Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

GALLUP: käynnistämisestä..

17.01.2006 |

eli pieni gallup-tyyppinen aihe tähän tiistai iltaan :D

itselläni käynnistetään synnytys maanantaina 23.päivä, ellei vauva tule sitä ennen itse!

nyt mieltä askarruttaa muutama kysymys joihin toivon saavan vastauksia :D

1.miten sinulla synnytys käynnistettiin?

2.kauanko kesti kaiken kaikkiaan kunnes vauva oli maailmassa?

3.oliko isä käynnistyksessä mukana?

kiitos kaikille jotka vaivautuivat vastaamaan :)

nekkuli 40+4

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna sai ainakin Kättärillä mies tulla kiireelliseen sektioon mukaan! Missä sinä synnytit?

Vierailija
22/27 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, meille sanottiin PHKS:ssa että isää ei ehditä mitenkään valmistella kiireellisiin sektioihin... :(

Olisin todella halunnut miehen mukaan. Ja nyt jos toinen raskaus menee taas sektioon niin haluaisin ehdottomasti miehen mukaan.

Itse olin nimittäin leikkauksessa aivan peloissani ja tärisin...mies olisi ollut kyllä mukavaa olla paikalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivesi meni mutta supistukset ei alkaneet. Menin osastolle ti aamulla oottelemaan, ke viimein käynnistettiin. klo 12 sain puolikkaan cytotecin suun kautta, klo 16 toisen puolikkaan.

Supparit alkoivat klo 17.45 ja poika syntyi seuraavana aamuna klo 09.27, eli aikaa meni pikkusta vaille 16h kesti.

Päivällä mies oli töissä, soitti ja kysyi että tuleeko suoraan töistä sairaalaan mua kattomaan. Tuolloin ei vielä suppareista ollut tietoa, joten sanoin ettei tarvitse. Soitin sitten itse miehelle kun supparit kuitenkin alkoivat, että paree tulla paikalle. Hyvinpä tuo ehti =D

Vierailija
24/27 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käynnistys rv 40+6 ja lähtötilanne kanavaa 3cm ja niukasti sormelle auki.

Vierailija
25/27 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aloitettiin käynnistys rv 42+0, eli ma 9.5 aamulla klo 08.00 tableteilla joita annettiin 4 tunnin välein. Ehdin saada 2 tablettia niin alkoi tuntumaan. Yollä klo 00.15 alkoi supistukset kunnolla ja siirryin synnytys saliin. Mies oli mukana koko ajan, 12.00 tiistaina todettiin että vauva ei synny alatietse koska ei mahdu ja sitten mentiin sektioon. 12.58 10.5 syntyi sitten terve tyttö.

Vierailija
26/27 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Cytotec ½ suun kautta rv 38+0 raskaushepatoosin takia klo n. 10 keskiviikkona. Kohdunsuu täysin kiinni, kaula poissa. Syytä siihen, että suun kautta annettiin en tiedä

2. Supistukset heti rajuja ja säännöllisiä, toista stasia cytotecia ei enää annettu iltapäivällä. Iltaa kohden supparit hiipuivat ihan huomaamattomiksi. Oikeat synnytyssupistukset alkoivat ke-to yönä klo 06.00 ja vauva maailmassa klo 9.00 eli ekasta tabusta 23 h.

3. Isä ei ollut mukana kun sain cytotecin, ei mielestämme ollut syytä moiseen (3. lapsi), mieluummin pidettiin kaikki isyyslomapäivät vauvan kotiuduttua. Isän soitin paikalle 07.00 kun synnytys näytti olevan tosissaan käynnissä.

Vierailija
27/27 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nekkuli00:

eli pieni gallup-tyyppinen aihe tähän tiistai iltaan :D

itselläni käynnistetään synnytys maanantaina 23.päivä, ellei vauva tule sitä ennen itse!

nyt mieltä askarruttaa muutama kysymys joihin toivon saavan vastauksia :D

kiitos kaikille jotka vaivautuivat vastaamaan :)

nekkuli 40+4

1. cytotec-tableteilla kohdunsuulle

2. puolelta päivin laitettiin eka puolikas tabletti josta ei mitään vaikutusta, kolmelta iltapäivällä uusi josta alkoi saman tien supparit 2min. välein. Supistusten alusta laskettuna synnytys kesti 5h 27min. Lopuksi jouduttiin hätäsektioon vauvan sydänäänten laskettua imukuppi yrityksen jälkeen. Ponnistusvaihekin kesti 1,5h. Terve poika syntyi kuitenkin kahdeksalta illalla.

3. Isä kerkesi juuri ponnistusvaiheen alkuun saliin ja onneksi oli mukana, sai sitten vauvan hoiteisiinsa kun minä olin heräämössä heräilemässä nukutuksesta