Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro okt-rakennus kokemuksiasi!

Vierailija
14.04.2013 |

Alamme todennäköisesti rakentaa omakotitaloa. Kerro omat kokemuksesti, mikä yllätti positiivisesti, mikä taas negatiivisesti. Mitä kannattaa ottaa huomioon ehdottomasti. Talotoimittajasi? Millainen paketti?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin te siis ette ala rakentaa vaan te olette tilaamassa talopakettia? Ne ovat kaksi täysin eri asiaa.

Varautukaa vähintään 20 000 euron budjettiylitykseen siltikin, vaikka olette jo varautunut kaikkeen.

Vierailija
2/2 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ensin pitää selvittää teille sopivin vaihtoehto: talopaketti (seinät ja katto, kaikki tehdään/teetetään itse), avaimet käteen talo (joku tekee talopaketista talon) tai valmistalo (älväri tms joka tuodaan valmiina). Tai kivi vai puutalo?? Em vaihtoehdot koskee lähinnä puutaloja, kivi (harkko) taloissa arkkitehti tekee suunnitelmat teidän kanssanne, joku tuo harkot tontille ja joku rakentaa niistä talon. Senkin voi toteuttaa avaimet käteen jos on rahaa... pk seudulla n 3000€ neliöltä.

Kaikki lähtee tontista ja kunnan rakennussäännöksistä. Pyydän - jälleen kerran - valitsemaan talon joka sopii tontille. Olen väsynyt näihin tasamaan taloihin jotka on pakotettu rinteisiin ja päinvastoin.... kunnan päättäjätkään ei aina välitä siitä miltä lopputulos näyttää!!

Me olemme rakentaneet 2 taloa, puutalon suunnittelimme ja rakensimme itse (tilasimme elementit tehtaalta), kivitalossa apuna suunnittelussa oli arkkitehti. Itse tehtiin niin paljon kuin pystyttiin. Lisäksi olen suunnitellut yhden muualle toteutetun talon ja valmiina on jo suunnitelmat sille omalle viimeiselle talollekin:)

Meille rakentaminen on harrastus päivätyön ohella:) Hyvin on selvitty 4 lapsen kanssa ja avioliitokin voi oikein hyvin raksoista huolimatta. Budjetti kannattaa tehdä tosi väljäksi - rakennusvuoden aikana hinnat nousee vähintään 10% + vielä virhemarginaalia vähän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla