Lue keskustelun säännöt.
Inhottavaa repivää kipua vatsassa rv 35+2
17.01.2006 |
Onko muilla loppuraskaudesta tällaista? Esikoista odottaessa en muista, että tällaista repivää kipua olisi ollut. Tuntuu kuin vatsalihakset repeäisivät. Levossa ok, mutt akävellessä heti alkaa repimään. Supistuksiakin siihen liittyy, mutta enemmänkin tuo kipu tuntuu vatsalihaksissa. Eilen kävelimme esikoisen kanssa 1km matkan tunnin, kun en meinannut mitenkään päästä liikkumaan. Vatsa oli yhtä repivää supistusta koko matkan. Ei uskalla enää lähteä yhtään kävelylle, niin kamala tuo matka oli. Täksi päiväksi sain onneksi lääkärineuvolan, josko osaisi rahoitella minua. Minä jo kehittelen kaikkea istukan repeämisjuttuja...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla oli kans esikoista odottaessa juuri tuollaista KAMALAA repivää kipua just kävellessä. Ei auttanut, vaikka vauhti olisi ollut kuinka hidas... Ekassa raskaudessa tuota kipua alkoi olla vasta n. 35+ viikoilla, mutta nyt tokassa raskaudessa sitä on ollut jo 30+ viikoilla (nyt 34. viikko ja kipuun on jo tottunut). Mullakin kipuihin liittyy joskus supistuksia, joskus ei. Joskus kipu laukeaa, kun vauva oikein myllertää ja joskus se taas tulee ihan itsekseen. Kipu tuntuu juuri kuvaamaltasi lihaskivulta, ja joku lääkäri mulle esikoisen aikaan selittikin, että normaalia on. Terve typykkä syntyi kivuista huolimatta (ja ihan ajallaan) ekassa raskaudessa. Nytkään en ole liiemmin huolissaan, sillä vaikka kipu on ikävää, niin se taitaa vaan kuulua kuvioihin. Kohdun kannattimmet siellä ilmeisesti " huutavat hoosiannaa" .:)