Seppälän koulukuvat
Mitä mieltä te muut olette Seppälän ottamista koulukuvista tai niiden laadusta? Itse olen aika pettynyt lapseni koulukuvaan. Lapsi tietenkin oli ihana mutta jotenkin valotukset oli ihan pielessä. Kuva oli tumma ja vääristi värejä tosi paljon. Verrattiin lapsen viimevuoden kuviin, jotka eri firmalta ja eroa oli aika paljon.
Kommentit (33)
Jepp, olen jostain muualtakin lukenut noista Seppälän kuvien laadusta. Kuva tosiaan oli tumma, lapsen vaaleat hiuksetkin muuttuivat paljon tummemmiksi ja tosiaan väri oli hailakka. Ryhmäkuva oli ihan ok, se otettiinkin eri paikassa jossa luonnonvaloa oli paljon. Ap
Joskus kuvat ovat järkyttävän huonoja, joskus taas ihan ok. Nyt tuli hyvät eskarikuvat, mutta viime vuonna aivan ala-arvoiset päiväkotikuvat (mm. silmälasit heijastivat kuvassa, yhden open silmät olivat kiinni..).
Itse en myöskään noista Seppälän kuvista niin perusta. Lapsilla oli viime vuonna sellainen kun Click&mix, ja oli paljon parempi laadullisesti ja vaihtoehtojen määrältään.
Tänä vuonna esikoisella oli taas tuo Seppälä ja oli taas pettymys. Tummat sävyt ja vähäinen koko valikoima. Kuopuksen päiväkodin puolella on onneksi tänäkin vuonna tuo Click&mix ja nyt kiittelenkin sitä, että päätin ottaa sisaruskuvan päiväkodilla enkä eskarilla. :)
Siskoni myös näytti lapsensa tarhakuvia, niissä oli oikeasti yksi kuva tärähtänyt. Onko ne jotain kotikuvaajia mitä siellä pyörii noita räpsimässä?
Koukuvat ovat suoraan sanottuna silkkaa sontaa. Aina on suu auki tai silmät kiinni tms. Lisäksi tuputetaan ties mitä kuvapakettia ja jos lasku on sekunnin myöhässä niin perintätoimisto on perässä. Kerran halusin vain luokkakuvan lapselle, niin lasta ei huolittu luokkakuvaan, koska ei oltu ottamassa mitään kuvapakettia.
samaa mieltä, sävyt ovat kovin tummat. Lapsen tummanharmaa paita on kuvissa musta (luokkakuvassa näkyy oikea sävy). Lisäksi pienten kuvien oikeaan reunaan ei ole jätetty lainkaan valkoista (olisi kiva leikata kuvat irti niin, että valkoinen reunus olisi ympäri kuvan eikä vain kolmella reunalla - ikävä antaa eteenpäin).
Palautukseen menee, en ole lainkaan tyytyväinen.
Tuosta unohdinkin sanoa, että toisella lapsellani (yläasteella) viime vuona hänen luokkalaisen tytön silmiä ei näkynyt kun lasit heijastivat juuri silmien kohdalle valon. Vanhemman lapsen tämän vuoden kuvia ei olla vielä saatu, jännityksellä odotan miltä ne näyttävät. Ap
Joo, siitähän tuli joku aika sitten telkkarista ohjelma, minkälainen monopoli sillä Seppälällä on koulukuvauksissa, kuvien laadulla ei ole väliä kun vanhemmat ei voi vaikuttaa siihen että koulujen kanssa on tehty vuosien sopimukset suurien lahjusten kera. Vanhempainyhdistysten pitäisi yrittää vaikuttaa asiaan että kuvaajaksi otettaisiin mielummin joku paikallinen yrittäjä, voisi hintakin vanhemmille olla halvempi ja kuvat parempia, vaikka koulu ei ehkä saisi niita isoja lahjuksia.
Täyttä sontaa. Toisen lapsen päiväkotikuvat olivat juurikin hukanneet, ja vaikka soiteltu perään, se tilausaika ummessa... Saa nähdä mitä tulee, taidetaan tänäkin vuonna palauttaa. Eivät osaa kuvata, eivätkä näköjään muutakaan. En ole tyytyväinen.
Ei ne muut firmat ole sen parempia; meillä kuvat otti tänä vuonna Fokusoiva ja ryhmäkuva oli niin päin p:tä etten ole koskaan nähnyt vastaavaa.
Seppälä ujutti meillä kirjekuoriin kuvakokonaisuuksia joita emme olleet tilanneet (otimme edullisimman paketin) ja saimme nähdä ison vaivan palauttamisessa. Ärsyttävä tapa pakkomyydä huonoja kuvia.
Joskus kuvat onnistuvat, joskus eivät. Viime vuoden ryhmäkuva oli satumaisen onnistunut ja hyvä, valaistus loi oikean tunnelman teemakuvaan ja jokaisella lapsella oli silmät auki sekä kiva hymy. Sitten taas tämänvuotinen...huhheijaa. Aikuisen silmälaseista peilaa jokin kameraan, lapset pöhöttyneen ja typerän näköisiä (ihan samat lapset kyseessä!), yhdellä silmät kiinni. Kuvauskulma jotenkin outo, kaikki näyttävät hassuilta. Ei ikinä uskoisi että saman paikan kuvaaja ottanut molemmat kuvat!
Mä soitin just koulukuviin ja kysyin, mitä teen huonolle vedokselle. tekevät kuulemma uudet. Kuva sinänsä on tosi onnistunut, siksi näen tämän vaivan. Tosin skannaan noi printit itselleni, jos vaikka eivät osaakaan tehdä niitä kunnolla ja käsittele kuvat sitten itse.
Seppälän kuvien taso vaihtelee, yksi lapsista on saanut aina teknisesti todella hirveet kuvat, ihan kuin ois pokkarilla otettuja.
Kannattaa tilata kuvat kotiin ja ottaa värikopiot. Palauta kuvat koska kuluttajalla on 14 päivän palautusoikeus. Näin saat 100% alennuksen
Oho. Mä luulin, että olen ainoa joka sen surkean laadun huomaa. Mieheni kun intti, että ihan hyviä on, älä narise blaa blaa.
Melkein teki mieli tehdä reklamaatio sinne. Ei yhtään olisi kiinnostanut maksaa niin paljoa kuvista, joissa lapsilla ei ole edes oikean väriset hiukset.
Meilläkin vaaleahiuksisilla lapsilla kuvissa melkein oranssit hiukset. Luokkakuvat otin ja pari yksittäiskuvaa, silti meni melkein 50 euroa kuviin :/
No onneksi joku muukin on huomannut saman! Tyttö ihmetteli kotona, että onko mulla äiti tosiaan ton väriset hiukset?? Tytöllä oikeesti blondi tukka ja kuvassa se oli punertava! Ei yhtään aidon näköinen.
Valitin ryhmäkuvan epätarkkuudesta. Ei kuulema voi tehdä asialle mitään.
Meillä oli eräänä vuonna aivan kummalliset mittasuhteet lapsen tarhakuvassa. Yksi työntekijöistä on oikeasti huomattavan paljon isokokoisempi muita aikuisia, mutta kuvassa he olivat kaikki samankokoisia, sekä keskirivissä istuvien lasten päät olivat huomattavasti suurempia kuin etu- ja takariviläisten. Todella epäreilua noille keskirivissä olleille lapsille, jos heidän kustannuksellaan on yritetty häivyttää kokoeroa työntekijöiden välillä. En keksi, mikä muukaan voi olla syynä tuollaiseen keinotekoisen optisen harhan luomiseen.
Erittäin huonoja ovat. Sen vielä ymmärrän, että kun kuvia otetaan siten että yhtä lasta kohden aikaa ei paljoa ole, ei lapsi aina voi olla niin onnistunut kuvassa.
Sen sijaan mitä en ymmärrä, on se miten surkea esim. valotus voi olla. Kuvia ei ilmeisesti käsitellä lainkaan, vaan tulostetaan ulos mitä sattuu eikä niiden laatua tarkasteta. Kuvien hinnan perusteella kuitenkin kuvien laadun pitäisi olla parempi.
Kuvat tosiaan on tummia ja värit hailakoita. Tuo pistettiin merkille jo viime vuonna. Saas nähdä, kuka tämän vuoden kuvat ottaa..