Hyppäsitkö lapsena twist-kuminauhalla (vistiä)?
Kommentit (47)
Kyllä ja olin hyvä siinä. Toisin kun ehkä luullaan olin melko ketterä joskus. Esim. viidennellä luokalla 152 cm ja 35 kg.
Juu. Tosi paljon ala-asteella. Niin koulussa kuin vapaalla. Oli nilkat, polvet, reidet. Kyllä hyväksi kehittyi ja muistan yhä yhden perussarjan. Nyt 53v.
Leikkien ja liikkeiden nimet varmasti vaihtelevat paikkakuntien mukaan, vaikka samasta onkin kyse. Itse muistan hyppineeni kumppaa eli kuminauhaa. Varmaan syntynyt tuo leikki siinä vaiheessa, kun kuminauhan saatavuus parantunut. Menihän sitä siihen monta metriä. Sittemmin unohtunut kun muuta on tullut tilalle.
just yks pv muistelin noita hyppykuvioita. voihan sitä aikuisernakin hyppiä. sisälläkin.
ja huh kuin ka korkealle sitä kuminauhaa nostettiin, ihan rintakehään asti. vaikeutui mitä ylemmäs nosto.
joo kevätostos oli uusi nauha. ainakin jotain viisi kuviota muistan nyt.
mennääks hyppii. kuuluin niin kevääseen.
Vierailija kirjoitti:
just yks pv muistelin noita hyppykuvioita. voihan sitä aikuisernakin hyppiä. sisälläkin.
ja huh kuin ka korkealle sitä kuminauhaa nostettiin, ihan rintakehään asti. vaikeutui mitä ylemmäs nosto.
joo kevätostos oli uusi nauha. ainakin jotain viisi kuviota muistan nyt.
mennääks hyppii. kuuluin niin kevääseen.
Joo ja se ilo kun pihamaalle suli ensimmäinen pälvipaikka missä saattoi hyppiä.
Mä niin rakastin twistiä. Olisi kiva jos harrastus heräisi uudelleen henkiin. Halpa ja hyvä liikuntamuoto.