Kokemuksia Luther-säätiöstä?
Olen tutustunut muutamaan säätiön tyyppiin ja käynyt muutaman kerran raamattupiirissä. Onko täällä ketään, jolla olisi kokemusta Luther-säätiöstä?
Tiedän naispappeuskysymyksestä, mutta onko kellään tietoa muista erityispiirteistä?
Osaan kyllä googlata, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia. Olen ihan tavisluterilainen, mutta en löytänyt paikkakunnalta muuta nuorille sopivaa toimintaa...
Kommentit (67)
Olen ollut lhpk.n toiminnassa mukana vuodesta 2010 lähtien ja jäsen jo yli 10 vuotta. Ovesta kun menee sisään, tuntee itsensä todella tervetulleeksi. Seurakunnan retkillä kaikilla olen ollut mukana myös sekä kesäjuhlilla. Kaikki pitävät huolta toisistaan.
Olen todella iloinen, että löysin tämän lhpk:n. Tunnelma messuista kevyt mutta harras. Ihmiset ovat ystävällisiä. Odotan nykyään sunnuntaita, että pääsen kuulemaan Jumalan sanaa, jota selkeästi saarnataan, ja veisaamaan ihania, koskettavia virsiä. Kotiin lähden näistä Jumalanpalveluksista sydän keventyneenä. Ehtoollinen nautitaan kiireettömästi ja rauhallisesti.
Kuulostaa hyvältä. Olen kovin yksinäinen ja olen ryhtynyt lukemaan raamattua iltaisin. Se rauhoittaa. Ehkä tuo luther-kirkko voisi olla minulle hyvä.
Tule ihmeessä messuun tutustumaan <3
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 20:40"]
Olen tutustunut muutamaan säätiön tyyppiin ja käynyt muutaman kerran raamattupiirissä. Onko täällä ketään, jolla olisi kokemusta Luther-säätiöstä?
Tiedän naispappeuskysymyksestä, mutta onko kellään tietoa muista erityispiirteistä?
Osaan kyllä googlata, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia. Olen ihan tavisluterilainen, mutta en löytänyt paikkakunnalta muuta nuorille sopivaa toimintaa...[/quote]
Miksi Luthersäätiö houkuttelee nuoria?
[/quote]
Siksi, koska usko ei ole siellä mitään pelletouhua, vaan usko otetaan tosissaan. Joukossa on varmaankin myös paljon uskovaisten perheiden lapsia, joille se voi olla luonteva seurakuntavalinta.
Usko otetaan Tosissaan? Kiellettyjä asioita tehdään salaa, naiset alistetaan synnytyskoneiksi miehen alamaisiksi. Lapset joutuvat valehtelemaan aivan älyttömistä kielletyistä asioista, kun pelkäävät rangaistusta. Synnit annetaan toinen toisilleen anteeksi ja jatketaan puhtaina pulmusina syntien tekemistä. vääräuskoisia saa pettää ja huijata mielinmäärin, helvettiinhän ne muut ovat matkalla ja nämä paratiisiin.
"Usko otetaan Tosissaan? Kiellettyjä asioita tehdään salaa, naiset alistetaan synnytyskoneiksi miehen alamaisiksi. Lapset joutuvat valehtelemaan aivan älyttömistä kielletyistä asioista, kun pelkäävät rangaistusta. Synnit annetaan toinen toisilleen anteeksi ja jatketaan puhtaina pulmusina syntien tekemistä. vääräuskoisia saa pettää ja huijata mielinmäärin, helvettiinhän ne muut ovat matkalla ja nämä paratiisiin."
Hah, kuulostaa siltä, että toistelet joitain lestadiolaisista kuulemiasi stereotypioita. Ensinnäkin Luther-säätiö (tunnetaan muuten nykyään Lähetyshiippakunnan nimellä) ei ole sama asia kuin lestadiolaisuus. Se on pikemminkin "vanhan hyvän ajan luterilaisuutta", joka tosiaankin houkuttelee hengellistä kotia etsivää väkeä. Vaikka yhteisö on konservatiivinen, ei siellä ole mitään outoja ja ihmisyyttä rikkovia sääntöjä (enkä sanoisi lestadiolaistenkaan sääntöjä sellaisiksi. Se ovat omanlaisiansa, mutta so what? Annetaan kaikkien elää uskoansa tyylillään).
Onko tässä kyse lestadiolaisista lutherilaisista?