Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KESKIVIIKKOJA HELMIKUISET**

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olis pitkästä aikaa mahdollisuus vaan olla, mummo on luvannu ottaa loput lapset (miehen lapset äidillään) tänään yökylään ja huomiseksi päiväksi.

Neuvolaankin pääsen huomenna yksin, pitäis käydä viemässä uus verokortti duuniin. Ja jos vaik menis kampaajalle, saiskohan viel ajan huomiseks, ois ihan kiva näyttää ihmiseltä, miestä kattelin tossa kun se kasvatttelee sellasta partaa, et joutuu sitä siistimään lähes päivittäin, siis viettää peilin edessä enemmän aikaa kuin meikäläinen viimeaikoina, ihan kivalta näyttää... samaa ei voine sanoa tännepäin... niin ja sitten lopun ajan lepään.... vaikka tekemistä kyllä olis..

Samainen mummo on sit lähdössä viikonlopuksi reissuun, uskoo näemmä siihen ettei tää kaveri synny täältä vielä, itse en olis niin varma kun edellinenkin syntyi 38+2... no varoittelin pikkusiskoani, että jos lähtö tulee niin pikaisesti hypätköön hän taksiin ja raahatkoon luunsa tänne... oli kyllä suunnitellut kaikenlaista menoa viikonlopuksi, mutta...

Itte en oo koskaan teinny lähestyvästä synnytyksestä ennen kuin se on ollu käynnissä.. ekalla kerralla en vielä sillonkaan heti ymmärtänyt, että nyt se on menoa, sit ku meni vedet niin sit vasta uskoin.. Toisella kerralla uskoin jo vähemmällä... säännölliset ja kivuliaat supistukset riittivät vakuuttamaan, hyvä koska vedet meni vasta kun kalvot puhkastiin. Molemmista on irronnu ekaks limatulppa ja siitä alkanu supistukset, sen irtoaminen vois olla eka merkki. Kaikilla ei kai kuitenkaan oo niin, limatulppa voi lähtee paljonkin aikaisemmin tai vasta hyvin myöhäisessä vaiheessa tai niin pienissä osissa ettei edes oo huomannu ja mitä muita vaihtoehtoja onkaan... korjatkaa jos on parempaa tietoutta!!!

Että sellasta EviEsteri rv 37 + 3

Vierailija
22/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmainen on 1v2kk, se nukkuu ulkona ja oon ajatellu sen antaa nukkuakin siellä.. nukkuu niin hyvin ja vaivattomasti. Vaavi ei ihan heti voi ulkona nukkuukkaan ja sit ku voi niin olin ajatellu laittaa ne molemmat pihalle... se miten se käytännössä onnistuu, jos nukkuvat kauheen eri aikoihin, heräilevät toistensa itkuihin, niin se on ainoo syy miks edes rupeisin harkitsemaan isomman sisälle nukuttamista. Nyt oon viel ajatellu, että laitan heidät nukkumaan tuplarattaisiin. Yhdet vaunut mulla on joten jos vauvan laittais niihin, ja toisen tupliin... sit ei pystyis lähtee liikkeelle lasten nukkuessa. Taitaa käytäntö osoittaa loppujen lopuksi miten sit oikeesti toimitaan... mut suunnitellahan saa!!! Jos jollain toimiva suunnitelma niin otetaan vastaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja " lähtölaskenta" alkanut.. Viikkoja kasassa 34+2, mut sanoivat et voipi tulla millon hyvänsä.. Nyt sit laittelee kaikkee niin valmiiks, et ootellaan lähtöä.. Toivottavasti vielä pysyisi muutaman viikon, niin painoa kerkeis se 3 kg tulemaan. Meillä esikoinen synty 36 viikolla ja painoi 3100g. Vauvi on kuulemma aivan alhaalla ja supistelut on pehmentänyt kohdun suuta. Tää varmaan voi olla nopee synnytys, kun maha-asukki on ollu jo 8 viikkoa lähtöasemissa ja edellisestä synnytyksestä ei oo kun 13 kk.

Mulla painoa on tullut aika tarkalleen 10 kiloa, ja raskausarpia ei oo tullu (koputtaa puuta) kummastakaan raskaudesta.

Kantoliina oli meilläkin esikoisella käytössä ja kantoreppu, helpotti kummasti kotiaskareissa. Suosittelen!

Pakkanen paukkuu ulkona ja on todella kylmä.. Täytyis uskaltautua kuitenkin koiraa ulkoiluttamaan.. Ja sit pitääkin ottaa loppupäivä suht iisisti, et sais tuo vauvi vielä keräillä kiloja tuolla masussa..

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!

Heidi ja asukki 34+2

Vierailija
24/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nimi valmiina, pojalle yksi, tytölle kaksi, katsotaan miltä hän sitten näyttää. Ei oikeastaan ole tarvinnut edes pahemmin keskustella miehen kanssa asiasta, neljä nimiparia meillä on ollut valmiina jo ennen ainuttakaan lasta ja niistä kolmen etunimet on miehen ehdottamia ja toiset nimet mun, neljännessä toisin päin.

Meidän poika alkoi nukkua päiväunet sisällä siinä 9kk iässä. Olisi muuten saanut nukkua vaunuissakin, mutta tuolloin oli kesä ja meidän parvekkeelle paistoi niin kuumasti aurinko että siellä ei voinut nukkua. Oli siis pakko opettaa nukkumaan sängyssä. Nytkin meillä kyllä paistaa pihalle aurinko kuumasti, mutta on sen verran iso (vaikka onkin rivarin piha) että aina joku varjoinen paikka löytyy. Miehen pikkusisko nukkui mun mielestä päiväunet tosi pitkään ulkona. Olisko ollut kolmen tai jopa neljän vanha? Ainakin kolme koska sen ikäisenä hänet ekan kerran vasta näin.

t. Tuuliina

Vierailija
25/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa hetken hiljaisuus! Mies lähti koirien kanssa lenkille, ja minä istun ja rauhoitun tässä koneella... Onhan se ihan mukavaa kun toi mies on kotona (ed saikulla) mutta kyllä tässä rupeaa hermot paukkumaan... Täällä on ollut pakkasta noin 17-18 astetta koko päivän, itse en ole käynyt ulkona kuin postilaatikolla, mutta silläkin matkalla meinasin jäätyä, matkaa kun on ihan yhteen suuntaan 20m!

Ajateltiin mennä tänään vielä ennakkoon äänestämään, niin ei tarvi siitäkään sitten enää stressata, ja jos lähtö koittaa niin ei ole " velvollisuuksia" hoitamatta. Mutta saa nähdä mennäänkö tänään vai vasta huomenn... Ja pitäis samalla jo hoitaa noi koiravero asiat kuntoon (vastahan ollaan tällä paikkakunnalla asuttu vajaa kaksi vuotta...) Ja sitten pitäis käydä vielä miehen mummulla, ei vois vähempää kiinnostaa, kun en jaksais taas kuunnella niitä mitä pitää tehdä, mitä ei saa tehdä yms juttuja... Mutta sittenhän ei tarvis enää käydä ennen vaavin syntymää...

Vauva pitää ilmeisesti tänään hiljaista päivää, ei ole montaa potkua/liikettä tuntunut... Mutta kyllä tuossa kun otin laskennan niin ne tarvittavat liikkeet tuntuivat, joten kaippa siellä hyvin voidaan. Mulla yö oli taas kohtalainen, kaksi kertaa heräsin vessaan ja tokalla kerralla en sitten meinannut saada unta takaisin, kun alkoi närästämään niin p...sti. Ja arvaatkaa vaan olenko ostanut sitä närästyslääkettä?!?!?

Leipomisesta joku jutteli.. Mäkin olen ajatellut leipoa jotakin tuonne pakkaseen... Täytyy ens viikolla aloittaa, nyt kun saatiin se pakkanen sulatettuakin tänään... Jes! Ja heitin sieltä paljon tavaraa pois... Tosin pienihän se on kun ei ole kuin tuollainen jääkaapin alla oleva pakastin osa, mutta toisaalta eipähän sinne tule hirveästi hamstrattua tavaraa...

Nyt taidan mennä sohvalle lepäämään, supistelee niin mahottomasti eikä tuo kaverikaan oikein hyvää tykkää tästä istumisesta... Ja todellakin kun joku puhui niistä sukkapuikon/puukon iskuista,niin nyt TODELLA tiedän mitä tarkoittaa... Varsinkin nuo puukon iskut...

Napero ja masukki 36+6

Vierailija
26/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiasiaa... meillä on valmiina sekä pojan että tytön toiset nimet (tulevat suvusta, ja ovat jo monella " polvella" olleet) Etunimiä on useampi, katsotaan nyt sitten mikä sopii tulokkaalle...

Vierailija
27/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille, meikäläinen täällä " ilmoittautuu" kanssa mukaan helmikuussa vauvelia syntyväksi odottelemaan !!!

Tilasin itelleni tuon vauva-lehden ja sitten ajattelin että kaipa lehdelläkin on netti-sivu(puhelimella kun tilasin,no.....) ja näin sitten löysin nämä sivut ja täällähän on paljon porukkaa ja keskusteluita riittää, ihanaa.

Mulla on menossa vko 35 ja neuvolassa on jo muutaman kerran sanottu että tulee päivänä minä hyvänsä kun on jo useamman viikon ollut pää alhaalla, en tiedä mitä tohon uskomista kun viikot vaan kuluvat, hyvä vaan sillä eipä taida muutenkaan olla mitenkään jättikokoinen. Mitat saan onnex tietää synnytystapa-arvioinnissa joka on mulla parinviikon päästä. Poikamme painoi syntyessään 3850 rv40+4 ja tyttö 2900 rv39+6. Mites on, onko teille jo annettu arvio-painoja, mites muut lapset ???

Kantoliinasta:

Mulla ei aikaisempien kanssa ollut tuollaista liinaa ja nyt kun kaupoilla kattelee äitejä niin vois sanoa että kaikilla on ja kuuluukin olla jonkin moinen kantoliina, pitäisköhän munkin sitten hankkia, onko " sitomaan" opettelu hankalaa, saako sen viritettyä hyvin yksin vai onko aina jonkun autettava? Mullahan menee hermo jos mä joudun hikipäässä taistelee puol' tuntii ennen kun pääsen esim. jatkamaan jotain hommaa ;-/

Päikkäreistä:

Meillä oli molemmat reilu kaks' vuotiaita kun lopettivat ulkona nukkumiset tai oikeastaan lopettivat päikkärit kokonaan. Yöt meni todella hyvin kun molemmat veteli sikeitä sellaset 12-14 tuntii. Joskus toki kävi niin että autossa jos tuli torkahdettua niin silloin nukuttiin ehkä noin 10 tuntii. Väkisin en viitsinyt päikkäreille " tunkea" kun päivät menivät ihan hyvin ilman kiukkuiluja ja taitavatpa olla sen verran touhukkaita molemmat,olleet siis masusta asti, että meillä meni aina päivät todella nopeasti.

Taitaapa tämäkin masunenkin olla samallainen, kun rokkaa niin vietävästi nytkin kun yritän keskittyä tähän kirjoittamiseen.

Ainiin liikkeistä piti vielä todeta että niinhän se menee että tossa rv 30 paikkeilla on se vaihe jolloin liikkeitä tuntuu olevan,muka,paljon kun tuntuu että tulee maha-nahankin läpi, liikkeet ovat isoja käden ja jalan ojennuksia kun on vielä jotenkuten tilaa, mutta sitten viikkojen lisääntyessähän käy niin että liikkeet vähän kun vähenisivät, mutta näin ei varsinaisesti ole eli likkeitä on määrällisesti yhtä paljon mutta ne tuntuvat vähemmän kun ovat vain pieniä, tilan ahtaudesta johtuen. Mulle ainakin terkkarit ovat sanoneet että voi hyvinkin tulla päiviä jolloin rupee illalla miettimään että liikkuiko vauva tänään ollenkaan eli tämä on sarjassamme näitä normaaleja asioita =)

Nyt on kai pakko taas lähtee hetkeks' pötköttää kun rupee selkää särkee tämä istuskelu töytäisyjen kera !!

Himpula ja Masunen

Vierailija
28/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään vika neuvolalääkäri aamulla klo 8! Muuten ois ollut vasta aamupäivällä, mutta kun pojan kontrolli oli silloin, niin oli pakko aikaistaa tota omaa aikaa. Ihan kamalaa oli herätä klo 7. Mun äiti, joka tuli poikaa hoitamaan, joutui tosin heräämään jo klo 6...

Pissa oli puhdas, verenpaineet eka vähän korkeat, mutta hetken päästä jo hyvät (olin taas juossut osan matkasta neuvolaan, se ehkä vaikutti asiaan). Painoa oli tullut viikossa onneksi vain alle 300 g. Yhteensä painoa on tullut nyt 13 kg, joka on saman verran kuin esikoisesta tuli yhteensä. Sf-mitta oli 30,5 ja menee sen keskikäyrän ja alemman käyrän puolivälissä. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi kohdunsuun olevan pehmeä ja kiinni. Pituutta oli jäljellä 2 cm. Lääkäri ei ollut vauvan asennosta ihan 100 % varma, joten katsoi sitten ultralla. Kuva oli kyllä niin surkea, etten mä erottanut siitä mitään. No, pää löytyi joka tapauksessa hyvin alhaalta, mutta ei ole vielä kiinnittynyt. Lääkäri ei ottanut kantaa siihen, mihin aikaan vauva mahtaa syntyä. Esikoinen syntyi rv 38+3 ja itse uskon, että tämä vauva syntyy myö joskus rv 38-39. Alamahaan on nyt sattunut koko päivän ton sisätutkimuksen jälkeen =(

Pojalla oli siis tänään se eka kontrollikäynti, joten sinne lähdettiin heti mun lääkärin jälkeen. Mun äiti tuli seuraksi mukaan. Kaikki oli onneksi hyvin ja poikakin antoi tehdä aika hyvin kaikki tutkimukset. Seuraava kontrollikäynti on joskus 3-4 viikon päästä ja mä oon ihan varma, että mä olen just silloin synnyttämässä! Sitten saa mummi mennä tone pojan kanssa, koska mä haluan miehen mukaan synnytykseen... Poika nukahti matkalla rattaisiin, mutta kun toin rattaat meille kotiin ja vein parvekkeelle, poika olikin hereillä. Ehti nukkua reilut 45 min. Nyt on kyllä maannut siellä jo aika kauan ja on hiljaa. Toivottavasti ois nukahtanut uudelleen. Eilen jätti päiväunet taas väliin (tokan kerran onneksi vasta), mikä ei mua ilahduta ollenkaan!

Kamalan kova tuuli muuten täällä!!! Onko muualla? Mulla oli miehen iso untsikka päällä, eikä siinä ole huppua. Pipo päässä ei riitä pitämään päätä ja korvia lämpöisenä, kun tuuli menee siitä läpi. Haluan hupun! Meidän pitäis lähteä tästä kohta kylään, mutta en tiedä, jaksanko lähteä tonne tuuleen...

Nyt yritän lukea ton pinon läpi...

T:Fassiloora rv 35+3

Vierailija
29/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukava lukea teidän kuulumisia, kiva kun niin moni jaksaa kirjoitella! Yritämpä nyt itsekin naputella jotain.

Meillä on laskettu aika 7.2., vajaa kolme viikkoa siis vielä odotusta. Vauva on kyllä ollut pää hyvinja tiukasti alaspäin jo kauan. Neuvolassa veikkailtiin että voi tulla jo vähän aiemmin, mutta mistäpä sitä sitten lopulta kuitenkaan tietää.

Odotamme toista lastamme. Esikoisemme on 1,5 vuotta vanha. Joku kyseli päiväunista. Meidän tyttö on nukkunut päiväunet sisällä jo vuoden iästä lähtien. Hän nukkuu paremmin sisällä kuin ulkona. Muutamia viikkoja sitten tyttö siirtyi pinnasängystä jatkettavaan lastensänkyyn ja pinnasäny odottaa tuossa vieressäni uutta nukkujaa.

Minä ostn kantoliinaksi Nova-rengasliinan. Olen kokeillut sitä esikoisellamme ja ainakin hänellä se toimi oikein hyvin. Toivottavasti vauvakin sitten viihtyy siinä ettei lopu kädet kesken. Hinnaksi liinalle tuli reilu 36 euroa, kotiin toimitettuna. liina on niitä kevyimpiä ja yksinkertaisempia malleja, minusta hyvä ostos ja tuntuisi toimivan paremmin kuin esim. kantoreput.

Muutenkin alkaa kaikki olemaan valmista. Vaatteet on silitettyinä kaapissa, vaipat ostettuina, laukut pakattuina, ja kaikki pikkutarvikkeet valmiiksi hankittuina ja sänky pedattuna. Minäkin olen suunnitellut tekeväni pakastimen täyteen ruokaa esikoisellemme, se homma pitäisi vielä tässä lähipäivinä hoitaa.

Oli kiva lukea että joillain on tosiaankin ollut semmoinen " ennakkotunne" että pian tai jopa tänään se vauva syntyy. Olenkin itse miettinyt että pitäisikö minulla olla jotenkin erilainen olo jos vauva on tulossa pian, sitä kun kysellään neuvolassakin joka kerralla, että " joko sinusta itsestä tuntuu sitä että vauva tulee pian?" En ole osannut vastata siihen mitään, olo on ollut ihan tavallinen. Esikoisemme on leikattu, joten hänenkään kohdallaan en ole tutustunut tämmöisiin ennakkotuntemuksiin.

Mukavaa loppuodotusta kaikille Helmikuisille!

Vierailija
30/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tänään ei enää vissiin kymmentäkään pakkasastetta. Mutta puistovisiittejä on kyllä karsittu...

Mulla on seuraava lääkäri ensi tiistaina, edellisestä on jo neljä viikkoa. Kumma kyllä, että näin harvakseen. Edellisellä kerralla vauva oli siis perätilassa, mutta vähän myöhemmin olin ihan varma, että olisi kääntynyt jo oikein päin. Nyt sitten taas tuntuu, että olisi sivuttain, kun joka ikinen liike tuntuu NIIN selvästi, ja siis molemmissa kyljissä. Ja tuntuu, että pitää oikein ite työntää vastaan, kun sieltä joku jalka tai käsi puskee. Toivottavasti nyt kuitenkin kääntyis ihan itekseen ympäri.

Meidän vaaka näyttää kanssa ihan lähellä 80kg:aa. Edellisessä raskaudessa isoin luku oli juuri 80.0, mutta nyt taitaa tulla enemmän. Lähtöpaino oli 62kg, ja edellisellä kerralla kestikin vuoden verran, ennenkun olin jokseenkin samoissa mitoissa. Mitä lienee nyt käyvän. Tosin niin kovat on urheilusuunnitelmat keväälle, että JOS ne toteuttaisin, niin olis varmaan hyvä mieli :) Mutta kuten sitruuna tais eilen mainita, niin mulla sama, että tekisi mieli kaikkea, mikä vähänkään on epäterveellistä. Ja jotenkin sitä saa itelleen koko ajan uskoteltua, että tämä nyt on vain tätä raskausaikaa, ja kyllä minä nyt saan syödä. Ja tätä varmaan sitten myöhemmin kirotaan...

Mua jännittää aika lailla kaikki synnytykseen liittyvät asiat. Viime synnytys käynnistettiin viikolla 42+2, enkä ennen tuota ollut tunnistanut yhtään supistusta ite. Nyt taas supistelee aika lailla jatkuvasti, ei kuitenkaan kipeästi.

Ulkona nukkumisesta piti vielä sanoa, että esikoinen nukkui ulkona muuttoon asti, oli tuolloin 7kk, eikä uudessa asunnossa ollut parveketta. Ja niin kyllä teki pahaa, kun tuntui, ettei sisällä nukkumisesta tuu mitään. Pidettiin kuitenkin sitten ikkunaa auki ja aika äkkiä tottui ja nukkui sitten sisälläkin hyvin.

Hyvää päivän jatkoa kaikille helmiksille!

-uikas 34+3

Vierailija
31/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös mittari menee tuolla -25 nurkilla..

Eilen sitten mies sai tahtonsa läpi ja sai mitata mun masun ympärystän ja sehän oli 127 cm nooh onhan mulla kaksoset vatsassa :) painoa tullu +15 kiloa eikä sekään oikeastaan huolestuta..

Voi teitä onnellisia joilla ei ole yhtään arpea mulla on vatsa täynnä lieskoja ei muuta kuin värit niin vau! no hupu ja lupu on pannu ihon koville.. toisaalta mun äitillä on pahat arvet 3 lapsesta.. ei ole tuo joka iltainen rasvan suljaus pahemmin auttanu :) kun on tuollaiset sukutaustat..

Pitäis myös varmaan leipoa tuonne pakkaseen jotain viikonloppuna jos on sitten tunkua vieraista kun kaksoset on maailmassa..

Olen tässä vähän kahden vaiheilla josko lähden käymään kylässä vai en väsyttää ja tuntuu ettei jaksais mutta kototaan nyt.. pitäis käydä siellä kun kaveri on monesti tahtonu mutta voishan sekin joskus tulla meille eikä meikä aina sinne alkaa tuo vatsa olla niin laskeutunu ja painaa jo lonkkia että kävelessä sattuu niin pirusti..

Olen odotellu että jospa tässä ennen ens viikon tiistaita päästäis tosi toimiin mutta saapa nähdä tietysti mitä isompia ovat syntyessä niin sen parempi mutta tiedä häntä kun tuntuu että joka paikkaa painaa ja ahdistaa no valitus sikseen :)

Yöllä koitin taas seurailla supistuksia mutta tuli uni aina johonkin väliin niin eipä ne olleet siis niitä vakavia supistuksia..

Nimet on meillä molemmille valmiina.. meille pitäisi olla ultrien mukaan tulossa tyttö ja poika mutta katotaan nyt nimet on valmiina sitten oli siellä 2 tyttöä tai 2 poikaa tai tyttö ja poika..

sain toiselta kaverilta kyydin sinne kylään elikkäs mennään yhdessä niin ei tarvitse tuohon pakkaseen lähteä kävelemään..

tikunen ja hupu sekä lupu 35+1

Vierailija
32/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin hengissä aamun maksakokeista, ne on sitten ällöttäviä kun pitää olla 12h juomatta ja syömättä... Beada oli vissiin kans samassa piinassa ollu tänään. Sitten olin peräti kuudetta kertaa neuvolakäynnillä heti perään. Sf-mitta 36 ja viikoja nyt tasan 35. Huhhuh, on mulla joka raskaudessa iso maha ollut, mutta ei nyt koskaan tällainen. Paino oli ekaa kertaa mun raskauksien historiassa kääntynyt miinukselle(!), olen kans sitä tyyppiä joka lähtee liikkeelle 58-60 kilosta ja lopputulos aina noin 85 (pituutta 167).

Mä en kyllä myöskään ole aiemmilla kerroilla aavistanut synnytysten alkuja, no eka kerralla käynnistettiin 38+1 ja toka kerralla jäin lopullisesti sisälle vasta kolmannesta synnytyssalikeikasta 41+0. Se on sitten jännä juttu, kun monet on kirjoittaneet, että saispa jo nyytin syliin, niin mullepa pukkaa jo kolmatta kertaa tässä loppuraskaudessa sellainen outo paniikinomainen olo, että ei nyt vielä tarvis syntyä ja että haluan vielä nauttia tästä nykyisestä perhekokoonpanosta. Ja suurinpiirtein mietin, et tuleeko se vauva sotkemaan nyt koko meidän elämän. Eka kerralla nää ajatukset pelotti, nyt lähinnä huvittaa.

Silti samaan aikaan on mullakin sitä menettämisen pelkoa, mistä Austen vai kuka puhui. Mä kans pelkään, et miehelle sattuu liikenteessä jotain tai vauvalle synnytyksessä ja nyt sit vielä yhtenä iltana eksyin tonne Synnytys-palstalle, missä puhuttiin paristakin synnytykseen lähiaikoina menehtyneestä äidistä. Huh, älkää vaan menkö lukemaan, sen jälkeen ei ainakaan nukuta.

Meilläkin nimet valmiina, kaksi tytölle ja yksi pojalle, mut voihan se tosiaan olla että ulkonäkö vaikuttaa vielä, saapa nähdä. Kyllä on taas ollut reipasta porukkaa, joku oli sulattanut pakastimen ja Sitruuna leiponut... Mä en kyllä jaksa tehdä yhtään mitään ylimääräistä - tai edes välttämätöntäkään:) Jakselkaahan taas helmikuiset! Koskahan alkaa muuten varsinainen helmikuisten synnytysputki, ens viikolla?

adalmiina 35+0

Vierailija
33/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kehotettiin opettamaan tuo taapero (1v nyt) nukkumaan sisällä päikkärit ennenkuin pikkuinen syntyy. Esikoinen nukkui päikkärit ulkona yli kaksi vuotiaaksi, kunnes jätti koko touhun.... Jopa hoitopaikassa nukutettiin poika ulkona, kun oli niin helppoa! En aio nukuttaa tyttöä sisällä kun en näe siinä mitään mieltä. Minä pystyn tekemään kotihommia paljon paremmin kun lapsi on ulkona ja se siis nukkuu tosi hyvin ulkona, sisällä silloin kun on pakko nukkua sisällä kuten tänään tuon pakkasen takia (nukkui vaunuissa eteisessä) nukkuu paljon kevyemmin ja joudun olemaan tosi hiljaa mikä on ärsyttävää.

Kantoliinoja olen minäkin vähän katsellut, mutta valinnan vaikeus on estänyt tekemästä mitään päätöstä. Niitä on ihan liikaa : ( jostain pitäs saada halvalla joku johon sit oisin enemmän tai vähemmän tyytyväinen! Mulla on kantorinkka (vai -reppu...?) jossa ihan pieni vauva on sellaisella mutkalla ettei siinä tee mieli kantaa. Tukeva liina ois parempi, mielellään sellainen jonka päälle sais takin. Jos on ideoita mallin suhteen niin otan mielelläni vastaan!

Mymmeli

Vierailija
34/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nimiä valmiina kun se sieltä sitten tulee , niin tuli esikoisen kohdalla ! Tyttö näyttää edelleen ihan siltä mikä nimeksi annettiin.

Uusille Himpula5 ja ----------- tervetuloa mukaan näin viime metreillä, kaikilla meillä taitaa olla hiukan samat vaivat ja huolet ;)

Sitruuna , lähetä tännekin niitä kakkuja ;) Mä meinasin jokaiselle vieraalle infota että tuovat sitten ne pullat ja munkit tullessaan .. Mä en ainakaan vielä oo innostunu tuosta leipomisesta.

Eilenkin tein vispipuuroa puolukoista niin siinä oli jo ihan riittävä urakka yhdeksi päiväksi. Yksinkertaisesti mä en ole niitä keittiöihmisiä !!!

Mää tässä mietin edelleen sitä Imettämistä kuinka se sujuu ja mistä sitten hakea apua kun joku tökkii ( mä haluan niin kovasti että onnistun ) Mulla on kohta ressi vaikka ei pitäisi olla.. Eksyin lukemaan noita vauvapuolen juttuja ja siellä oli taas sitä samaa tekstiä imettämisestä että kaikkien pitää onnistua ja on huono äiti jos ei osaa imettää lastaan... arghhh kamalia paineita. Esikoiselta ei oikein onnistunu kun silloin ei osannu hakea apua !! ja silloin vaan sanottiin että anna tuttelia niin pysyy tyytyväisenä..

Kuka se puhui kamalia synnytyspuolen juttuja, onhan ne pakko käydä lukemassa ;) hui

minkki edelleen 35+1

Vierailija
35/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi masuvaavi on vielä masussa, jäisi vaunuilut näillä keleillä.

Ja koko loppuviikoksi on luvattu tänne Kuusamoon kolmenkympin pakkasia. Uh...

Minulle painoa on tullut nyt yhteensä 10 kg, sf-mitta oli maanantaina (rv36+1) 31cm. Edellisestä mittauskerrasta (2 viikkoa) mitta ei ollut kasvanut ollenkaan, eli laskeutumista oli tapahtunut. Eipä minulla muutenkaan mitenkään iso maha ole, tässä raskaudessa olen päässyt vähällä!

Unet ovat muuttuneet oudoiksi, yöelo on siis jo hyvin levotonta. Sisäinen pakko (=hormoonit?) pisti laittamaan tänään kaikki vauvajutut paikoilleen ja synnärikassikin on nyt pakattuna :)

Mutta nyt pitää lopettaa, tämä koneella istuminen ei tunnu enää kovin hyvältä (tenavan pää painaa jo aika lailla!)

Ja nimet on jo mietittynä... Saapa nähdä, onko tulokas nimensä näköinen...

laivis rv 36+3

Vierailija
36/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sasulle hyvävointista loppuodotusta - ei tämä netti näköjään niin kovin anonyymi olekaan :).

Perässä tullaan

t. entinen luokkalainen

Vierailija
37/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en kerennyt edes lukemaan pinoja, kun meni päivä niin nopsaan. Tänään sain sit vihdoin ja viimein vaippojen ompelu-urakan valmiiksi!!! Olen kyllä NIIN tyytyväinen. Alkoi jo välillä todella tympimään se ompelukoneen kanssa pelaaminen. Nyt tarttis sit tän viikon aikana saada toi pakastin sulatettua, kun kerran täällä " rannikollakin" on pakkasta ja sit olis lisäksi tavoitteena saada siivottua koko huusholli kunnolla. Huomenna siivoan vessan, mutta en muuta. Muuten rehkisin jo huomenna kaikkea muutakin, mutta kun mies on työmatkalla Espoossa. En halua siis itse mitenkään edesauttaa synnytyksen käynnistymistä huomenna. Huomisen jälkeen saa tulla milloin tykkää!

Röntgeneiden perusteella minun lantio on sellainen, että tavallinen vauva mahtuu tulemaan, mutta jättiläinen ei. Koska painoa oli jo nyt arvion mukaan 3100 g, niin minulla on uusi aika lääkärille kokoarvioon lähempänä laskettua aikaa. Eli todennäköistä on, että jos päästään lähelle laskettua aikaa tai jos menee yli, niin sitten pitää leikata. :( Toivon kovasti, että tiitti kyllästyy oloonsa tuolla pötsissäni ja tulee aikaisemmin, että saisin ihan alateitse synnyttää. No, senpä näkee sit, että miten käy.

Olitte jutelleet painonnoususta. Päivitettyä tietoa ei ole, mutta puoltoista viikkoa sitten sitä oli kertynyt yhteensä 10 kg. Alkupaino oli noin 44 kg ja nyt siis oli jo 54 kg mittarissa (pituutta 147 cm).

Ja sit nimistä. Meillä on valmiina nimet pojalle ja tytölle, mutta lopullinen valinta tehdään sitten sen mukaan, sopiiko nimi kantajalleen ollenkaan. Sithän sen vasta lopullisesti tietää.

Minulla on myös samoja pelkoja kuin austenilla. Jotenkin tuntuu, että voiko tämä mennä näin hyvin loppuun asti, kun tähän asti odotus on edennyt kuin oppikirjoissa konsanaan. Eli hemmetin hyvin on mennyt. Elän kuitenkin vahvasti toivossa, että jatko sujuu myös hyvin. Välillä vaan ei pysty estämään omia ajatuksiaan...

Nyt menen lukemaan eilisen pinon!

Kirppu 37+4

Vierailija
38/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki nyt taas pitkästä aikaa kirjoittelen, kun en oo saanut aikaiseksi (piti vaihtaa nimimerkki, kun en millään muistanut oikeaa yhdistelömää;) vaikka lukemassa olen käynyt melko tiheään. On niin mukava aina lukea, miten muilla suunnilleen yhtä pitkällä olevilla menee ja millaisia kysymyksiä mielessä liikkuu... aika paljon on samanlaisia kuin itselläni.

Meilläkin täällä alkaa olla aika valmista (kai?:). Vielä pitäis vauvan sänkyvaatteet silittää ja petata sänky, mutta mikä sänky... Mies maalasi pinnansängyn, mutta sitte on alettu miettiin, että onko se liian iso aluksi. Voi olla tyhmä kysymys, mutta missä teidän vauvat tulee sit kotia päästyänne nukkumaan? Kehtoa ei olla vielä saatu, mutta luvattu kyllä on, että ehkä se olis kivempi.?.

Vielä ei kyllä oikein tunnu, että kohta saatetaan lähteä ja itsekin olen miettinyt, että tuntuuko se jo etukäteen joltakin. Jotenkin tuntuu, että yli la:n menee, vaikka kiva olisi jos tulis pian, kun ei malttais odottaa:)

No mutta perjantaina käyn vielä yhdessä tentissä, jos vain vielä voin ja gradun kanssa täällä tuskaillaan.... Lomaa siitäkin olisi jo kiva ottaa, mutta ei vielä kuitenkaan, että saa sit vauvan kanssa lomailla hyvillä mielin...

Joku täällä kirjoitteli yhtenä päivänä sängyn suojaamisesta lapsivesien varalle, eikä mulla ollut tullut mieleenkään tommonen. Onko joku tehnyt niin ja miten? Meillä on ihan uusi sänky, enkä kyllä millään haluais, et se menee pilalle, mutta en ainakaan ole vielä saanut mitään aikaseksi sen suojaamiseksi ja tuntuu että onkohan se edes tarpeellista (sitähän ei voi kyl tietää etukäteen, et miten se sit alkaa, mut monella vain tuntuu alkavan yöllä ja vesien menolla)... Mitä mieltä ootte? Tyhmä kysymys kyllä varmaan tämäkin.

Painosta vielä, kun oli keskusteltu: Mulla on tullut n. 15 kg ja kohta menee 80kg rikki (pituus 172), vaikka sillon aluksi niin vannotin, että se olis hyvä raja, jota en haluais ylittää. Mutta kun kaikki maistuu niin hyvälle ja koko ajan tekee mieli jotain :-( ja liikuntakin on vähentyny kovasti. No ei tämä niin paha ole, kun oikein odotan sitä, että pääsee taas kunnolla hiihtämään ja kaikkea muuta, et ehkä (!) se sit siitä joskus palautuu. Niin ja arpiakin on tullut... ikävä kyllä ettei mahaan juurikaan vaan rintoihin tosi paljo. Ennemmin olisin ottanut mahaan, mutta eipäs nuokaan niin haittaa, kun on jotain tärkeämpää tiedossa.

Toivottavasti vain kaikki menis hyvin! Synnytyskipuja en osaa pelätä, vaan sitä, et jos kaikki ei menekään hyvin ja vauvalle sattuu jotain:( (Näytti olleen muillakin vastaavia ajatuksia.) No mut pitää yrittää ajatella positiivisesti!

No, mutta kokeillaanhan jaksaa vielä odotella!

- ilona 37+6 -

Vierailija
39/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juttelin pikaiseen yhden ystävän kanssa vaavin koosta, mulla vähän samoja ongelmia täällä eli ei kovin iso mahdu tulemaan. Niin siis asiaan meillä kuulemma jos paikat on kypsät ja edellytys synnytykselle se voidaan käynnistää ison koon vuoksi ennen la aikaa. Mä henk.koht en haluais joutua leikkaukseen vaikka tiedän että se on hyvä mut mä inhoon niitä kaikkia piikkejä :( ja muuta yleensä leikkaukseen liittyvää. . tsemppiä sulle !!

Ja laskeutumisesta vielä, mun kaveri sanoi et mulla on toooosi alhaalla masu et olisko niinku laskeutunu !? Voiko sen tuntea kun laskeutuu ?

Tänään on ollu taas kiva suppailu päivä, aiheutti vaan sen että pitää sitten juosta isolla asialla koko ajan tai ainakin tuntuu siltä... Mut nyt syömään taas !! jatkuva kamala nälkä !

minkki 35+1

Vierailija
40/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkki kyseli kantoliinoista, kuten myös Himpula.

En oo liinaillut ikinä ennen mutta ottanut selvää niistä ja ollut kantoliinatapaamisessa j aen tiedä mitä sidontaa olet opetellut, mutta kaikki sanovat että kietasuristi2 sidontaa voi käyttää jo vastasyntyneestä, eikä muita sidontoja tarvitse välttämättä ikinä opetella. Pieni vauva vaan laitetaan siihen kehtoasentoon eli makuulle ja isompaa joka osaa kannatella jo päätään voi kuljettaa pystyssä. Sidonta on tosi helppo tehdä, siihen ei tarvitse apua, eikä siinä oikeestaan voi auttaakaan, eikä sen tekoon mene kúin minuutti, ja sen voi myös pitää valmiiksi sidottuna päällään, että vain pujottaa vauvan sinne tarvittaessa.

Mä aion ottaa synnärille jo liinan mukaan ja kantaa sielläkin voinnin mukaan. Liinaa mulla ei vielä ole, mutta trikoinen se on oltava, koska se antaa sidontavirheitä aloittelijalle anteeksi, ja kesä on tulossa eikä se ole niin kuuma kuin kudottu, ja sopii ihan pienen vauvan liinaksi ehkä paremmin. Itse havittelin kauan hug-a-bubia, mutten raaski, kun se on puolet kalliimpi kuin muut, ja nyt en osaa päättää seuraavien välillä: Isohali Basic, pikku-ruu, moby wrap. Kohta tulee kiire päättää.

Painosta oli puhetta. Mulla on tullut jo 18 kg (viikko sitten jo) lähtöpaino oli 51, viikko sitten oli 69, eli kait nyt on jo 70 kg rikki, mutta taidan jättää juhlimatta. Juhlin sitten joskus kun 60 kg alittuu.

Nyt alkaa selkää särkee liikaa tää istuskelu joten Moro.

niisku 35+0