Vanhoillisille taas kyssäri
Teitä tuntuu täällä ainakin jonkinlainen joukko ottavan osaa keskusteluun, joten käytän tässä mahdollisuutta hyväkseni minäkin. Minä olen esikoislestadiolainen ja minua loukkaa, kun joissain ketjuissa on tähän sävyyn " vain tällä uskolla päsee taivaaseen" . Mikä tästä teidän uskosta tekee niin ainutlaatuisen verrattuna esimerkiksi esikoisiin tai ihan kirkkouskovaisiin. Oikeastaan tätä pitäisi miettiä yksilötasolla, koska joka sakista löytyy hyvin erilaisessa sielun tilassa olevia ihmisiä, joten mikä asia SINUN uskonelämässäsi on sellainen, jolla perit taivaspaikan ja joku toinen ei? Minä itse uskon vilpittömästi, että minulla on elävä usko sydämellä ja kerran pääsen taivaaseen, joten todella pahalta tuntuu tällainen arvostelu. Kaikista pahimmalta se kuitenkin tuntuu, kun ajattelen, että puolitutut esim. leikkipuistoissa ym. jotka tuntee taustani, ajattelee mahdollisesti myös näin. Minä itse edustan vain omaa kantaani ja uskon niin , että sitä valittua seurakuntaa ei voi rajata mihinkään lahkoon vaan se on rajattu sillä sydämen uskolla. Siis onhan yksi usko, mutta se usko on se, joka oikein uskovalla on sydämessään. Jatkan vielä aiheesta jso joku uskaltautuu rakentavaan keskusetluun. En halua tästä mitään kiistelyä.
Kommentit (22)
että näin ihan oikeasti olisi? Uskokokoot mitä haluavat, mutta käsittääkseni he eivät voi sitä varmuudella kuitenkaan tietää ja se on sen takia vähän hassua mainostaa sitä.
... että mikä siinä ärsyttää, jos vl:t sanovat olevansa ainoina oikeassa uskossa ja menevänsä taivaaseen?
Sehän on heidän vakaumuksensa, jolle toiset eivät voi mitään. Miksi pitäisi voida. Eihän täällä yritetä voida mitää hinduillekaan tai muslimeille?
Mitä tapahtuisi, jos antaisi vl:ien vaan pitää käsityksensä.
Vai onko pelkona sittenkin, että jos se ainoa oikea juna jättää. Että entäpä, jos vl:t tosiaan ovat ainoat taivaaseen menijät.