Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12v, 10v ja 8v eivät keksi mitään tekemistä.

Vierailija
05.06.2013 |

Puistossa on tylsää, uimarannoilla liian kylmää vettä, kaikki leffat on nähty, kirjat luettu, ei jaksa tehdä mitään kuumalla.

Katsoisivat telkkaria ja pelaisivat vain tietokoneella. Se on nyt kielletty, päätimme miehen kanssa. Sairaita lapsia, jos ei muuta tekemistä keksi.

Leirit ja lomamatkat vasta tulossa, koko pitkä kesäkuu edessä pelkkää tylsyyttä. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa Mölkky.

Menkää kalaan.

Rakentakaa lautta/puumaja.

Leipokaa/laittakaa ruokaa.

Pelatkaa pesistä/jalkkista jotain muuta.

Vie lapset serkuilleen/kutsu serkut teille yökylään.

Vierailija
2/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia meidän lapset ei tule koskaan saamaan yhtään pelikonsolia tai tietokonepeliä. Niin paljon nähnyt lapsia ja nyt jo aikuisia joilla ei ole muuta elämää kuin pelit. Sairasta. 

Ei minulla vaan lapsena ollut tekemisen puutetta, vaikka koskaan pelejä en pelannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia meidän lapset ei tule koskaan saamaan yhtään pelikonsolia tai tietokonepeliä. Niin paljon nähnyt lapsia ja nyt jo aikuisia joilla ei ole muuta elämää kuin pelit. Sairasta. 

Ei minulla vaan lapsena ollut tekemisen puutetta, vaikka koskaan pelejä en pelannut.

Vierailija
4/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:08"]

Ostakaa Mölkky.

Menkää kalaan.

[/quote]

Lyödään vetoa että ap:lla ja ukollaan

- ei ole aikaa

- heitä ei kiinnosta

- ei ole rahaa ostaa noita

- ei ole tilaa pelata noita

ja miljoona muuta tekosyytä, miksi eivät voi olla lastensa kanssa.

[/quote]

Meillä on aikaa. Meitä kiinnostaa. Meillä on rahaa. Meillä on tilaa. 

Kävimme uimarannalla. Vesi oli kylmää ja auringossa kuuma.

Meillä on kaikenlaisia ulkopelejä petankista krokettiin. Lapsia ei kiinnosta pelata.

Kalaan ei helposti pääse, ei ole vesistöjä ihan kätevän matkan päässä.

Serkut ovat niin pieniä, että ovat päiväkodissa päivisin. 

Ei todellakaan haluta mennä myöskään siihen, että meidän vanhempien pitää keksiä lapsilel jotain tekemistä. Siinähän oppivat, jos eivät itse heti keksi. Minä ja mieheni olemme lapsena lähteneet aamulla ulos, syöneet puistoruokailussa ja tulleet päivälliselle kotiin. 

Nyt on pelikoneet ja tietokoneet pannassa kunnes keksivät itse jotain tekemistä. 

ap

Vierailija
5/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kolme pientä diktaattoria, jotka hyppyyttävät teitä miten tahtovat. Pitäisikö ap nyt vähän katsoa peiliin ja miettiä missä on vika?

Vierailija
6/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) käykää ostamassa vesipyssyt, luulis vesisodan näillä helteillä kiinnostavan.. Lähetä ne jäätelöostoksille lähikauppaan tai keskustaan.. Missä niiden kaikki koulukaverit on ? Menkää torille ostamaan herneitä ja mansikoita (vaikka ei vielä kotimaisia saakkaan) Lähtekää eväsretkelle jonnekkin metsään tai maauimalaan ?

Ja kyllä mä olen tehnyt niin että jos lapselle ei kelpaa mikään mitä ehdotan niin mököttäköön huoneessaan.. tulee sieltä sitten yleensä jonkin ajan päästä omien ideoidensa kanssa ja lähtee kavereille tai pyytää mua vaikka lämimään sählyä :)

Vierailija
7/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö lapsille oman ikäistä seuraa, silloin leikit yleensä onnistuvat paremmin kuin omien sisarusten kanssa. Miten ap:n lapset leikkivät talvisin, keksivätkö silloin muuta tekemistä kuin tietokoneen/pelikoneet?

Oma 10-v tyttöni kuluttaa päivänsä mm. trampoliinilla, hyppäämällä hyppynarulla/tvistillä, leikkimällä ihan perinteisiä pihapelejä tyyliin 10 tikkua laudalla (vaatii isomman jengin lapsia), pyöräilemällä, juoksemalla sadettajan alla yms. välillä myös lukee, ratkoo lasten ristisanoja/pulmatehtäviä tai piirtelee.

Vierailija
8/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukaverit ovat jo leireillä tai mummolassa tai lomamatkoilla. 

Tämän avauksen ei siis ollut tarkoitus kysyä teiltä neuvoja vaan kunhan totesin. Kuten 10 vastasi, olkoot sitten ja tylsistykööt. Ei meidän tehtävänä ole viihdyttää noin isoja lapsia. Koneet on kielletty. Kyllä ne keksivät jotain tekemistä, kun pari päivää kiemurtelevat tuskissaan.

ap

Vierailija
9/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:08"]

Ostakaa Mölkky.

Menkää kalaan.

[/quote]

Lyödään vetoa että ap:lla ja ukollaan

- ei ole aikaa

- heitä ei kiinnosta

- ei ole rahaa ostaa noita

- ei ole tilaa pelata noita

ja miljoona muuta tekosyytä, miksi eivät voi olla lastensa kanssa.

[/quote]

Meillä on aikaa. Meitä kiinnostaa. Meillä on rahaa. Meillä on tilaa. 

Kävimme uimarannalla. Vesi oli kylmää ja auringossa kuuma.

Meillä on kaikenlaisia ulkopelejä petankista krokettiin. Lapsia ei kiinnosta pelata.

Kalaan ei helposti pääse, ei ole vesistöjä ihan kätevän matkan päässä.

Serkut ovat niin pieniä, että ovat päiväkodissa päivisin. 

Ei todellakaan haluta mennä myöskään siihen, että meidän vanhempien pitää keksiä lapsilel jotain tekemistä. Siinähän oppivat, jos eivät itse heti keksi. Minä ja mieheni olemme lapsena lähteneet aamulla ulos, syöneet puistoruokailussa ja tulleet päivälliselle kotiin. 

Nyt on pelikoneet ja tietokoneet pannassa kunnes keksivät itse jotain tekemistä. 

ap

[/quote]

Kyllähän lapset tekemistä keksii, kun aikansa pyörivät tylsyydessä. Joskus vain voi olla tarpeen pieni tökkäys oikeaan suuntaan. Muistan lapsena, kun isä opetti meille 10 tikkua laudalla -leikin. Siitä tuli menestys. Me pelattiin sitä isolla porukalla, monena vuonna, ja opetettiin se kaikille kavereillekin.

Toinen lähestymistapa on keksiä lapsille töitä. Tuon ikäiset pystyy jo jotain tekemäänkin. Meillä oli kesän hommana aina kantaa puut varastoon. Se oli ärsyttävää, mutta kun on jotain pakollista tehtävää, sitten vapaa-aikakin maistuu paremmalta. Eikä puiden kantoon mennyt kuin pari päivää maksimissaan.

Jos pelaaminen on pannassa, saako konetta käyttää johonkin hyödylliseen? Esim. kotivideoiden tallentaminen, lajittelu ja editointi?

Vierailija
10/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainatkaa kirjastosta uusia kirjoja. Kirjastoissa on aika paljon kaikkia pelit & leikit kirjoja, lukekaa niitä yhdessä. Varmasti löytyy kivaakin tekemistä, jos vaan kielteinen asenne lapsilta saadaan muuttumaan.

Onko pelikielto rangaistus? Se varmaan nostaa kapinahenkeä tjsp

Vierailija
11/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tuttua marinaa, mutta kun vaan pysyy tiukkana, niin kummasti rupeavat keksimään muutakin tekemistä. Näin ainakin meillä.

Vierailija
12/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kuuluukin tylsistyä kesälomalla. Se kehittää luovuutta. Pistä ne pihalle niin kyllä ne jotain keksii, enemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
13/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina pidä olla hauskaa. Tylsistyminen on ihan luonnollista. Menkää koko konkkaronkka pyöräretkelle ja ottakaa eväät mukaan, Pelatkaa kerran päivässä lautapelejä, menkää luontoon muuten vaan ihmetteleen, niin on kuumat ilmat, uimaan, leopokaa, lapset voi osallistua ruoanlaittoon, eikä ole mummiloita?

Vierailija
14/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä autoa? menkää telttailemaan, nyt on oikein loistavat telttailmat.

Vierailija
15/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton ikäisten pitää keksiä tekemistä ilman vanhempien apua. En mä ainakaan kouluikäisenä ikinä tehnyt äidin kanssa mitään jos oli kavereita tai sisaruksia seurana. Keskenämme touhuttiin.

Vierailija
16/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon aika typeriä vastauksia taas. Olet oikeilla linjoilla ap. Kyllähän se äkkiseltään kyllästyttää kun yhtäkkiä ei voikkaan viihdyttää itseään pelaamalla. Parempi niin. Nykymaailmassa lapsilla vaan on pelit, ja jos ei pelaa saattaa olla aika ulkopuolinen kaveripiirissä. Siinä sitä opitaan myös tietokoneen käyttöä.

Minä laittaisin myös marisijat kotitöihin, ja näin olen tehnytkin. Mitä enemmän marisee, sitä enemmän löytyy "tekemistä". Kyllä kesän mittaan toipumisen jo huomaa varmasti ja aletaan keksiä tekemistäkin.

Vierailija
17/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on just kysymys siitä, että lapset yrittävät hakea huomiota ja saada kaiken tahtonsa periksi. Meillä sama tilanne. Mun mielestä olisi nyt virhe tuossa tilanteessa alkaa keksiä kaikkea kivaa ja tarjota vaihtoehtoja. Tylsistykööt, voi voi. Kyllä ne pian alkaa tekemistä keksimään jos eivät saa tahtoaan läpi, kuten esim pelata pleikkaria..

Vierailija
18/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ehdotellaan pääasiassa sellaisia tekemisiä, joissa vanhempien pitäisi olla mukana (telttailu, ruanlaitto, majan rakennus ym.)? Kai tuonikäisten vanhemmat saavat jo käydä töissäkin. Juu, ihan tuttua tuo marina on meilläkin, mutta yleensä se menee ohi muutamassa tunnissa, kun tosiaan keksivät jonkun puuhastelun itselleen. Jatkuakseen sitten taas joskus, kun tylsyys iskee.

Vierailija
19/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asnunut maalaistalossa, kolme sisarusta. Juostiin pihalla, hippaa sun muuta, mentiin naapuriin ja päinvastoin, uitiin kesäisin kun oli rantsu muutaman metrin päässä, lehmiä aamulla piti ajaa laitumelle, silloin oli jompi kumpi vanhemmista mukana. Piti auttaa, tiskaamalla, siivoamalla, kasvimaata kitkemällä jne. Yleensä sunnuntaihin mentiin mummilaan suht lähelle. Siellä oli serkkuja ja kylän lapsia kasapäin.

Vierailija
20/48 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meininki täällä. 12-vuotias saa kyllä pelata tunnin päivässä ja katsoa telkkaa tunnin päivässä, mutta loppuajasta iso osa menee mököttäessä. Rannalla käy välillä ja kavereiden kanssa trampoliinilla, mutta muuten tylsistyy.