettikaupasta, niin saisi vaatekaappiin jälleen jotain uutta :-)
Kir@, jos toteutat täällä olleita ehdotuksia ja hinnat ovat kohtuulliset, niin minusta taitaa tulla asiakas sinun kauppaan tai kauppaan joissa tuotteitasi myydään.
Housuihin kapeita malleja. Reippaita, raikkaita värejä, kuoseja. Vihreää, punaista, oranssia. Pienillä yksityiskohdilla saisi persoonallisia käyttövaatteita. Erottuisi tummasta " örkkimassasta" .
Vielä saa lisää antaa mielipiteitä mielellään:)
Meillä on kohta 3v poika ja kovasti olen etsiskellyt sellaisia mukavia collegehousuja/olohousuja (kotiin/haalarin alle...), mutta kovin vaikea on löytää sellaisia, mitkä silmää miellyttää. Yksinkertaisia, hyvin istuvia, yksivärisiä malleja en ole löytänyt mistään.
Ylipäänsä sellaiset rennot ja mukavat (mutta myös tyylikkäät ja laaadukkaat) vaatteet olisivat tervetulleita. Väreiksi ruskea, vaaleansininen, punainen, keltainen, vihreä jne.
Minkälaisia ovat laadultaan nuo IdaT:n tuotteet? Entä mitoitukseltaan?
Itse kaipaisin kauniita palmikkoneuleita, persoonallisia wanhan ajan vaatteita jne.
Valkoisen farkkutakin taitaisin jättää kauppaan, mutta mansikkateema kuulostaa kivalle :)
Pojan vaatteisiin kaipaisin lisää beigeä, ruskeaa ja oranssia, myös ulkovaatteisiin! Sinisen ylivalta poikien vaatteissa on alkanut kyllästyttää... Kaipaisin pojille myös reippaita vaatteita, joissa ei kuitenkaan olisi valtavia hirviö- yms. printtejä.