Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 3,5-vuotiaan kuuluisi leikkiä???

Vierailija
17.01.2006 |

Oman tyttöni leikki on tälläistä: laittaa vauvanuket riviin istumaan, sitten esimerkiksi palikat niiden pään päälle ja puhuu niille: " Tulkaa sisälle sieltä, tulkaa..." Jne. Kun kysyyy, miksi nukeilla on palikat, hän saattaa vastata että niiden päät ovat kipeät. Ei päätä eikä häntää noissa jutuissa. Samoin kerää Little People -hhahmoja koriin, jota kuskaa ympäriinsä.

Kavereiden kanssa leikkii satunnaisesti hyvin, välillä ei piittaa niistä ollenkaan.

Normaaliako? Huolehdinko turhasta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa.

Vierailija
2/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta minusta kuulostaa, meillä on 3,5 -vuotiaalla roolileikkikausi päällä eli kaikki barbit ovat sängyssä ja siellä hän sitten isosiskon 5v kanssa leikki että mitä äiti ja isi sanoo, mitä lapset sanoo jne. Mutta minusta tyttäresi kuulostaa kyllä ihan normaalilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josksu jonkun hyvän kaverin kanssa saattaa leikkiäkin...

Vierailija
4/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3-vuotias keksii palikoista milloin mitäkin..välillä ne on ruokaa, välillä raketteja tai autoja. Minusta on hienoa, ettei aina kaiken tarvi olla " oikeita" leluja, vaan lapsi osaa itse keksiä omia juttujaan.

Vierailija
5/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jommallakummalla vanhemmalla usein pää kipeä? Jos on, niin tämä heijastuu leikkeihin. Lapsi saattaa tosin omaakin päänsärkyä tuoda ilmi leikin kautta. Muuten kuulostaa täysin normaalilta.

Meillä lapsi leikitti nukkeja lukemalla heille kuvakirjoja ja minä ihmettelin, kun hän jatkuvasti antoi kirjaa lähemmäs nuken kasvoja ja kehotti katsomaan tarkemmin. Kävi ilmi, että tyttö tarvitsi itse silmälaseja ja tämä leikki loppuikin niiden hankkimisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän