Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyppäsitkö lapsena twist-kuminauhalla (vistiä)?

Vierailija
12.04.2013 |

Muistatko vielä hyppyjä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin, ihan sanoimme sitä twistiksi. Muistan joitakin nimiä myös: salmiakki, isosalmiakki, läskit, isot läskit

Vierailija
22/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypin. Muistan jonkun perussarjan. Oli nilkat, polvet, reidet. Tuli liikuttua, kun aina hypittiin välitunneilla ja vapaa-ajalla. Vm-73

Vierailija
24/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä murkku ikäisenä.

Vierailija
25/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Serkkuni yritti mulle sitä joskus selittää, olin aika pieni, alle kouluikäinen vielä, eli hän sitä osasi. Hän on syntynyt 1976, minä 1980, eikä minusta meidän koulun pihalla vistiä hypätty. Pitää katsoa, löytyykö joku Youtube-video.

Vierailija
26/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvää liikuntaa nykylapsillekin.

Vierailija
27/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ala-asteella hypittiin kaikki välitunnit. Muistan yhden sarjan vieläkin. N52

Vierailija
28/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli menokkaat, saksalaiset, suomalaiset ja japanilaiset. Vain menokkaat enää muistan.

Vierailija
29/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 60-luvulla, hyppää ylös alla.

Vierailija
30/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keski-ikäisenä se vaatisi suojukset ja kypärän.

31/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan niitä japanilaiset, ruotsalaiset ja suomalaisetkin. Ei vaan palaudu mieleen ne hyppysarjat. ap

Olen minäkin unohtanut jo lähes kaikki twistikuvioiden nimet, mutta "ruotsalaiset" muistan. Yhtä kuviota kutsuttiin meillä nimellä "intiaanit". Siinä piti astua nauhan päälle, mikä alkoi vyötärökorkeudella olla haastavaa. Lempikuvioni oli sellainen, jossa jalalla koukattiin taaempi nauha ristiin lähemmän nauhan ali.

Vierailija
32/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Mitä hel vetin uppia yhdeksän vuoden jälkeen.

Vierailija
33/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli menokkaat, saksalaiset, suomalaiset ja japanilaiset. Vain menokkaat enää muistan.

Mä vastasinkin jo mutta en muista tuollaisia maiden nimiä. Oli vain nilkat, polvet jne. Keväällä ihanaa, kun pääsi pälvipaikoille hyppimään. Koulussa oli katos, jossa metallitolpat. Sai toisen pään siihen kiinni niin riitti, kun oli yksi kaveri. Auttoikoham ehkäisemään osteoporoosia?

Vierailija
34/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vistiä? Se oli twistiä tai tvistiä.

Vierailija
35/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulet, salmiakki, kissansilmä.

Vierailija
36/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin hyppiä vielä, nimet vain unohtuneet. Olikohan jotkut hypyt nimeltään kertaukset🤔

Vierailija
37/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppäsin tosi paljon ja olin siinä erittäin taitava. Pääsin aina vähintään vyötäröön asti, joskus kainaloihinkin. Osaan vieläkin 53-vuotiaana nuo hypyt ja olen opettanut ne lapsillenikin. Myös narulla hyppäsin ja paljon ja siinä olen vieläkin niin nopea, että meidän nuorisolla meinaa silmät tippua päästä, kun hyppään hyppynarulla.

Kerro! Olen monet kerrat yrittänyt muistella, miten ne meni ykkösestä kymppiin, mutta en saa päähäni. Sen muistan korkeuksista, että ensin oli nilkat, sitten puolipolvet, polvet jne. aina vyötäröön tai taitavimmilla kainaloon saakka, mutta niitä askeilia tai kuvioita, niitä hyppyjä siis en. Vuosia twistiä kuitenkin hypin kavereineni siinä määrin, että niitä nauhojakin tuli kulutettua useampia puhki.

Vierailija
38/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu 80-luvun loppu ja 90-luvun alku, kesät hypittiin koulun välkillä ja kotipihoilla! Virhe oli "stiplu". Ja isossa porukassa oli neliöt ja kolmiot, jossa mentiin koko kierros.

Ostin aikuisena myös tvistinarun, en kyllä montaa kuviota muistanut;)

Vierailija
39/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhden perussarjan (tai mikä lie oli nimi) tuolloin 80-luvun alussa mutta miten sen nyt selittäisin tässä. Kääk!

Vierailija
40/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypättiin, 80-luvun alkupuolella. En muista mitään enää, nuo teidän antamat nimet ei soita kelloja yhtään. Muistan, että tosiaan kiinnitettiin tuolin jalkoihin sisällä. Alakertalaiset varmaan tykkäsivät:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän