En vaan pysty olemaan HUUTAMATTA lapsilleni (3v & 7v) :(((
Kommentit (6)
..nyt olen ollut JO 3pv huutamatta, mitä nyt pientä äänenkorotusta, muttei läheskään niin paljo mitä enne:)
TOIVOTTAVASTI HYVÄ OLO JATKUU...
Ennen tuli huudettua ja räyhättyä :((. Nyt kun olen itse pysynyt rauhallisena, niin lapsen käytös on muuttunut huomattavasti parempaan suuntaan. Ei ole enää niin paljon " syytäkään" miksi pitäisi huutaa ja räyhätä. Aina kun meinaat huutaa, niin yritä vaan pysyä rauhallisena. Lapsilta voi myös pyytää anteeksi omaa käytöstään (jos joskus ei pinna vaan kestä).
Epäaitojen vanhempien lapsista tulee varmasti psykopaatteja tms. Rehellisyys ja avoimuus kunniaan.
kyllä mieskin saa oman osansa, mutta eipä sillä ole väliä huutaako vai ei ei se sana silti tehoa ainakaan mieheen, lapseen tehoaa meillä.
Mutta nyt huomasin että ei tarviikka enää huutaa korottaa vaan sopivasti ääntä ja oikeen lujasti sanoo miten asia on näyttää tehoovan paremmin kun huuto.
Luulen että mulla tuo odotusaika oli suurin syy siihen huutamiseen koska kun lapsi syntyi niin huutokin minun osaltani pieneni ainakin puoleen.
Huomasin juuri, että 5v tyttö on alkanut huutaa pikkuveljelleen, jos tämä sotkee leikit. Olen siis jo ehtinyt siirtää huonon tapani eteenpäin.
Tänään olen huutanut mm. seuraavista asioista, jotka olivat kyllä osittain vahinkoja: vaatteet olivat tussissa, lapset olivat kiipeillet kirjahyllyyn ja pudottaneet CD:t alas-> kotelot hajalla, pomppivat sohvalla, menivät kengät jalassa sisälle jne.
jos et koko ajan huuda. ja jos huudat aiheesta. miksei saisi suuttua?