Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olen lähettänyt jollekin s-postia, en uskalla lukea vastausta!

Vierailija
23.09.2013 |

Tää on niin hölmöä, luulotautisena sairastan ahdistuneisuushäiriötä ja kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja nyt havahduin siihen että saatan kysyä esim. huoltoyhtiöltä jostain jotain (sähköpostitse, koska en "uskalla" soittaa) mutta en uskalla (?!) LUKEA VASTAUSTA??! Tää on ihan järjetöntä, ja vielä tää että itse tiedostan että tää ei voi olla normaalia? Mitään virallista diagnoosia en ole siis ikinä saanut, googlettamalla olen löytänyt oireilleni sairauden (ensi mainitsemani jutut), voiko näitä sairastava itse nämä asiat tiedostaa?

Nyt olen siis kysynyt muuttofirmalta tarjousta mutta en uskalla avata sähköpostia jos ne vaikka on vastanneet siihen. Kyse voi olla myös tori.fi:n myynti-ilmoitukseta että kun ostajaehdokas kyselee niin ahdistun siitä että joudun jonkun tavaran oikeasti myymään ja TAPAAMAAN tämän vieraan ihmisen.

-hulluko-

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma! En ole esim. lukenut yli vuoden takaista hammaslääkärini lähettämää sähköpostia. Hammaslääkärikammoisena peruin ties kuinka monennen ajan, tein sen s-postitse enkä ikinä ole lukenut vastausta. Ei tää kyllä ihan normaalia ole, mutta "hauskaa" että jollain on sama ongelma! En olisi uskonut :D

Vierailija
22/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Meitä onkin näin paljon. Lohduttavaa, toisaalta. terv. nimimerkki "toinen hullu"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Sain juuri viestin Facebook kaverilta jonka poistinkavereista enkä uskaltanut avata sitä kun huomasin että alku oli: hei olit poistanut minut.... :D pelkään myös tekstiviestien avaamista. Jos lähetän viestin kaverille niin minun pitää laittaa puhelin äänettömälle ja väärinpäin etten kuule tai näe jos hän vastaa siihen :D

Vierailija
24/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHHH olen luullut olevani ainoa!!! Täällä siis yksi hullu lisää ilmottautuu! :D

Vierailija
25/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 21:50"]

Sama ongelma. Sain juuri viestin Facebook kaverilta jonka poistinkavereista enkä uskaltanut avata sitä kun huomasin että alku oli: hei olit poistanut minut.... :D pelkään myös tekstiviestien avaamista. Jos lähetän viestin kaverille niin minun pitää laittaa puhelin äänettömälle ja väärinpäin etten kuule tai näe jos hän vastaa siihen :D

[/quote]

Joo, mäkin käännän usein puhelimen väärinpäin ja laitan äänettömälle, jos olen just lähettänyt tekstarin (jollekin ei  niin läheiselle). Välillä vilkuilen puhelinta, että joko viesti tuli :D

terveisin toinen hullu

Vierailija
26/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin jännittää lähettää henkilökohtaisia viestejä opettajille, työharjoittelupaikkoihin tai jollekin muulle henkilölle, jonka kanssa pitää sopia jostakin tärkeästä. Kun näen, että vastaus on tullut, sydän alkaa hakkaamaan ja kaikki muutkin fyysiset jännitysoireet ilmaantuvat. Minäkin pelkään jonkinlaista moittivaa sävyä tai sitä, että henkilö on käsittänyt viestini väärin ja vastailee sen mukaan.

Kavereiden kanssa viestittelen sujuvasti, mutta uusien tuttavuuksien kanssa jännitän.

Vierailija
27/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 21:50"]

[/quote]

Mulla on ihan sama juttu puhelimen kanssa. Viesti lähetetty, ja sit heti puhelin pois päältä :)

Vierailija
28/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa mä luulin olleeni ainoa kuka ahdistuu meileistäkin :D Puhelinkammo muuttanut muotoaan. Tässä pohtinut, että hulluksiko sitä on tulossa.

Vierailija
29/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä!

Vierailija
30/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te hulluja. Tai ainakin tosi epäkohteliaita ja itsekkäitä. Ajattelette vaan, et minä, minä, minä vaikka toisessa päässä on ihminen, joka kaipaa ehkä vastausta tms.

Vierailija
31/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosiaankin oudolta, mutta ehkä tuohon sinun ongelmaasi voi olla joku syy ja sitä kautta voi löytyä ratkaisukin. En ole todellakaan mikään lääkäri tms., mutta tuli mieleen, oletko miettinyt voisiko sinulla olla:

- sosiaalisten tilanteiden pelko

- ocd eli pakko-oireinen häiriö (pakko toistaa järjettömiä asioita, kuten sinulla tuo sähköpostien avaamattomuus, pelko siitä mitä teko eli sähköpostin avaaminen voisi aiheuttaa, on myös ylimitoitettu siihen, mitä siitä voi todellisuudessa todennäköisesti seurata).

Eli toinen tai jopa jompi kumpi näistä yhdessä. Molempiin näihin häiriöihin on olemassa lääkkeitä ja terapioita, myös vertaisryhmiä, joista voi olla todella iso apu. Hae ihmeessä pikaisesti apua itsellesi, ansaitset todella parempaa kuin elämää pakko-oireiden ja pelkojen vankina! Voimia sinulle!

Vierailija
32/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 22:57"]

Ootte te hulluja. Tai ainakin tosi epäkohteliaita ja itsekkäitä. Ajattelette vaan, et minä, minä, minä vaikka toisessa päässä on ihminen, joka kaipaa ehkä vastausta tms.

[/quote]

Kyllä mä silti ne aina luen. Kun odotan jotain mahdollisesti ahdistavaa meiliä, niin voin tarkastaa spostin vartin välein. Et älä nyt kiehu, kyllä ne on jotkut muut ihmiset, jotka jättää vastaamatta.

Vierailija
33/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään avaa kirjeitä samasta syystä.

Vierailija
34/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ilmeisesti aina se joka jää kaipaamaan vastausta... 

Vierailija
35/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans sama... Facebookissakin jätän välillä viestit lukematta. Lisäksi vitkuttelen vastausten kanssa, kun ahdistaa että saan vaan lisää postia/viestejä ja taas joudun vastailemaan...

Puhelut ovat sitten asia erikseen. Joudun tsemppaamaan tosi paljon et saan aikaiseksi soittaa virallisempia puheluita esim joihinkin virastoihin. Sama töissä. En pysty soittamaan niitä jos joku (vaikka vaan aviomies) kuuntelee vieressä. Ahdistus ja menen sanoissani sekaisin. Pakko kuitenkin välillä soitella. En tiedä olenko sairas, keittiöpsykologeja paikalla?

Vierailija
36/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ei avaa laskujaan, mutta siihen syynä on useimmiten maksuhäiriöt tai niiden uhka. 

Muakin joskus jännittää avata joku sähköposti, tekstiviesti tai facebookin yksityisviesti, mutta avaan kuitenkin aina. Tuo, ettei kykene ollenkaan avaamaan, viittaa varmasti jonkinasteiseen pelkoon, joita 17 jo listasi. 

Vierailija
37/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen voi johtua? Mulla ihan sama!!

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 22:05"]

Muakin jännittää lähettää henkilökohtaisia viestejä opettajille, työharjoittelupaikkoihin tai jollekin muulle henkilölle, jonka kanssa pitää sopia jostakin tärkeästä. Kun näen, että vastaus on tullut, sydän alkaa hakkaamaan ja kaikki muutkin fyysiset jännitysoireet ilmaantuvat. Minäkin pelkään jonkinlaista moittivaa sävyä tai sitä, että henkilö on käsittänyt viestini väärin ja vastailee sen mukaan.

Kavereiden kanssa viestittelen sujuvasti, mutta uusien tuttavuuksien kanssa jännitän.

[/quote]

Vierailija
38/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, olen muuten "normaali" mutta mulla on sama homma. Ja esim. täällä av:llakin käy monesti niin etten uskalla tarkistaa vastauksia! Mulla toimii se kikka että soitan jollekin samalla kun avaan sen sähköpostin jos tiedän että siellä on jotain tärkeetä postia. Se puhelimessa puhuminen vie huomion pois siitä ahdistuksesta. Nimim. Hullu kun pullosta tullut :)

Vierailija
39/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan sama vika. En lue ja etenkään FB:ssa kun nyt siinä lähettäjä näkee milloin olen lukenut. Sit on niinkuin pakko alkaa kirjoittaan taas vastausta kun toinen tietää et olen lukenut. En myöskään useinkaan vastaa puhelimeen, kavereillekaan. 

Vierailija
40/50 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idea! Mä olen aina vaan kärvistellyt..t.21

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 23:34"]

Heh, olen muuten "normaali" mutta mulla on sama homma. Ja esim. täällä av:llakin käy monesti niin etten uskalla tarkistaa vastauksia! Mulla toimii se kikka että soitan jollekin samalla kun avaan sen sähköpostin jos tiedän että siellä on jotain tärkeetä postia. Se puhelimessa puhuminen vie huomion pois siitä ahdistuksesta. Nimim. Hullu kun pullosta tullut :)

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän