Kuinka usin te äidit pääsette viettämään viikonloppuvapaita?
Tarkoitan tällä vapaalla kotoa poistumista viikonlopuksi ilman miestä ja lapsia ja nauttimaan omasta ajasta. Töitä ei siis lasketa.
Kommentit (27)
Jokainen tyylillään mutta mä kaipaan omaa aikaa toisinaan.Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta.Käyn shoppailemassa,harrastan 3 krt/vko ja nyt keväällä olen lähdössä yksin Lontooseen 5 päiväksi ystäväni luokse.Mies on silooin lasten kanssa.Olen aikaisemminkin käynyt yksin reissussa ja on kyllä ihanaa!!!!!!! Jaksaa taas arkea paremmin :)
Omaa aikaa saan aina tarvittaessa.Hyvin viihdytään perheenäkin,harvoin tulee lähdettyä viikonloppuisin minnekään.
harvakseltaan (mies oikein patistelee lähtemään :). Hänkin käy silloin tällöin omilla reissuillaan.
Mitä tuo " päästä" muuten tarkoittaa? Sitä, että mies suostuu olemaan lasten kanssa vai?
mutta nyt olen päättänyt että kevään aikana menen ystäväni luo helsinkiin viikonlopuksi. ei ne mies ja lapsi täältä häviä, ja hyvin ne pärjää. pakkohan niiden on :)
Esikoinen on nyt 9 v. Kolmesti olen ollut työmatkalla, kerran 3 päivää poissa, kerran 2 yötä ja kerran yhden yön.
3:n äiti
...mutta mutta... ootas. viime keväänä (poika 4kk) olin vuorokauden ystäväporukan kanssa reissussa ja viime syksynä (poika 9kk) olin samojen ystävien kanssa koko viikonlopun reissussa.
Ensi kuussa edessä on neljän vuorokauden kaupunkiloma mutta siellä on kyllä oma kultamies mukana. Poika mummilassa. IHANAA!
Mä joudun eroon rakkaasta lapsestani joka toinen viikonloppu. Kun työkaverit ja ystävät kyselee, että onko mulla " vapaaviikonloppu" , niin aika usein totean, että voi kai sen niinkin sanoa, mut ennenkaikkea koen, että perhe ei ole kasassa silloin. Miehestä en ole erossa ollut, mutta noin kerta pari vuodessa tulee työreissu, jossa olen yötäkin poissa.
Ihan ilta tyttöjen kanssa on riittänyt ja lähtemään pääsee melkein kun haluaa.
Minulle riittää mainiosti se, että pääsen joka viikonloppu käymään ihan omassa rauhassa kaupungilla kirppareilla ja vähän shoppailemassa. :)
no noin kerran kuussa oon yhden yön erossa lapsesta kun jommassa kummassa mummolassa on nautin miehen kans siitä yöstä kahden.. mutta ois kyllä kiva olla koko viikonloppu pois näistä kuvioista kelata ajatuksia.. tavoite ois ens kesänä pikku reissu ystävien kesken.. NAUTINTO jos onnistuu..
Mies työskentelee 6 pvää / vko joten vaikeaa se olisikin toteuttaa, vaikka tuskin miehellä varsinaisesti mitään sitä vastaan olisi.
en vaan vielä ole halunnut lähteä viikonlopuksi yksin minnekään, kun esikoinenkin on niin pieni vielä (10kk). Mutta jos haluaisin lähteä, niin pääsisin varmasti vaikka huomenna lähtemään!
mun hoitolapsen äiti oli varannut itselleen tämän päivän vapaaksi, sanoi että tuo lapsen hoitoon, tilasi itselleen jalka- ja kasvohoidon ja aikoi mennä ostoksille.
Minäkin kannustin, kun tiedän ettei tällä äidillä ole ikinä vapaata.
Tänä aamuna sitten soitti että lapsi on kovassa kuumeessa ja flunssassa. Siihen loppu suunnitelmat. Kyllä minua harmitti hänen puolesta. Mutta minkäs sille voi, tälläistä on tämä äitiys.