Onko 20 vuotias tosiaan vielä lapsi??
Kommentit (33)
Se, että on mennyt naimisiin, ei tee aikuiseksi. Naimisiin voi mennä vaikka 18-vuotiaana, jos huvittaa.
Kokemukset ihmissuhteissa ovat nekin vähän hatara argumentti. Sillä logiikalla minä en ollut vielä 25-vuotiaanakaan aikuinen, koska en ollut koskaan seurustellut.
hän on aikuinen. Minulla on aikuinen poika, en ole edes ikinä ajatellut etteikö hän nyt olisi aikuinen, kummallinen ajatus. Opiskelee ja nauttii itsenäisestä elämästä, tyttöystäväkin löytyy ja seksiäkin luultavasti harrastavat :)On siis itsenäinen nuori mies, nuori aikuinen.
En tosiaan sanoisi itseäni lapseksi. Nuori aikuinen olisi parempi termi, ihan "aikuiseksi" en ehkä itseäni tunne. En, vaikka olen äiti, vaikka olen avoliitossa ja asun omassa asunnossa. Jotenkin sitä vain tuntee itsensä vielä sen verran nuoreksi. Jos esim. katson vuotta nuorempia ihmisiä, en minä heitä aikuisina pidä.
En ymmärrä näitä "kaksikymppisenä henkisesti kakara" -juttuja. Onko ihmisen normaalitila tosiaan olla henkisesti lapsi vielä pitkään murrosiän alkamisen jälkeen? Itse en tehnyt mitään typeryyksiä edes varhaisteininä. Rahojakaan en koskaan tuhlannut, vaan laatikon pohjalla lojui tonnikaupalla ylimääräistä. Chattilogejakin on tallessa 90-luvun puolivälistä asti ja olen nyt 30. Eikä niistä ikä näy mihinkään suuntaan, vaikka näin jälkeenpäin lukee.
ovat joko henkisiä tanttoja tai oikeasti mummoja. Kaikki itseä nuoremmat ovat lapsia, ihan sairasta. Minullakin on vanhin lapsi parikymppinen ja kyllä pidän häntä aikuisena totta kai. Taitaa olla olla tulevien peräkammarin poikien äitejä tällä palstalla, hoitavat aikuisia vaivojaan vielä näiden ollessa viisikymppisiä:)
En ymmärrä näitä "kaksikymppisenä henkisesti kakara" -juttuja. Onko ihmisen normaalitila tosiaan olla henkisesti lapsi vielä pitkään murrosiän alkamisen jälkeen? Itse en tehnyt mitään typeryyksiä edes varhaisteininä. Rahojakaan en koskaan tuhlannut, vaan laatikon pohjalla lojui tonnikaupalla ylimääräistä. Chattilogejakin on tallessa 90-luvun puolivälistä asti ja olen nyt 30. Eikä niistä ikä näy mihinkään suuntaan, vaikka näin jälkeenpäin lukee.
kenenkä kanssa on. vai haluatko rikkoa välisi häneen? itse olen 22v. ja jos äitini haluaisi rikkoa parisuhteeni vain sen takia että mies on vanhempi niin kyllä tulisin aika pian risteykseen missä pitäisi valita joka äiti tai mies,ja todennäköisesti se on mies joka valitaan,jos tyttäresi häntä todella rakastaa. itse olen mennyt vähän aikaa sitten naimisiin ja lapsen teko on meneillään. en tunne itseäni todellakaan lapseksi vaan ennemminkin nuoreksi aikuisesksi.
mutta riippuu niin paljon ihmisestä. jotkut saman ikäiset tuttuni ovat mielestäni vielä todella teinimäisiä(en sanoisi lapsellisia) vaikka elävät jo omaa elämäänsä,kun taas minusta sanottin jo 15 vuotiaana että vaikutan ikäisiäni paljon kypsemmältä,ja sama on edelleen.
joten kyllä,20 vuotiaat ovat aikuisia,vaikkeivat pakosta vielä paljon elämää kokeneita.
Parikymppinen irtautuu vähitellen teini-iästä, alkaa aikuistua, mutta ei ole vielä aikuinen. Kysykää keneltä tahansa nelikymppiseltä että olitko 20 vuotiaana aikuinen niin vastaus on selkeä EI. Se on ikä jolloin uskoo olevansa aikuinen vaikka on oikeasti vielä ihan kiinni teini-iän rooleissa ja epävarmuudessa.
22 vuotias tosiaan tulee olemaan vielä pitkään kiinni teini-iän rooleissa ja epävarmuudessa. Tätä on 34 vuotiaan aikuisen miehen helppo käyttää hyväkseen.
mutta ei se aikuinenkaan ole. ainakaan suomessa
22 vuotias tyttäreni seurustelee 34 vuotiaan miehen kanssa. Koska parikymppinen on siis tunne-elämältään vielä lapsi, se ei voi mitenkään olla 34 vuotiaan tasolla. :(
22 vuotias tyttäreni seurustelee 34 vuotiaan miehen kanssa. Koska parikymppinen on siis tunne-elämältään vielä lapsi, se ei voi mitenkään olla 34 vuotiaan tasolla. :(
ja minkäikäisen tasolla sinä olet kun jankkaat jankkaat jankkaat samasta asiasta päivästä toiseen?
jo kahen lapsen äiti. naimisissa, taloa rakennettiin ja mies 29v
nyt siis 21... :D
Minä olen äidilleni edelleen lapsi, vaikka ikää on 46 vuotta ;-)
Oikeasti, pilaat vielä oman ja tyttäresi elämän.
Jos nyt ei ihan lapsi, niin i kyllä aikuinenkaan.
Ihminen itsenäistyy lopullisesti 27-30-vuotiaana, siis omista vahemmistaan.
Minä menin aikoinani naimisiin 21 v, ja silti näin jälkiviisaana allekirjoitan tämän. Silloin en sitä tietenkään tajunnut.
Itsenäistymiseen tarvitaan elämänkokemusta. Harvalla parikymppisellä sitä vielä on.
Teen iyse töitä niorten parissa. Näkyy kauas, onko tämä 20 v vai 25 v. Siinä on todella iso ero.
voi olla kokematon nuori aikuinen, mutta aikuinen silti. Toiset on lapsellisia vielä viisikymppisenäkin, riippuu niin siitä mitä on elämässään kokenut. Minulla oli elämänkokemusta jo 20 vuotiaana, ja tulin äidiksi samana päivänä kuin täytin 20. Pieni paniikki meinasi aluksi tulla, mutta niin varmaan olisi tullut vaikka olisin ollut 40. Elämänkokemusta karttuu koko ajan, toisilla rankemman kautta kuin toisilla.
Kasvattakaa ne lapsenne niin että aikuistuvat siihen aikaan kun saavat lain mukaan äänestää, asettua ehdolle vaaleissa, ostaa alkoholia ja tupakkaa, lotota, ajaa ajokortin, mennä naimisiin ja muutenkin ovat oikeustoimikelpoisia tekemään vaikka mitä sopimuksia.
Jos pidätte lapsianne pumpulissa 20 vuotta, niin oma vikanne jos lapsi on lapsi vielä aikuisenakin.
voi olla kokematon nuori aikuinen, mutta aikuinen silti. Toiset on lapsellisia vielä viisikymppisenäkin, riippuu niin siitä mitä on elämässään kokenut. Minulla oli elämänkokemusta jo 20 vuotiaana, ja tulin äidiksi samana päivänä kuin täytin 20. Pieni paniikki meinasi aluksi tulla, mutta niin varmaan olisi tullut vaikka olisin ollut 40. Elämänkokemusta karttuu koko ajan, toisilla rankemman kautta kuin toisilla.
Kasvattakaa ne lapsenne niin että aikuistuvat siihen aikaan kun saavat lain mukaan äänestää, asettua ehdolle vaaleissa, ostaa alkoholia ja tupakkaa, lotota, ajaa ajokortin, mennä naimisiin ja muutenkin ovat oikeustoimikelpoisia tekemään vaikka mitä sopimuksia.
Jos pidätte lapsianne pumpulissa 20 vuotta, niin oma vikanne jos lapsi on lapsi vielä aikuisenakin.
Mitäs tässä sit pitää lasten kanssa tehdä, jotta saa elämänkokemusta? Vois tietty laittaa yläasteelle nApuri pIkkakunnalle, sit potkasta kotoa pois 16 v. Joo, varmasti aikusituu...
Jos nyt ei ihan lapsi, niin i kyllä aikuinenkaan.
Ihminen itsenäistyy lopullisesti 27-30-vuotiaana, siis omista vahemmistaan.
Minä menin aikoinani naimisiin 21 v, ja silti näin jälkiviisaana allekirjoitan tämän. Silloin en sitä tietenkään tajunnut.
Itsenäistymiseen tarvitaan elämänkokemusta. Harvalla parikymppisellä sitä vielä on.
Teen iyse töitä niorten parissa. Näkyy kauas, onko tämä 20 v vai 25 v. Siinä on todella iso ero.
Voisitko kertoa mielipiteesi siitä, että 22v tyttäreni seurustelee 34v miehen kanssa?
iässä. Sehän on kuin pedofilismia. Todella järkyttävää. Suhde pitää saada loppumaan!
iässä. Sehän on kuin pedofilismia. Todella järkyttävää. Suhde pitää saada loppumaan!
Mutta hän väittää miehen rakastavan ja suhteen olevan tasavertainen. Tiedän kuitenkin aikuisena ihmisenä, että ikäerosta johtuen näin ei voi olla.
Voiko viranomaiset tosiaan vaikuttaa? Eikö heidänkin pitäisi nähdä, kuinka arveluttava 22 vuotiaan ja 34 vuotiaan suhde on?