Asunnon viilennykseen vinkkejä.
Miten saisi kämppää viileämmäksi?
Olen pitänyt koko päivän jääkaapin ja pakastimen ovea auki. Nyt illalla laitoin saunan päälle saunan ikkuna auki, kun tuosta ikkunasta tuntuu lämmin ilma poistuvan kivasti ulos.
Ei vaan nuo keinot tunnu riittävän. Mitä kokkeilen seuraavaksi?
Kommentit (25)
Miksi tuulettimen takatötterön (takaosan) päällä on putkimainen nappula joka liikkuu tai puikkomainen osa? En muista enää se tarkoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuulettimen takatötterön (takaosan) päällä on putkimainen nappula joka liikkuu tai puikkomainen osa? En muista enää se tarkoitusta.
Siitä kun nyppää niin tulee tuulettimeen se heiluriliike
parempi ostaa pari uutta jääkaappia ja pakstinta ja jättää ovet auki. kyllä se siitä lopulta alkaa laskea
Jääkaapin ja pakastimen takaosasta tulee lämpöä asuntoon, joten mitä enemmän niiden sisälämpötila kasvaa, sitä enemmän lämpöä laite puskee ulos takaosastaan. Eli asuntosi lämpenee, jos pidät jääkaapin tai pakastimen ovea auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei mun tuulettimessa oikein vaikuta missä asennossa se on. Heiluu kuitenkin eestaas.
Jos olet mies niin mene naimisiin naisen kanssa. Heti hääyön jälkeen on todella viileää.
Yksi hyvä konsti on laittaa kattilallinen vettä pakastimeen. Kun sen ottaa pakastimesta pois, niin se kuivattaa ilmaa ja viilentää.
Mitä isompi kattila sen tehokkaampi tuo on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei mun tuulettimessa oikein vaikuta missä asennossa se on. Heiluu kuitenkin eestaas.
No koita jos painat sen alas niin loppuko liike. Voihan se olla rikki myös
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mies niin mene naimisiin naisen kanssa. Heti hääyön jälkeen on todella viileää.
Tämä vinkki toimii. Kokemusta on.
Unohdit mennä itse sinne jääkaappiin. Ota tyyny ja peitto mukaan niin tuntuu kotoisalta.
Jääkaapin ja pakastimen välisen tilan voi luoda yhtenäiseksi ja mennä sinne jäähylle. Ei muuten ole pitkä matka ottaa evästä.
Kun ulkona varjossakin kuumempaa kuin sisällä, ikkunat kiinni. Sitten kun varjossa viileämpää, ikkunat auki, mielummin läpiveto jos siihen mahdollisuus.
Jos ei läpivetomhdollisuutta tai ei tuule yhtään, tuuletin puhaltamaan lämmintä ilmaa ULOS ikkunan yläosaan, ikkunan alaosasta viirtaa sitten vauhdilla viileää ilmaa huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä konsti on laittaa kattilallinen vettä pakastimeen. Kun sen ottaa pakastimesta pois, niin se kuivattaa ilmaa ja viilentää.
Mitä isompi kattila sen tehokkaampi tuo on!
Hyvä idea! Tuulettimet on myös hyviä. Kannattaa ostaa monta ja pitää niitä päällä silloin kun ei ole itse paikalla, viilentää poissa ollessa :)
Kyllä tuo siirrettävä malli jäähdyttää tehokkaasti. Ei tarvitse koko aikaa pitää päällä, en halunnut olkkarin seinälle sitä ilmapumppupöhötintä. Isohan se on ja ruma, mutta erittäin hyvin myös kuivattaa huoneilmaa.
Juuri kävin ajeluttamassa sen varastosta, mutta nyt ei mitään hirmuhellettä meille luvatakaan.
Öisin kyllä vielä jäähtyy aika hyvin, kun pitää läpivedon ja tuuletusikkunat auki.
Sitten kun asunnon seinätkin kuumuu, niin alkaa olla vasta tukalaa.
Ihan hyviä nuo sun konstit. Jatka samaan malliin vaan!