Kuinka monella on ollut vain yksi seksikumppani?
Toisessa topicissa käsiteltiin sitä, miten nykyajan naisilla on usein ollut monia kymmeniä seksikumppaneita. Löytyykö meitä muunlaisia kuinka paljon, eli joilla on ollut vain yksi seksikumppani?
Minä aloitan. Olen 32-vuotias ja olen aviomieheni kanssa ollut yhdessä 18-vuotiaasta saakka. Kummallakaan ei ole ollut muita seksikumppaneita. Tosin avioliittoon saakka ei säästelty, vaan aika lailla heti seksipuuhat aloitettiin. Olen tyytyväinen seksielämäämme, seksiä on tarpeeksi, se on monipuolista, kokeilevaa ja molemmat tyydyttävää. Tiedän, että olemme harvinaisuuksia, mutta löytyykö palstalta muita?
Oletko joskus miettinyt minkälaista olisi harrastaa seksiä jonkun muun ihmisen kanssa? Tottapuhuen joskus mietin, että tuleeko miehelleni (tai minulle) joskus olo, että jotain on jäänyt kokematta kun on vain yksi seksikumppani, mutta ne asiat käsitellään sitten jos ajankohtaiseksi tulee (toivottavasti ei tule).
Kommentit (34)
Joo, ikää 35 kummallakin ja toistemme ainoita petikumppaneita. Tavattiin 20-vuotiaina kun aloitettiin opiskelemaan samaa alaa, eikä kummallakaan taustalla mitään uskovaisuutta, seksiä vain avioliitossa/parisuhteessa tms.
Erosin noin vuosi sitten pitkäaikaisesta poikaystävästäni ja avopuolisostani, jonka kanssa olin seurustellut 11 vuotta, eli siitä asti kun olin 17 vuotta. Olimme toistemme ensimmäiset seksikumppanit ja pakko myöntää, että toisinaan suhteen aikana vähän mietitytti, että jäänkö jostain paitsi, jos olen hänen kanssaan koko loppuelämäni. Eromme jälkeen minulla on ollut seksiä kahden muun miehen kanssa. Nyt kun on vertailukohtia muihin, sanoisin seksin exäni kanssa olleen yleisesti ottaen todella hyvää. Tokihan pitkään suhteeseen mahtuu kaikenlaisia seksikertoja, parempia ja huonompia, mutta en sanoisi, että olisin varsinaisesti jäänyt mistään paitsi, vaikka olisinkin koko loppuelämäni harrastanut seksiä vain exäni kanssa. Ja tarkennuksena vielä, että seksi myös näiden molempien muiden miesten kanssa oli suorastaan mahtavaa, mutta niin oli myös exäni kanssa parhaimmillaan.
Täytän tänä vuonna 50 ja tapasin vaimoni 24-vuotiaana, eikä ollut suhteita ennen sitä (eikä myöskään avioliiton aikana)
Itse pidän kyllä tilannetta itselleni optimaalisena. Ei sillä, että seksissä tai suhteissa olisi jotain väärää, mutta itseni tuntien helpommin ajattelisin, mitä elämäni olisi ollut, jos olisin jäänyt johonkin kariutuneeseen ensirakkauden suhteeseen. Jotkut ilmeisesti siten ajattelevat toisinpäin, mitä jos olisinkin ollut jonkun toisen tai jopa useiden kanssa.
Ei ole ollut mitään kymmeniä, mutta kuitenkin useampia, niin tahdon lohduttaa teitä, jotka ajattelette, että olette jääneet jostain paitsi, että seksi on kyllä vaan swöeksiä, ei se oikein kumppanilla muutu. Seksi on toki ihanaa, mutta omasta päästä kiinni.
Samalla maksullisella olen käynyt. Nyt tosin hiipunut sekin homma. Ilmeisesti jättäytymässä tuosta nuoruuden tienestistä eroon, kun valmistui ja siirtymässä työelämään. Mutta tosiaan yksi ainoa minulla vain ollut, vaikka eihän se oikeaa rakkautta ole ollut. Kuitenkin olemme oppineet tuntemaan toisemme ja jopa viihtyneet lyhyinä hetkinämme. Eräänlainen ihmissuhde tuokin, vaikka hieman erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Samalla maksullisella olen käynyt. Nyt tosin hiipunut sekin homma. Ilmeisesti jättäytymässä tuosta nuoruuden tienestistä eroon, kun valmistui ja siirtymässä työelämään. Mutta tosiaan yksi ainoa minulla vain ollut, vaikka eihän se oikeaa rakkautta ole ollut. Kuitenkin olemme oppineet tuntemaan toisemme ja jopa viihtyneet lyhyinä hetkinämme. Eräänlainen ihmissuhde tuokin, vaikka hieman erilainen.
Tämä oli hauska, vaikkakin misogynistinen.
Mistä tiedät mitä miehesi puuhaa kodin ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut mitään kymmeniä, mutta kuitenkin useampia, niin tahdon lohduttaa teitä, jotka ajattelette, että olette jääneet jostain paitsi, että seksi on kyllä vaan swöeksiä, ei se oikein kumppanilla muutu. Seksi on toki ihanaa, mutta omasta päästä kiinni.
Kyllä se kumppanista muuttuu. Toiset ajattelevat vain itseään (mies). Toisen kanssa se vaan natsaa ja toisen kanssa ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hauska, vaikkakin misogynistinen.
Mitä naisvihaa tuossa muka oli? Olemme olleet toisillemme tärkeät ihmiset.
Olin 16v kun tapasin mieheni ja nyt olen 59v. Hän on elämäni ainoa petikumppani, mutta hänellä on ollut muutama ennen minua. (Hän on minua paljon vanhempi.)
En koe jääneeni mistään paitsi. En katsele muita miehiä "sillä silmällä." Olemme tyytyväisiä toisiimme eikä ole kiinnostanut katsella ympärille.
Tapasin vaimoni kun olin 25 vuotias ja näin aika ujona miehenä ei oikein tullut mahdollisuuksia kokemuksiin sitä ennen.
Vaimoni kanssa kyllä sitten mentiin seksiin heti ja seksielämä on sen jälkeen jatkunut jo pari vuosikymmentä oikein hyvänä ja aktiivisena. Vaimollani oli muutama kokemus ennen minua mutta ei mitään vakavaa tai pitkäaikaista.
En koe että olisin jäänyt jostain paitsi koska mitä vertaa moniin muihin niin seksielämämme on kyllä ollut varsin hyvää myös lapsiperhearjen keskellä ja edelleen molemmat arvostamme sitä yhteistä aikaa ja fyysistä läheisyyttä. Otamme myös usein irtiottoja arjesta hotelliviikonlopuilla ja pienillä matkoilla ja silloin runsas seksi kuuluu aina itsestään selvästi asiaan.
Eli jos on enemmän kuin yksi, onkin äkkiä kymmeniä vai mikä logiikka tässä nyt oli?
Olen 33 v. ja 9 vuotta asti ollut yhdessä saman ihmisen kanssa, molemmat oltiin neitseitä tuota ennen. Ei olla myöskään mitään uskiksia tai lahkolaisia, en nyt vain sattunut tapaamaan mitään mielenkiitoista ihmistä tuota ennen.