Miksi ette roudaa rattaita sisalle ja laita lasta sinne paikkareille. Ikkuna auki ja vahan lampimammin lapselle paalle. Niin mina teen aina kun on kovat pakkaset.
Kommentit (22)
näin minä taas teen kovilla pakkasilla, meillä kaikki viisi lasta ovat aina nukkuneet siellä, missä satutaan olemaan; tilanteen mukaan kotipihalla, bussissa, kylässä, puistossa jne.
ikkunaa avata. Sehän on ihan hirveää energian tuhlausta!
ei ainakaan luulisi :0 ???
ja tuleepahan tuuletettua kunnolla...
ap
Oli vissiin tavallista älykkäämpi ;) Ei vaan, yritin tuota kyllä kovilla pakkasilla, mutta eihän se onnistunut. Kun ei niin ei, vauva ei A)nukahtanut sinne sisälle, vaikka oli rattaissa ja ikkuna auki tai B) jos kovan yrityksen jälkeen nukahti, niin heräsi vartin päästä.
minäkin laitan lapsen omaan sänkyynsä.
että meidän sängyssä ei ole laitoja, jotka pitelisivät pientä mönkijää putoamasta.
eikä lämpene kunnolla ennen seuraavan päivän päiväuniaikaa. Täällä kun ollaan vähän pihejä lämmityksessä.
pakkasessa!
Jos tulee kylmempi niin sitten sisällä.
Lämpimästi vaan päälle, topattu pussi, huopa ym ja päälle tuulisuoja ja sideharso pakkasta " suodattamaan" .
Hetken päästä käyn kokeilemassa niskaa. Täällä on pakkasta -13 astetta eikä vauva nuku sisällä kuin maksimissaan puoli tuntia.
ja keinuttelin uneen. On toiminut kaikilla kolmella lapsella.
valvotteko kaikki yöt? Vai nukkuvatko vauvanne ulkona?
huone josta saa oven kiinni ja sitten ei isommat lapset voisi leikkiä vauvan unien aikana.
On tosi helppoa muita asioissa, joissa itsellä ei ole mitään ongelmia. Tee näin tai näin, niin minäkin teen ja onnistuu. Valitettavasti asia ei näin ole.
Meillä vauva nukkui päikkärit VAIN ulkona. Ja nukkui tosi hyvin. Entäpä yöllä? No täytyy myöntää, että yöksi en laittanut ulos vaikka mieli tekikin ;) Eli vauva nukahti pääosin vain syliin hytkyttämällä, yksi vaihe oli kun nukahti itsekseen, mutta se loppui lyhyeen kun vauva oppi kääntymään 4,5kk iässä... Eli hytkytin vauvaa sylissä ja kun nukahti, niin laskin sänkyyn. Illalla heräsi 30 minuutin välein siihen saakka kunnen minä menin myös nukkumaan, sitten heräilyt harveni, että heräili vain noin 1-2h välein.
Että kiitos kysymästä, meillä nukuttiin vauvavuonna yöt TODELLA huonosti.
Vierailija:
valvotteko kaikki yöt? Vai nukkuvatko vauvanne ulkona?
Pitääkö lapsi nukuttaa johonkin aina, vai eikö teidän lapset nuku ilman nukuttamista/ulkonaoloa?
Mun lapsi nukahtaa joko sohvalle tai sitteriin tai sängylle tai vaunuihin nukkumaan, ilman mitään nukutuksia. Hyvät päikkärit ottaa ihan itse...
sittemmin kun lapsia on tullut enemmän, on huomattu, että kyllä lapset oppivat sopeutumaan, kun on pakko, nukkumaankin.
tämän logiikan mukaan pitää kai sitten laittaa ulos pakkaseen yöksi.
Mutta me saatiinkin kaksi sellaista tytärtä jotka pitää nukuttaa, isompi osaa nykyään mennä jo itse nukkumaan ilman mitään sirkusta. Pienempi, 10kk nukahtaa päiväunille rattaisiin ulkona ilman sen kummempaa hyssyttelyä, mutta sisälle hänet pitää nukuttaa...illalla yöunille myös, ensin pitää sylissä tuuditta uneen, eikä onneksi herää kun lasken omaan sänkyynsä nukkumaan.
Vanhempaa tytärtä nukutettiin 2-vuotiaaksi asti, kunnes aloin odottamaan nurempaa enkä enää jaksanut väsymykseltäni sitä iltasirkusta. taistelujen kautta siitä päästiin onneksi :)
Lapset ovat erilaisia...
joilla on lapsia. Illalla nukutetaan tietty omaan sänkyyn, viereen tms. ja päivunille sitten ulos, rattaisiin tms.
älkää alkako nälvimään taas jos omat kullannuppunne sattuvat nukkumaan missä tahsa ja milloin tahansa!
Olisi kyllä kiva, jos olisi vanhojen puutalojen lasitettu kuisti/veranta.