Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee mitään

Vierailija
07.10.2013 |

Ongelmani on se että mies ei auta minua yhtään, hoidan kaiken yksin pesen pyykit tiskaan siivoan päivät pitkät hänen jälkiään. Meillä on myös 5 kk vanha vauva jonka hoidan aivan yksin, mies ei ole vaihtanut tytölle vaipan kuin kerran.. Mies käy töissä joten on kuullemma oikeutettu makaamaan kun on kotona. Tuntuu että voimat loppuu kun en koskaan saa omaa aikaa, Onko minulla oikeutta pyytää mieheltä apua vaikka hän käy töissä ja maksaa meidän elämisen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus. Sitä paitsi etkös sinä saa vanhempainrahaa?

Vierailija
2/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sovitte rahan- ja työnjaosta ennen lapsen tekoa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuliko yllätyksenä, vai odotitko naimisiin mennessäsi jotakin muuta?

Vierailija
4/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehesi tienaa? Jos tienaa tarpeeksi, palkkaa siivooja kotiin. Jos ei tienaa, lemppaa pihalle niin kotityöt vähenee ja kun lapsi on isompi, alkaa viettää viikonloppuja isällään niin saat omaa aikaakin. Win-win.

Vierailija
5/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tienaa paljoa noin. 2000 € kuussa. Kyllä saan vanhempainrahaa

mutta melkein kaikki menee laskuihin eikä käteen jää juuri mitään. Mies lupasi ennen lapsen syntymää että hän auttaa minua hoitamisessa mutta eipä auttanut teki vain omia juttuja koko isyyslomansa ja minä otin vastuun vauvan hoitamisesta. Tuntuu että hän pääsee niin helpolla kun itse olen aivan poikki.

Vierailija
6/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne vanhempainrahalla maksetut laskut sitten liity teidän yhteiseen talouteenne? Vai onko elättäjä teidän mielestänne vain se, kenen tililtä maksetaan ruokakauppalasku?

Vierailija
7/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää sanoa tämä näin suoraan, mutta miehesi ei rakasta sinua. 

Vierailija
8/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus pyytää apua.

Onko lapsesi tytär? Tyttäret usein auttavat äitiään kotitöissä.

Itse olen vähän samassa jamassa. Olen ainut nainen tässä talossa ja mieheni ja koululaiset lapseni (pojat) vain sotkevat, ja minä siivoan heidän jälkiään ;). Ennen lasten tuloa oli vain yhdet sukat lattialla ;)

Tsemppiä!

Vierailija
9/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vaan, että lähet viikolopuksi lepäämään ja saa yksin hoitaa lastanne.

Teet miehelle palveluksen kun pakotat tutustumaan kunnolla lapseensa ja samalla huomaa kuinka raskasta on lapsen hoito. 

Vierailija
10/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä liittyvät, maksan sähkölaskut vauvan vaatteet ja tarvikkeet vakuutuksen jne.. Mutta miehen mielestä hän elättää minua koska maksaa ruuat..

Vierailija
11/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 23:08"]

Onko lapsesi tytär? Tyttäret usein auttavat äitiään kotitöissä.

Itse olen vähän samassa jamassa. Olen ainut nainen tässä talossa ja mieheni ja koululaiset lapseni (pojat) vain sotkevat, ja minä siivoan heidän jälkiään ;). Ennen lasten tuloa oli vain yhdet sukat lattialla ;)

Tsemppiä!

[/quote]

Ei helvetti. On feminismillä vielä työnsarkaa. Ei oikeasti kukaan nainen voi kirjoittaa noin.

Vierailija
12/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 22:58"]

Mies ei tienaa paljoa noin. 2000 € kuussa. Kyllä saan vanhempainrahaa

mutta melkein kaikki menee laskuihin eikä käteen jää juuri mitään. Mies lupasi ennen lapsen syntymää että hän auttaa minua hoitamisessa mutta eipä auttanut teki vain omia juttuja koko isyyslomansa ja minä otin vastuun vauvan hoitamisesta. Tuntuu että hän pääsee niin helpolla kun itse olen aivan poikki.

[/quote]

Mihin sinä tai tyttäresi tarvitsette miestä? Hän ei tienaa, ei tee kotitöitä, ei hoida omaa lastaan. Mihin häntä tarvitset? 

Vierailija
13/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 23:11"]

kyllä liittyvät, maksan sähkölaskut vauvan vaatteet ja tarvikkeet vakuutuksen jne.. Mutta miehen mielestä hän elättää minua koska maksaa ruuat..

[/quote]

Älä syö niitä miehesi ostamia ruokia.

Vierailija
14/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi voi jättää lapsen vaikka vähäksi aikaa miehelle.

Käydä lähikaupassa tai kirjastossa tai jossakin muualla lähellä, "tekosyyn varjolla", helpompi mennä yksin, kun vauva nukkuu yms.

Näin minä tein alussa. Mies tottui ja suhde lapseen kehittyi, tuli kiinnostuneemmaksi lapsesta. Pian jo huomasin, että heillä on yhteisiä juttuja. Apua kannattaa pyytää omilta vanhemmilta tai anopilta, niin pääsee vaikka uimahallille. Aluksi tioetenkin ovat arkoja hoitamaan, mutta pikkuisista aloituksista, lyhyistä ajoista oppivat. Näin ainakin meillä meni.

Vierailija
15/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tytär :) hänestä varmasti apua vanhempana! 

Vierailija
16/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanataa myös mennä kerhoihin esim. MLL tai seurakunnan äiti-lapsikerhot ja kaupunkien avoimet leikkipuistot. Sieltä saa muita samassa tilanteessa olevia tuttuja. Myös joissakin työväenopistoissa on vauvamuskareita edullisesti. Piristystä mulla ainakin arkeen äitiys- ja vanhempainvapaalla ja myöhemmin hoitovapaalla toi kaikenlainen "mammaseura". Yhdessä on helpompi ja tukea toisilta äideiltä saa ihan hurjasti.

Vierailija
17/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa saanut paljon harvinaisen typeriä vastauksia!

Meillä tuossa elämänvaiheessa sovittiin niin, että iltaisin ja viikonloppuisin molemmilla oli oikeus vapaa-aikaan ja lepoon. Mies oli töissä kodin ulkopuolella, minä tein pitkää päivää lapsia ja kotia hoitaen. Illalla ja viikonloppuisin kotityöt ja lasten hoito jaettiin tasan. Mutta ei se systeemi itsestään syntynyt, minun se piti miehelle selvittää että myös minä tarvitsen lepotaukoja ja vapaata ihan samalla tavalla kuin mieskin. Kannattaa puhua asiasta ihan perin pohjin miehen kanssa, ei miehet itse tajua että kotona oleva vaimokin tarvitsee vapaa-aikansa.

Vierailija
18/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa saanut paljon harvinaisen typeriä vastauksia!

Meillä tuossa elämänvaiheessa sovittiin niin, että iltaisin ja viikonloppuisin molemmilla oli oikeus vapaa-aikaan ja lepoon. Mies oli töissä kodin ulkopuolella, minä tein pitkää päivää lapsia ja kotia hoitaen. Illalla ja viikonloppuisin kotityöt ja lasten hoito jaettiin tasan. Mutta ei se systeemi itsestään syntynyt, minun se piti miehelle selvittää että myös minä tarvitsen lepotaukoja ja vapaata ihan samalla tavalla kuin mieskin. Kannattaa puhua asiasta ihan perin pohjin miehen kanssa, ei miehet itse tajua että kotona oleva vaimokin tarvitsee vapaa-aikansa.

Vierailija
19/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tyttärestä on suuri ilo ;). Kerään muuten nuo sukat vapaaehtoisesti ;)

Vierailija
20/33 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Huomenna kun mies tulee töistä pistän hänet viettämään aikaa tytön kanssa ja lähden itse vaikka pienelle

kävelylle , katsotaan mitä mies siihen sanoo. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi