Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v, 10v ja 8v eivät keksi mitään tekemistä.

Vierailija
05.06.2013 |

Puistossa on tylsää, uimarannoilla liian kylmää vettä, kaikki leffat on nähty, kirjat luettu, ei jaksa tehdä mitään kuumalla.

Katsoisivat telkkaria ja pelaisivat vain tietokoneella. Se on nyt kielletty, päätimme miehen kanssa. Sairaita lapsia, jos ei muuta tekemistä keksi.

Leirit ja lomamatkat vasta tulossa, koko pitkä kesäkuu edessä pelkkää tylsyyttä. 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jotain keksii, kun tulee riittävän tylsää. Koita vaan kestää ja jatkaa väsytystaistelua  :) Eikös Jari Sinkkosenkin mukaan lapsilla pidä olla välillä tylsää, että mielikuvitus herää ja aivot lepää ;)

Vierailija
22/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tämä aloituskin on sitä että mitä sä keksisit lapsille?

On se kumma jos lapset ei pelaa Mölkkyä. Syynä varmaan se ettei sitä ole koskaan yhdessä pelattu? Miksi lapsien pitäisi sitten yhdessä osata niin tehdä?

Tuntuu että olet melko määräävässä osassa lapsien ohjelmanumreoita. Nyt et itse jaksa niin sanot että keksikööt itse, koneelle ei mene.

Huomasitko sitten että ovat paljon koneella? Koska ei pelaakaan mölkkyä? Mistä se tarve Mölkyn pelaamiseen äkkiä tuli?

Lapset voi tehdä vaikka mitä! Mutta onko se oikeasti tässäkin sinun homma miettiä mitä kaikkea tehdä? Ei. Löysää nyt. Jos tahdot että lapsista tulee itsenäisiä niin ne tarttee sitä itsenäisyyttä mutta siihen päästäkseen pitää olla takana sitä yhteistäkin Mölkyn pelaamista.. Ymmärrätkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinillä ei ole tylsää, on aina osannut viihdyttää itseään, mutta tämä nuorempi 12v, ihan mälsää ja tylsää, kun kavereita ei ole paikalla...

Osaisipa nauttia lojumisesta...!

Vierailija
24/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva loma jos EI OLLENKAAN saa katsoa telkkaa tai pelata tietokoneella.

Toki pitää tehdä paljon muutakin mutta aika tiukkaa on jos täyskielto!

Mistä te aikuiset luovutte kun loma alkaa...ei herkkuja, ei siideriä tai kaljaa, ei tietokonetta tai telkkaa????

Vierailija
25/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipyssyt, lautapelejä, korttipelejä, kirjoja, piirtämistä, askartelemista, urheilua.... Ja kyllä tuon ikäiset pystyy jo leipomaan ja tekemään ruokaakin (kun joku tuolla mainitsi, että ruuanlaittoon tarvitsee aikuista, no ei varmasti tarvitse noin isot)

Vierailija
26/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanikäiset lapset ja välillä vaivaa sama tauti. Siihen auttaa kummasti se että otetaan kaikki ruutuaika pois. Ei telkkaria, pleikkaa, tietsikaa, mitään. Pari päivää kärvistelevät ja sitte alkaa mielettömän hienot leikit. Lapset on tyytyväisiä ja hyväntuulisia ja keksivät hurjasti tekemistä.

Vierailija
27/48 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on näköjään edelleen ajankohtaista...huoh. mulla 8 ja 11 vee eikä mitääään tekemistä ja kotona on ihan tylsää ja kaikki on ihan surkeeta. (peli- ja tv-kielto päivänajaksi... oikein kokonaiset kahdeksan tuntia!) meinaavat kuolla tylsyyteen, toinen meni jo nukkumaan kun ei muuta keksinyt, ovet paukkuen meni huoneeseensa, laittoi verhot kiinni ja nukkuu... isompi tuskailee olohuoneen sohvalla ja huokailee. minä en ole mikään sirkuskone, joka keksii koko ajan uutta ohjelmaa.

Vierailija
28/48 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilla ei ole tekemistä niin vie ne kavereitten luokse tai mummolaan kyllä ne jotain mummon / kavereitten luona keksii. Ota lapsilta kännykät ja kaikki tietokoneet ja muutkin pelit pois ja elokuvat pois vaan. Menkää vaikka piknikille rannalle niin saisi pulikoida rauhassa ja ottakaa uimalelut mukaan niin luulis että lapsilla oisi sitten kivaa:D

Vierailija
29/48 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oon 12.v tyttö asun kaverin naapuris eikä kekaitä mitääk tekemistä ulkona

Vierailija
30/48 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pelit nyt on nykyaikaa. Voisi tehdä sopimuksen että vaikka tunti ulkoilua ennen kuin saa pelata. En mä kieltäisi kokonaan pelejä.

Vierailija
31/48 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää on näköjään edelleen ajankohtaista...huoh. mulla 8 ja 11 vee eikä mitääään tekemistä ja kotona on ihan tylsää ja kaikki on ihan surkeeta. (peli- ja tv-kielto päivänajaksi... oikein kokonaiset kahdeksan tuntia!) meinaavat kuolla tylsyyteen, toinen meni jo nukkumaan kun ei muuta keksinyt, ovet paukkuen meni huoneeseensa, laittoi verhot kiinni ja nukkuu... isompi tuskailee olohuoneen sohvalla ja huokailee. minä en ole mikään sirkuskone, joka keksii koko ajan uutta ohjelmaa.

Polkupyörä

Potkulauta

Skeittilauta

Rullaluistimet

Trampoliini

Liikkumiseen tarvitaan varusteita, ei melkein teinit enää viihdy missään leikkipuistossa

Vierailija
32/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipyssyt, sulkapallo, eväsretki, pyöräretki, jätski, aarrejahti, yökylään, kaverit, kilpailuja tai vaikka mölkky

Vierailija
33/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan pelata ja katsoa telkkaa. Sen verran isoja jo, etten enää jaksa pitää tiukoista ruutuajoista kiinni. Pelaaminen tai telkkari ei myöskään enää vaikuta heihin niin negatiivisesti kuin pienenä, jolloin heistä tuli kiukkuisia ym. Ja isompi tykkää katsoa esim dokkareita, mikä on ihan järkevää tekemistä.

Lisäksi kyllä käydään uimassa ja pyöräilemässä, näkevät kavereita, kuvaavat videoita, rakentavat legoja, lukevat kirjoja.

Loma on lomailua varten, ei pingottamista. Lisäksi pitää ymmärtää että lapset kasvaa. Leikit jää väkisinkin pois pikkuhiljaa, vaikka niihin pitkään kannustaisi. Pakottaminen leikkimään ei kuitenkaan ole kovin jees.

Molemmilla myös hyvät lukkarit, joten vapaalla voi ottaa rennommin.

Vierailija
34/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko puhelimet pois?

Vierailija
35/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainatkaa kirjastosta uusia kirjoja. Kirjastoissa on aika paljon kaikkia pelit & leikit kirjoja, lukekaa niitä yhdessä. Varmasti löytyy kivaakin tekemistä, jos vaan kielteinen asenne lapsilta saadaan muuttumaan.

Onko pelikielto rangaistus? Se varmaan nostaa kapinahenkeä tjsp

Meillä saa pelata, jos ei suutu pelaamisesta. Lähtee kaikki viikoksi hyllylle jos suuttuu.

Vierailija
36/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun lapsilla ole kavereita, vai pitääkö esimerkiksi tuon 12 vuotiaan hyysätä tuota 8 vuotiasta joka paikassa? 4 vuotta on meinaa aika iso ero tuon ikäisillä. 

Vierailija
37/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat rajoitukset netin ja pelikoneiden käyttöön, niin alkaa kiinnostaa lähteä pihalle :) Ei se ole mitään rakettitiedettä.

Vierailija
38/48 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsille kun ehdotti siivoushommia, niin johan rupes muuta tekemistä löytymään 😁

Vierailija
39/48 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä on tuottavin mielentila. On pakko keksiä itse tekemistä.

Vierailija
40/48 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 10 vuotias tyttölapsi ja minulla on tylsää oikea käteni on kipsissä enkä voi tehdä hirveästi mitään ehdotuksia mitä tehdä😣🤕💗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi