Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähäinen juominen saattaa pilata lapsen juhannuksen.

Vierailija
22.06.2008 |

Kävimme kaverin mökillä aattona. Vanhemmat joivat sivistyneesti mutta silti se oli ongelma. Lasten kalareissu olisi mennyt pipariksi jos mieheni kanssa emme olisi heitä sinne vieneet. Kokko olisi jäänyt näkemättä koska vanhemmat eivät olleet ajokuntoisia. Pojan kommentti kun isä ei vienyt kokolle, aina sä juot kaljaa (äiti joi diideriä). Miksi ei voi jättää juomista väliin kun lapset ovat juhlassa mukana?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska suomalaiset on niin juoppoa-kansaa;ja taas tosi hyvä tekosyy litkiä viinaa kun on ihan "#lakisääteinen juoppojuhla*

Vierailija
2/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei juoda sikakänniä vaan pari pulloa tai jotain. Aina siitä on haittaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä voi verrata alkoholiin.

Vierailija
4/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten juhannus voi myös mennä siitä pilalle jos ketsuppia ei ole makkaran päälle.

ostakaa ketsuppia.

Vierailija
5/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset eivät ole koskaan nähneet juhannuskokkoa, onko heillä siis kokonaan elämä nyt pilalla? Myöskään kalareissuilla eivät ole olleet kuin ehkä kerran elämässään. Millainen sitten on perheellisen juhla, missä lapset eivät olisi mukana, en tajua? Oletettavaa kai on, että kun on lapsia hankkinut, he ovat myös juhlissa mukana, mihin muuten menisivät. Itse olen juhannuksena juonut useamman pullon viiniä, olen kai sitten aivan hulttio. Autolla ei oltaisi menty muutenkaan minnekään, kun ei ole autoa, eikä mulla ole korttiakaan.

Vierailija
6/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla mahtava äiti!

Vierailija
7/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten juhannus voi myös mennä siitä pilalle jos ketsuppia ei ole makkaran päälle.

ostakaa ketsuppia.

taas yks juomisen puolustelija

Vierailija
8/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun kuuluu kuusi, lahjat ja hyvä ruoka. Pääsiäiseen munien etsintä ja juhlapyhiin paljon vastaavaa. Juhannukseen leppoista kalastusta, kokko ja hyvä ruoka. Kieltämättä tylsää! ap

Vierailija
9/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa on mielestäni ollut ongelma jos lapsille on luvattu että kun ollaan mökillä mennään kalaan ja mennään katsomaan kokkoa. Ja lupaukset on sitten rikottu, juomisen takia.

Jos lapsille on alunperin kerrottu, että juhannus on myös aikuisten juhla, eikä silloin mennä vesille tai ajeta autolla, koska myös vanhemmat haluavat rentoutua ottamalla muutaman oluen tai sidukkaa, ei ole ongelmaa.

Ja lapsille omat limupullot.

Vierailija
10/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen lisäksi hyvän ruoan kanssa myös alkoholijuomat. Pitäisikö nyt tuntea olevansa jotenkin huono, vai miten?

Vierailija
11/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokko eikä kalastelu. Alkoholinkäytön kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, ei vain ole paikkaa kummankaan toteuttamiseen.

Vierailija
12/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikottiin. Meilloiä pidetään lupaukset sekä käytetään alkoholia kohtuudella eli viiniä ruuan kanssa ja saunaoluet. Vanhsemmista tonen aina ajokunnossa, jos tulee hätätapaus.Eikä toinenkaan varsinaisessa humalassa.

Vierailija
13/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten syötiin juhannusillallinen, jolla aikuiset joivat pari lasillista viiniä ja saunan päälle siiderit / oluet. Ei mitään ongelmia.

Vierailija
14/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hyvä. Ja kuinka moni muuten "myös aikuisten juhlaa" viettävistä huomaa ottaa huomioon hätätapaukset (esim. lapsi tippuu puusta)?

Meillä pidetään lupaukset sekä käytetään alkoholia kohtuudella eli viiniä ruuan kanssa ja saunaoluet. Vanhsemmista tonen aina ajokunnossa, jos tulee hätätapaus.Eikä toinenkaan varsinaisessa humalassa.

Vierailija
15/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän sanon kokemuksen katkeralla äänellä :(. Vanhemmat varmaan ajattelevat olevansa kovinkin sivistyneitä ja fiksuja, mutta paras juttu lapsen kannalta olisi se ettei kukaan läheinen juo ollenkaan!

Minä ja mies emme juo ja juuri mm. tuon takia että itse vartuin tissuttelevassa perheessä. Absolutisti ei ole oikea nimitys, koska mielestämme muut voivat juoda (vaikka paheksumme tätä jos lapsia lähellä).

Vierailija
16/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen elänyt perheessä, missä ei juotu lasten nähden koskaan, vaan aina salaa, jossain mökin nurkalla, autotallissa jne. Vielä aikuisinakin meitä naurattaa moinen, luulivatko vanhemmat tosiaan, että me ei tiedetty.

Vierailija
17/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olettaa myös, että muut tekevät niin. Myös järvien ja lampien kuivatus on suotavaa.

Vierailija
18/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko sen putoamisen estää, jos ei itse juo tippaakaan alkoholia.

Vierailija
19/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kuuluin niihin, jotka ajattelivat, että eihän se vähäinen juominen silloin tällöin haittaa. Meillä ei ole autoakaan, joten ei tarvitse huolehtia ajokunnosta.

Olen kuitenkin huomannut joitain asioita. Ensinnäkin lapset ovat tarkkoja hajusta. Kerran avasin yhden kaljatölkin ja lapset olivat jo heti, että haisee yököltä.

Toinen on se, että ainakin minä tulen alkoholista liian helposti kärttyiseksi. Ehkä se johtuu siitä, että tulee vähän uneliaaksi, eikä viitsisi tehdä tuntiin pariin mitään. Niinpä lasten vaatimukset ärsyttävät siinä tilanteessa.

Kyllä minusta vähäinenkin juominen häiritsee.

Vierailija
20/28 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei liian vähäinen juominen pilaa lasten juhannusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi