Miksi mies ei kosi?
Otsikossa kysymys. Miksi? Jos mies tietää, että nainen odottaa ja toivoo kosintaa, miksi ei? Mitä mies vitkuttaa? Missä on ongelma?
Kommentit (91)
No se arvelee, ettei se nyt niin kovin tärkeää kuitenkaan ole.
Tietää "tärkeäksi", mutta ei ole itse kokenut, viitaten tuohon yhteen ketjuun...
Mikä siitä naimisiin menemisestä tekee niin tärkeää?
Jos haluat naimisiin, kosi itse. Jos mies sanoo ei, sittenpä tiedät, ettei yhteistä tulevaisuutta ole. Mitä tuossa turhaan kidut, ota homma omiin käsiin.
Jos ei kerran yhteinen tulevaisuus herraa kiinnosta, parempi tietää se heti. Äläkä jää kiinni mihinkään eksytyspuheisiin tyyliin "meillähän on ihan hyvä näin". Suhde joko menee eteenpäin tai sitten se kannattaa lopettaa. Ikävä kirjoittaa tällaista, mutta näin se on, sister!
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 21:08"]
Jos ei kerran yhteinen tulevaisuus herraa kiinnosta, parempi tietää se heti. Äläkä jää kiinni mihinkään eksytyspuheisiin tyyliin "meillähän on ihan hyvä näin". Suhde joko menee eteenpäin tai sitten se kannattaa lopettaa. Ikävä kirjoittaa tällaista, mutta näin se on, sister!
[/quote]
Naimisiin meneminen ei ole sama kuin yhteinen tulevaisuus. Mikä siitä naimisiin menemisestä tekee niin tärkeää?
Mitä, ei vielä maito ja lehmä -vertausta! Missä lehmä ja maito -tyyppi on?
Yksinkertaista: se ei halua sun kanssa naimisiin. Ei mies todellakaan tee kaikkea mitä nainen toivoo ja haluaa, vaikka valtaosa naisista niin luuleekin ja sitten ihmettelee, kun mies ei "tottele"....
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 21:22"]
[/quote]
Naimisiin meneminen ei ole sama kuin yhteinen tulevaisuus. Mikä siitä naimisiin menemisestä tekee niin tärkeää?
[/quote]
Naimisiin meneminen on juridinen sitoumus, jossa samalla luvataan tahtoa rakastaa niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin. Tai oikeasti en enää muista mitä me luvattiin tahtoa aikanaan maistraatissa :)
Yhteistä elämää siinä avioliittoa solmiessa kuitenkin luvataan. Yleensä oletuksena on myös lapsia, jos ei muusta ole sovittu.
Minä olisin jättänyt mieheni, jos emme olisi menneet avioon 30 vee sitten.
Ja kauankos sitä on seurusteltu ennen kuin nainen toivoo kosintaa? Jeps, kyllä sitä itsekin tuli toivottua jo hyvin pian seurustelun alkamisen jälkeen. Kihloihin mentiin 1,5 vuotta seurustelun alusta laskien. Vuosi lisää, ja oltiin naimisissa. Vuosikymmen tulee täyteen häistä tänä kesänä.
[/quote]
[/quote]
Mun mielestä oli ihanaa mennä naimisiin rakkaudesta.
Meidät vihittiin aika pikaisesti tapaamisesta. Alle vuoden ehdittiin tuntea. Oli se aika huikeaa, kun oltiin ihan rakastuneita toisiin ja haluttiin mennä naimisiin, siksi, että koettiin olevamme sielunkumppanit ja liittyä yhteen. Maistraatissa meidät vihittiin ja pari naista kansliasta oli todistajina.
Vasta jälkeen päin tajuttiin, kuinka paljon helpompi oli sitten käytännönseikkoja järjestää, kun oltiin naimisissa. Ihan asuntolainat ja monet muut paperiseikat.
Ensi kesänä vietetään 25v hääpäivää. Ja edelleen ollaan niin rakastuneita, että vieläkin voitais mennä naimisiin ihan vain rakkaudesta.
Kannattaa asua omassa asunnossa siihen asti, kunnes mies kosii. Eikä mitään miehen tavaroita sinun kotiisi. Toteat vain, että yhteen muutetaan sitten, kun on menty naimisiin. Joko mies kosii tai lähtee.
Täällä ollaan oikeilla jäljillä: todennäköisesti mies ei halua naimisiin kanssasi, jos vain hengailee mukana vuosikaudet.
T. Mies 28v.
[/quote]
[/quote]
No ensinäkin, jos toinen haluaa naimisiin ja toinen ei niin kyllä se naimisiin meneminen nousee kynnyskysymykseksi. Itse olen niitä perinteisiä ihmisiä, joiden mielestä naimisiin meneminen on se viimeinen suhteen virallistaminen ja jos mies ei haluaisi naimisiin niin en kyllä sellaisen kanssa olisi.
Ap:ltä kysyisin nyt, että kuinka kauan olette olleet yhdessä? Oletteko koskaan keskustelleet avioliitosta, että onko se sellainen asia mitä molemmat haluatte?
Itsekin toki odottelen kosintaa mieheltäni, yhdessä ollaan oltu reilu vuosi, mutta tiedän että kosinta tulee joskus hamassa tulevaisuudessa jos on tullakseen. Olen asiasta vihjaillut heittämällä vitsiä aiheesta, mutten halua miestä painostaa asiassa. Olen vähän sitä mieltä, että miestä ei kannata painostaa tällaisessa asiassa, kosinnasta voi mennä muutoin se maku. Tsemppiä kuitenkin ap:lle
Voisiko myös olla joku sellainen syy, että miehellä ei ole rahaa sormukseen ? Tai ajattelee järkevästi,e ttä ei ole rahaa järjestää häitä ? Kauanko olette olleet yhdessä? En itse kyllä kovin montaa vuotta alkaisi odottelemaan.
Miksi ostaa lehmä, kun voi ostaa pelkän maidon :D
Siinä vastaus. Miksi mennä naimisiin, jos saa naiselta haluamansa asiat ilmankin?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:47"]
Miksi ostaa lehmä, kun voi ostaa pelkän maidon :D
Siinä vastaus. Miksi mennä naimisiin, jos saa naiselta haluamansa asiat ilmankin?
[/quote]
Jeeeeee, lehmä ja maito -argumentti käytetty! Pienet sille!
Mä ymmärrän kyllä tuon sanonnan siinä kontekstissa (ts. menneisyydessä), että susiparius, avioton lapsi on kauhistus ja avioero mahdottomuus, mutta nyt on kyllä pakko sanoa, että nykymaailmassa tuo on kyllä aika vanhentunutta ajattelua.
Se, että on yhteinen asumus, ehkä asuntolaina, auto, lapsia jne. on mielestäni kyllä ihan yhtä sitova sitoumus kuin avioliittokin, eikä kummastakaan ole sen helpompaa lähteä.
(Ja säästän vaivaasi kertomalla jo etukäteen, että itse olen naimisissa, joten omaa LEHMÄÄ mulla ei tässä ole ojassa.)
Jatkan vielä: tuo ajatus, että avoliitossa mies saa naiselta haluamansa asiat ilman avioliittoakin. Mitä ne asiat ovat? Seksi, parisuhde, naisen panos kotitöihin, lapset? Tuo maito ja lehmä -vertaus antaa jotenkin ymmärrää, että mies on suhteen saavana osapuolena, ja että naisen ja miehen suhde on vaihtokauppa: nainen antaa miehelle "asioita" (vertauksen kirjoittaja voi itse kertoa, mitä ne ovat, mulle se on hieman epäselvää) ja mies antaa naiselle... avioliiton?
Vaatiihan se parisuhden herranen aika panostusta molemmilta, oli se sitten avo- tai avioliitto, tai vaikka sekin vaihtoehto, että suhteen osapuolet asuvat eri asunnoissa. Kyllä parisuhteessa molemmat joutuvat saamaan ja antamaan niitä samoja asioita, jotta se toimisi. Sen takia tuo sanonta on niin vanhentunut, se kertoo siitä ajasta, jolloin mies oli naisen holhooja, ehkäisyä ei ollut ja moraalikoodit olivat paljon tiukemmat miehen ja naisen kanssakäymisen suhteen. Silloin avioliitto ehkä olikin vaihtokauppa, kunniallinen nainen sai yhteiskunnallisen aseman ja turvan mieheltä, mies naiselta piparia, kersoja ja huolenpitoa.
Jos jollakulla on joku toinen ajatus lehmästä ja maidosta, olisi mukava kuulla pohdintaa siitä.
23
Miksi niin mies saisi naiselta sen maidon?
Minä olen asunut 3 kertaa avoliitossa ja kyllä ihan itse ajattelin, että tämä on suhde, missä katsellaan, miten menee. Ja sain niissä suhteissa ihan perusjutut, eli hyvää seksiä, asumisen halvemmalla ja oli seuraa. Mutta kukaan heistä ei tuntunut oikealta.
Kun menin naimisiin, oli juttu ihan eri ja tämän miehen kanssa halusin muutakin, kuin vain katsella, onnistuisiko tämä ja ajatella, että kimppa-asuminen tulee halvemmaksi kuin yksin asuminen.
Avoliittohan on juuri se liitto, missä katsellaan, onko tästä oikeaksi suhteeksi vai ei. Ja jos ei ole, ei siinä edetä avioliittoon.
Voi vittu. Mikä itseisarvo on avioliitto? Ja jos kerta haluat, niin kysy hyvänen aika! Sittenpähän tiedät! Jos joku asia on SULLE tärkeä, niin eikö se ole sun tehtäväsi olla aloitteellinen sen asian suhteen?
Mies ei ole enää siinä alkurakastumisen hurmiossa ja nyt sitten ei halua sitoutua, kun luulee, että sitä hurmiota kuuluu kestää loppuikä.
Et ole eka ja viimeinen nainen jolle käy noin.
Vaihda eteenpäin, suhde ei tule etenemään, olen pahoillani.