Mies ei tee mitään
Ongelmani on se että mies ei auta minua yhtään, hoidan kaiken yksin pesen pyykit tiskaan siivoan päivät pitkät hänen jälkiään. Meillä on myös 5 kk vanha vauva jonka hoidan aivan yksin, mies ei ole vaihtanut tytölle vaipan kuin kerran.. Mies käy töissä joten on kuullemma oikeutettu makaamaan kun on kotona. Tuntuu että voimat loppuu kun en koskaan saa omaa aikaa, Onko minulla oikeutta pyytää mieheltä apua vaikka hän käy töissä ja maksaa meidän elämisen?
Kommentit (33)
Vinkkinä. Jos miehen mielestä kotona lapsen kanssa on niin helppoa niin hänhän voi hoitvaa vauvaa iltaisin parituntia kun se ei ole työtä tai muutenkaan raskasta...
Muuttakaa systeemiä niin, että miehen palkasta maksetaan laskut ja sinun vanhempainrahasta ruokaostokset.
Meillä mies tienaa saman verran kun sun. Mulla ei oo käynyt pienessä mielessäkään, että oisin jotenkin heikommassa asemassa siksi etten saa palkkaa. Hyvä vihje tuo, lähde kirjastoon tms, vaikka vauvan nukkuessa, niin joutuu mies olla vastuussa. Ja maksakaa laskut ja varsinkin ne ruoat puoliksi, tai edes sen mitä pystyt, niin ei pääsd sanomaan että elättää sut. :/ Äläkä anna viilata linssiin, monesti nainen maksaa perheen ja lasten jutut yksin, ja on aina peeaa, ja nuo miehet ostelee harrastusvälineitä... Ym kivaa...
Jatkan että tuo aika paljon että maksatte kalliit laskut sun rahoista, ja miehen rahoista ruoat. En usko että menee lähellekkään tasan. Tuo 24:n ehdotuskin on hyvä, että sä maksat ruoat jatkossa...?
Vierailija kirjoitti:
Ap miten miehesi on perustellut?
11 vuotta on ollut aikaa tehdä asialle jotain. Onkohan mies tähän mennessä muuttunut apuhenkilöstä täysivaltaiseksi kansalaiseksi.
Mitä mies sanoo kun otat asian esille?
Itsehän olet ukkosi valinnut, joten turhaan valitat.
Ihan yhtä hyvin se poikalapsikin osaisi auttaa kotitöissä jos se siihen opetetaan.
Hienosti olette mammat jengillä päättäneet mihin tuokin 5-kuukautinen ihmistaimi tulee aikansa käyttämään kunhan tolpillaan pysyy.
(Meillä exän kanssa nyt 2-vuotias tytär, ja selkeääkin selkeämpi 50-50% työnjako lapsen suhteen.)