Jos lesbot ja homot adoptoi, mitä ja ketä se haittaa?
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 22:43"]
Sä oot ite homo tai lesbovanhempi joka on adoptoinut ja yrität todistaa itsellesi olevasi oikeassa. Minä kuitenkin adoptoituna sanon, että adoptoidun lapsen identiteetin kehityksen kannalta on tärkeää kasvaa perheessä joka on hyvinkin valtaväestön mukainen, jotta se adoptoidun erilaisuus haittaa mahdollisimman vähän. Jos et ole itse adoptiolapsi et kykene itse ikinä ymmärtämään millaisia ajatuksia adoptoitu käy elämässään läpi. Jos voin mitenkään vaikuttaa niin aion aina vastustaa homo ja lesboparien perheen ulkopuolista adoptiota.
[/quote]
No ehkä ole mikään lesbovanhempi. Ja joskus tuntuu siltä että adoptoidun ajatukset riippuu paljolti myös siitä että minkälainen adoptioperhe on. Jos on ongelmia, niin herkästi niihin löytyy syy siitä adoptoituna olemisesta, kun muilla asia menee sen pikkiiin että ihmisellä on yksinkertaisesti elämässään identiteettikriisejä oli adoptoitu tai ei. Toisin sanoen adoptio on isompi issue niillä joilla olisi jotain muita ongelmia jos olisivat biolapsia. Ja vastaavasti tasapainoisessa sateenkaariperheessä kasvanut ei kriisiydy adoptoiduksi tulemisesta huolimatta. Mulla oli lapsena paljon adoptoituja leikkikavereita eikä kyllä niiden ympärillä ollut mitään synkkää olen adoptoitu -pilveä.
[/quote]
Fiksusti kirjoitettu.
Mikään tutkimushan ei tue sitä, että homo- tai lesbo lapset olisivat onnettomia.Muut lapset eivät heitä kiusaa, jollette te vanhemmat sitä heile opeta.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:07"]
Eikös tässä laissa ole nyt kyse siitä, että jos lesboparilla on lapsi ja toinen kuolee niin se eloon jäänyt ei voi adoptoida lasta. Tai jos tulee ero niin ei ole tapaamisoikeuksia, lapsellakaan.
[/quote]
Homo- ja lesbopareilla on samanlainen oikeus perheensisäiseen adoptioon kuin on heteropareillakin. Ja jos molemmat ovat virallisia vanhempia, kuuluu tapaamisoikeudet sopia ihan samalla tavalla seksuaalisuudesta riippumatta.
No itse olen yhteishuoltajuuden hedelmä, enkä mitään kaivannut lapsena niin kovasti kuin jonkinlaista isähahmoa saman katon alle. Oikea isäkin oli kanssani tekemisissä, mutta se on kuitenkin niin eri asia kuin jos samasta jääkaapista söisi isä- ja äitihahmoina olevat mies ja nainen. Takerruin aina äidinkin miesystäviin kuin hukkuva pelastusrenkaaseen toivoen jonkun miehen edes joskus muuttavan meille.
Sen varjossa tuntuu pahalta, että lapselta lähtökohtaisestikkin riistettäisiin oikeus asua samassa asunnossa "äidin ja isän kanssa". Homovanhempien kohdallakaan en näkisi suurta ongelmaa jos heidän luonaan asuisi homoilla naispuoleinen äitihahmo ja lesboille miespuoleinen isähahmo, mutta tuo taitaa olla aika utopistinen ajatus.
No se häiritsee niitä lapsia, niitä kiusataan isompina.
Ei se ole OKEI jäädä homojen kasvatettaviksi.
Se on pois yhteiskunnalta joka auttaa myöhemmin tuota lasta joka voi huonosti.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 10:44"]
No itse olen yhteishuoltajuuden hedelmä, enkä mitään kaivannut lapsena niin kovasti kuin jonkinlaista isähahmoa saman katon alle. Oikea isäkin oli kanssani tekemisissä, mutta se on kuitenkin niin eri asia kuin jos samasta jääkaapista söisi isä- ja äitihahmoina olevat mies ja nainen. Takerruin aina äidinkin miesystäviin kuin hukkuva pelastusrenkaaseen toivoen jonkun miehen edes joskus muuttavan meille.
Sen varjossa tuntuu pahalta, että lapselta lähtökohtaisestikkin riistettäisiin oikeus asua samassa asunnossa "äidin ja isän kanssa". Homovanhempien kohdallakaan en näkisi suurta ongelmaa jos heidän luonaan asuisi homoilla naispuoleinen äitihahmo ja lesboille miespuoleinen isähahmo, mutta tuo taitaa olla aika utopistinen ajatus.
[/quote]
Sinunkaan kokemus ei ole se ainoa oikea. Televisiosta tuli takavuosina dokkari jossa kaksi heteroliitoissa aloittanutta lesboa meni yhteen, näillä oli kaksi tytärtä ja tämän jälkeen perheessä oli siis kaksi äitiä ja kaksi tytärtä. Tytöt sanoi että heillä onnellinen perhe-elämä alkoi siitä kun äidit muuttivat yhteen. Ja ettei heitä kiusata koulussa kahdesta äidistä, nuivaa suhtautumista tulee lähinnä aikuisilta.
Kannattaisko tätä kysyä vaikka lapsilta, niiltähän ne fiksuimmat vastaukset tulee.
Olisko susta kivaa olla poika jolla on kaksi äitiä? Tai tyttö jolla kaksi isää?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 10:44"]
[/quote]
Sinunkaan kokemus ei ole se ainoa oikea. Televisiosta tuli takavuosina dokkari jossa kaksi heteroliitoissa aloittanutta lesboa meni yhteen, näillä oli kaksi tytärtä ja tämän jälkeen perheessä oli siis kaksi äitiä ja kaksi tytärtä. Tytöt sanoi että heillä onnellinen perhe-elämä alkoi siitä kun äidit muuttivat yhteen. Ja ettei heitä kiusata koulussa kahdesta äidistä, nuivaa suhtautumista tulee lähinnä aikuisilta.
[/quote]
Aivan, eikä noidenkaan tyttöjen kokemus ole se ainoa oikea. Kuten sanoin, omien kokemusteni varjossa en äänestäisi homoseksuaalien adoptio-oikeuden puolesta.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 12:01"]
Aivan, eikä noidenkaan tyttöjen kokemus ole se ainoa oikea. Kuten sanoin, omien kokemusteni varjossa en äänestäisi homoseksuaalien adoptio-oikeuden puolesta.
[/quote]
Tuskin kuitenkaan perheensisäistä tarkoitat.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 12:01"]
[/quote]
Tuskin kuitenkaan perheensisäistä tarkoitat.
[/quote]
No minusta yhteiskunnan tulisi tehdä kaikkensa, ettei lasten tarvitsisi kasvaa vain toista sukupuolta olevan/olevien vanhempien kanssa. Toki kaltoinkohtelutapaukset menevät tämän edelle, mutta siihen tulisi minusta silti lähtökohtaisesti pyrkiä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 12:05"]
No minusta yhteiskunnan tulisi tehdä kaikkensa, ettei lasten tarvitsisi kasvaa vain toista sukupuolta olevan/olevien vanhempien kanssa. Toki kaltoinkohtelutapaukset menevät tämän edelle, mutta siihen tulisi minusta silti lähtökohtaisesti pyrkiä.
[/quote]
Eli avioerot tulisi kieltää, tai ainakin asettaa niille kovat ehdot.
No se haittaa ihan henkilökohtaisesti mua.
Mitä harvempi saa adoptoida niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä mä saisin lapsen joskus.
Jotenkin tylsää sekin että ajatellaan että sateenkaariperheessä asumisesta on automaattisesti vain haittaa, eikä erilaisuudesta voi löytää mitään hyvää. Miehen ja naisen mallit on kauhean tärkeät oppia, mutta mitkä ne hienot mallit on? Se että äiti tekee edelleen huomattavasti isää enemmän kotitöitä? Muistan yhden jenkkiläisen vaimojen vaihto-ohjelman, jossa punaniskan vaimo laitettiin kahden isän homoperheeseen, miehillä oli kaksi tytärtä. Punaniskan vaimo oli todella ihmeissään ja otettu siitä että pariskunta jakoi kotityöt tasa-arvoisesti eikä lapsia vedelty remmeillä kintuille kuten punaniskan perheessä. Sitten hän yritti jotain surkutella tytöille että voi tytöt kun ei teillä ole naisen mallia ja voi voi sentään ja tytöt oli ihan loukkaantuneita että mitä ihmettä, ei me itse koeta että meidän perheessä olisi mitään vikaa.
Onko kaikista pakko tulla ihan samanlaisia aina? Eikö se voisi vaikka olla pojalle etu, että hän kasvaisi kahden äidin perheessä ja totisesti oppisi ymmärtämään naisia? Ehkä hänelle olisi arvaamatonta etua siitä omassa parisuhteessaan? Entä kahden miehen kasvattamat tytöt, ehkä he voisivat oppia perheessään vähän rennonmpaa suhtautumista asioihin, naisilla kun on ainakin omasta kokemuksesta tapana nipottaa paljon enemmän kuin miesten.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:58"]
ei nainen ja nainen tai mies ja mies voi saada lasta, se on luonnotonta.. lapsi joutuu kärsimään pilkasta
[/quote]
Pitäiskö sitten kieltää hedelmöityshoidot? Eli jos ei luonnollisella tavalla voi saada lasta niin ei sitten mitenkään. Huono perustelu mun mielestä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 12:38"][Pitäiskö sitten kieltää hedelmöityshoidot? Eli jos ei luonnollisella tavalla voi saada lasta niin ei sitten mitenkään. Huono perustelu mun mielestä.[/quote]
Huono vertaus. Jos nainen ja mies eivät saa lasta, taustalla voi olla joku sairaus tai "vika", jota voidaan hoitaa. Se että kaksi miestä/naista eivät saa keskenään lasta, on ihan normaali tila.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 21:19"]
Henkilökohtaisesti mua ei haittaa mut nyt kun kysyit niin mieleen tuli heti muutaman vuoden takaa surullinen tarina amerikasta.
Jenkeissä paljastui adoptioiden yhteydestä pedofiilirengas. Tarkoittaa käytännössä sitä et parisuhteeseen itsensä rekisteröineet "homot" adoptoi lapsia joita vuokrattiin seksileluiksi.
Siinä kuviossa oli mukana kymmeniä ihmisiä, myös naisia.
Mitähän niille lapsille kävi jotka luuli saavansa oman turvallisen kodin?
[/quote]
Surullinen ja epätosi tarina. Ja miten pedofiilit liittyvät homoihin? Kai tiedät, että pedofiilit ovat yleensä ns. heteroja eli siis kiinnostuneita vastakkaisen sukupuolen lapsista.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 12:48"]
Se että kaksi miestä/naista eivät saa keskenään lasta, on ihan normaali tila.
[/quote]
Kuitenkin he saavat lapsia koko ajan, avustetusti. Kuten lapsettomuushoidoissa käyvät paritkin. Kumpikaan ei saa lasta täysin omillaan, mutta vain homot ja lesbot on sen takia vanhemmiksi kelpaamattomia?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 12:50"]
Surullinen ja epätosi tarina. Ja miten pedofiilit liittyvät homoihin? Kai tiedät, että pedofiilit ovat yleensä ns. heteroja eli siis kiinnostuneita vastakkaisen sukupuolen lapsista.
[/quote]
Väärin, pedofiilit eivät ole kiinnostuneita sukupuolesta vaan lapsenomaisuudesta. Siksi on niin, että suurin osa pedofiileistä mieltää itsensä heteroiksi, mutta hyväksikäyttää silti molempaa sukupuolta. Koska heille ei ole kyse sukupuolesta vaan iästä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 12:38"][Pitäiskö sitten kieltää hedelmöityshoidot? Eli jos ei luonnollisella tavalla voi saada lasta niin ei sitten mitenkään. Huono perustelu mun mielestä.[/quote]
Huono vertaus. Jos nainen ja mies eivät saa lasta, taustalla voi olla joku sairaus tai "vika", jota voidaan hoitaa. Se että kaksi miestä/naista eivät saa keskenään lasta, on ihan normaali tila.
[/quote]
Eikö se ole luonnotonta, että naiseen pukataan hormooneja, jotta munasoluja tulis enemmän? Entäs yksinäisten naisten hedelmöityshoidot?
Ja ihan turha jeesustella mistään kiusaamisesta. Kiusataan heterovanhempienkin lapsia aika paljon, eikö?
Mitään sellaista, mitä minä en ymmärrä ja hyväksy, ei saa olla olemassa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 22:43"]
Sä oot ite homo tai lesbovanhempi joka on adoptoinut ja yrität todistaa itsellesi olevasi oikeassa. Minä kuitenkin adoptoituna sanon, että adoptoidun lapsen identiteetin kehityksen kannalta on tärkeää kasvaa perheessä joka on hyvinkin valtaväestön mukainen, jotta se adoptoidun erilaisuus haittaa mahdollisimman vähän. Jos et ole itse adoptiolapsi et kykene itse ikinä ymmärtämään millaisia ajatuksia adoptoitu käy elämässään läpi. Jos voin mitenkään vaikuttaa niin aion aina vastustaa homo ja lesboparien perheen ulkopuolista adoptiota.
[/quote]
No ehkä ole mikään lesbovanhempi. Ja joskus tuntuu siltä että adoptoidun ajatukset riippuu paljolti myös siitä että minkälainen adoptioperhe on. Jos on ongelmia, niin herkästi niihin löytyy syy siitä adoptoituna olemisesta, kun muilla asia menee sen pikkiiin että ihmisellä on yksinkertaisesti elämässään identiteettikriisejä oli adoptoitu tai ei. Toisin sanoen adoptio on isompi issue niillä joilla olisi jotain muita ongelmia jos olisivat biolapsia. Ja vastaavasti tasapainoisessa sateenkaariperheessä kasvanut ei kriisiydy adoptoiduksi tulemisesta huolimatta. Mulla oli lapsena paljon adoptoituja leikkikavereita eikä kyllä niiden ympärillä ollut mitään synkkää olen adoptoitu -pilveä.