Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä saa joku sakki hävetä taas, viittaus Vauva-lehden palstaan

Vierailija
20.02.2013 |

Tilanne saavutti absurdiuden huipun suositulla Vauva-lehden keskustelupalstalla. Ryhmä äitejä päätti närkästyneenä ryhtyä kansalaispoliiseiksi. Lista julkaistiin palstalla, ja äidit alkoivat yllyttää toisiaan jakamaan listaa. Viha "kiusaajia" kohtaan oli vahva.

Koko juttu: http://www.apu.fi/artikkeli/pimeyden-ytimessa

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävä esimerkki siitä miten kiusattu kääntyy itse kiusaajaksi, lapsista kun on vielä kyse, ei vanhempien pitäisi tehdä siitä suurta julkista numeroa, jo ihan oman lapsensa kannalta, nykyään tuntuu että kaikki asiat käsitellään jossain keskustelupalstalla tai muuten arvostelemalla ja osoittelemalla. Miltäköhän yhdestäkää ko. lapsesta aikuisena tuntuu kun ko. tapaus hyppii silmille internetin syövereistä? Oman lapsuuteni kiusatut ja kiusaajat elävät nykyään sulassa sovussa, toki en nyt sano etteikö kiusaamiseen pitäisi puuttua, ja ottaa asiaa vakavasti, mutta kannattaako kaikki jakaa kaikkien kesken internetissä tai muussa mediassa? Kiusaamista on ollut kautta aikojen ja tulee aina olemaan. Vanhemmilla on vastuu lapsiensa tulevaisuudesta, onko vanhemmilla oikeus pilata toisen lapsen nuoruus? Onko oikea tapa opettaa omille lapsilleen "silmä silmästä"- periaate asioiden hoitamisessa? Minua on koulussa kiusattu, siihen ei kukaan puuttunut, silti en koskaan itse lähtenyt siihen kierteeseen, nyt olen itse äiti, enkä ikinä toivoisi oman lapseni käyvän läpi samaa mitä minä, mutta jos näin käy, olen tukemassa ja kannustamassa häntä pysymään vahvana, ja olemaan välittämästä kiusaajista, he osoittavat vain oman heikkoutensa sillä hetkellä. Kiusaaja tulee kuitenkin aikuisiällä katumaan kiusaamistaan.

Vierailija
42/45 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 10:39"]

Täh, eikö kiusaajia ollutkaan lupa vihata?

[/quote]

NO EI!!!

Siinäpä se vika onkin, ollaan muka aikuisia ja vastuullisia ja lapsiakin vastuulla, mutta ei ole mitään käsitystä siitä että ainoa tapa kohdella toista elollista on KUNNIOITUS. TEKOA sitten voi vihata ja vääräksi tuomita ja olla hyväksymättä. Pahaa vastaan ei ole muuta keinoa kuin hyvä. Ja ihmisen kunnioittuksen ja ton vihaamisen ero on valtava. Olennainen.

On kammottavaa ettei aikuisilla SUOMALAISILLA (oletan) ole nykyään juuri mitään käsitystä eettisistä kysymyksistä. Missä lie perunakuopassa kasvatatte lapsianne. Ei siinä mariskoolit ja reimatekit paljoa lohduta. Ja kiusaattekin minkä kykenette. Ja anteeksi kauheasti tuo "huutaminen" yritin vääntää ns rautalangasta.

Vierailija
44/45 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Listan seitsemästä nimestä peräti neljä on väärää.

– Lapseni lisäksi listalla on kolme muuta, joilla ei ole mitään tekemistä videon kanssa."

Tämä oli uutta. Onko tällaisia nimilistoja täällä ollut oikeasti? Kuka niitä laittaa? Joku, jonka lasta on kiusattu? Joku rasisti?

Mutta mistä ne ottaa ne nimet? Ilmeisesti arpomalla, kun kerran yli puolet on ollut väärin.

Lapsen tulevaisuudelle ei ole hyväksi, jos hänet yhdistetään kiusaamiseen tai muihin rikoksiin etenkin väärin perustein. Tuollainen nettikiusaaminen on pahemman laatuista kiusaamista. (en tiedä tapauksesta enempää, enkä jouda nyt lukemaankaan koko ketjua)

Vierailija
45/45 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!